MS2 v.3,0 ja TPS ongelma
Posted: Mon Feb 11, 2013 1:32
Monen vuoden vähäisen mutta suht murheettoman megailun jälkeen tuli kenkku vika mitä en vielä ole keksinyt.
Yks kaks syksyllä peli stumppasi kiihdytys stripille jonottaessa ja ei sitten millään käyntiin.. etsin vikaa varmaan tunnin kunnes hoksasin että tps näyttää kaasun olevan 120% auki kokoajan = startissa ei tullut bensaa ja siten ei tietty käynnistynyt.
No koitin tietty calibroida kaasun uusiksi.. onnistui tavallaan mutta jännite vaihtelu on levyllä kovin pieni 1012 ja 1023 ADC count luvut -> tps heiluu miten sattuu kymmenen 10% haarukalla ja tekee siten kaikkea sekavaa. Parhaiten ajo onnistui ilman mitään rikastuksia ja tps johto irrallaan..
TPS potikalle tulee maa, 5v ja jännite vaihtelee ihan fiksusti kaasua painaessa. Epäilen jotain vikaa piirilevyllä koska johdotus tuntuu olevan ok läpi piipattuna. Muut anturi tiedot pysyy vakaana.
Tuleeko mieleