Page 1 of 1

MS2 v.3,0 ja TPS ongelma

Posted: Mon Feb 11, 2013 1:32
by saki
Monen vuoden vähäisen mutta suht murheettoman megailun jälkeen tuli kenkku vika mitä en vielä ole keksinyt.

Yks kaks syksyllä peli stumppasi kiihdytys stripille jonottaessa ja ei sitten millään käyntiin.. etsin vikaa varmaan tunnin kunnes hoksasin että tps näyttää kaasun olevan 120% auki kokoajan = startissa ei tullut bensaa ja siten ei tietty käynnistynyt.

No koitin tietty calibroida kaasun uusiksi.. onnistui tavallaan mutta jännite vaihtelu on levyllä kovin pieni 1012 ja 1023 ADC count luvut -> tps heiluu miten sattuu kymmenen 10% haarukalla ja tekee siten kaikkea sekavaa. Parhaiten ajo onnistui ilman mitään rikastuksia ja tps johto irrallaan..

TPS potikalle tulee maa, 5v ja jännite vaihtelee ihan fiksusti kaasua painaessa. Epäilen jotain vikaa piirilevyllä koska johdotus tuntuu olevan ok läpi piipattuna. Muut anturi tiedot pysyy vakaana.

Tuleeko mieleen mitä komponenttia kannattaa tutkia erityisen tarkkaan? Silmä määräisesti kaikki on ok.

Koodi on MS2extra 2.1.0p mikä on toiminut hyvin muuten enkä sitä siksi ole päivitellyt ihan juuri.. KAnnattaisiko silti kokeilla? Tai ajaa sama uusiksi?

Kone on BMW m50 ja kaasuläppä/potikka myös siitä.

Jotenkin kesän aikana myös säädön hankaluus on alkanut kasvaa.. yhteys siis katkeilee tiuhaan.. en ole oikein keksinyt mistä se johtuisi mutta arvaillut että ehkä noi orkkisten tilalle vaihdetut "034" puolat ja kuparijohdot aloitti sen tuskan.. tuskin silti liittyvät toisiinsa tämän TPS ongelman kanssa.

Re: MS2 v.3,0 ja TPS ongelma

Posted: Mon Feb 11, 2013 9:41
by Vauhtivaunu
Ootko kokeillu toisella TPS-anturilla?

Re: MS2 v.3,0 ja TPS ongelma

Posted: Sat Feb 16, 2013 5:00
by opelman
Täällä on sama ongelma uuden kdfi purkin kanssa ja bmw m50, tps arvot ja oireet lähes identtiset... pitää tänään vielä perehtyä bemarin johtosarjan maadoituksiin ja tutkia ne...

Re: MS2 v.3,0 ja TPS ongelma

Posted: Sat Feb 16, 2013 10:01
by mazda929
opelman wrote:Täällä on sama ongelma uuden kdfi purkin kanssa ja bmw m50, tps arvot ja oireet lähes identtiset... pitää tänään vielä perehtyä bemarin johtosarjan maadoituksiin ja tutkia ne...
Katso että boxin sisällä on anturimaa kytketty maihin.
Tuli tuollanen uudempi kdfi V1.4 M50 boxi jossa ei ollut anturimaa piirilevyllä maadoitettu.
TPS ja lämpöanturit ei tällöin toimi.Vanhemissa V1.3 M50 tämä on kunnossa ollut.
Asiasta laiton viestiä kdfi valmistajille. Ei tullut mitäään vastausta mutta toivottasti ovat asian korjanneet.

Re: MS2 v.3,0 ja TPS ongelma

Posted: Sun Feb 17, 2013 13:48
by opelman
mazda929 wrote:
opelman wrote:Täällä on sama ongelma uuden kdfi purkin kanssa ja bmw m50, tps arvot ja oireet lähes identtiset... pitää tänään vielä perehtyä bemarin johtosarjan maadoituksiin ja tutkia ne...
Katso että boxin sisällä on anturimaa kytketty maihin.
Tuli tuollanen uudempi kdfi V1.4 M50 boxi jossa ei ollut anturimaa piirilevyllä maadoitettu.
TPS ja lämpöanturit ei tällöin toimi.Vanhemissa V1.3 M50 tämä on kunnossa ollut.
Asiasta laiton viestiä kdfi valmistajille. Ei tullut mitäään vastausta mutta toivottasti ovat asian korjanneet.
juu tämän jo totesinkin että maa uupuu, mutta missä kohti piirilevyllä on tämä antureiden maattopiste? tämäkin juuri tuo 1.4v

Re: MS2 v.3,0 ja TPS ongelma

Posted: Mon Feb 18, 2013 16:42
by mazda929
opelman wrote:
mazda929 wrote:
opelman wrote:Täällä on sama ongelma uuden kdfi purkin kanssa ja bmw m50, tps arvot ja oireet lähes identtiset... pitää tänään vielä perehtyä bemarin johtosarjan maadoituksiin ja tutkia ne...
Katso että boxin sisällä on anturimaa kytketty maihin.
Tuli tuollanen uudempi kdfi V1.4 M50 boxi jossa ei ollut anturimaa piirilevyllä maadoitettu.
TPS ja lämpöanturit ei tällöin toimi.Vanhemissa V1.3 M50 tämä on kunnossa ollut.
Asiasta laiton viestiä kdfi valmistajille. Ei tullut mitäään vastausta mutta toivottasti ovat asian korjanneet.
juu tämän jo totesinkin että maa uupuu, mutta missä kohti piirilevyllä on tämä antureiden maattopiste? tämäkin juuri tuo 1.4v
Eipä sielä erikseen sellaista ole. Maihin vaan kytket sen piirilevyllä. Tais olla joku viereinen pinni maissa niin sai pelkällä tinasillalla yhdistettyä.

Re: MS2 v.3,0 ja TPS ongelma

Posted: Sat Mar 09, 2013 11:27
by saki
Vauhtivaunu wrote:Ootko kokeillu toisella TPS-anturilla?
Tämä muuten ratkesi tällä uudella anturilla.. mielestäni mittasin anturin 100% varmuudella ehjäksi.. mutta ajattelin nyt vaihtaa uuteen varoiksi kun ei muutakaan vikaa tuntunut löytyvän.. olihan vanha jo 22v tehnyt tehtäväänsä kuitenkin.. Ja kyllä murhe poistui!.. ois voinut keksiä kokeilla tietty aiemminkin eikä luottaa nopeesti tehtyihin mittauksiin.. :roll:

Re: MS2 v.3,0 ja TPS ongelma

Posted: Sat Mar 09, 2013 11:46
by JaniM
Mittarilla saattaa näyttää ehjää, mutta kulunut kohta sitten aiheuttaa häröä.

Re: MS2 v.3,0 ja TPS ongelma

Posted: Sat Mar 09, 2013 16:11
by jake74
saki wrote:
Vauhtivaunu wrote:Ootko kokeillu toisella TPS-anturilla?
Tämä muuten ratkesi tällä uudella anturilla.. mielestäni mittasin anturin 100% varmuudella ehjäksi.. mutta ajattelin nyt vaihtaa uuteen varoiksi kun ei muutakaan vikaa tuntunut löytyvän.. olihan vanha jo 22v tehnyt tehtäväänsä kuitenkin.. Ja kyllä murhe poistui!.. ois voinut keksiä kokeilla tietty aiemminkin eikä luottaa nopeesti tehtyihin mittauksiin.. :roll:
mä oon hoksannut että jos anturissa lukee foorti tai jms ni ei toimi. vastusmittarilla mitattuna on kaikki oikeen mutta megan mittarissa näyttämä nousee ja laskee tai pysyy koko ajan samana kaasua painaessa. vaihtamma anturi erin merkkiseen on lakanut toimimaa oikeen. 3 tapausta on mulla ollut.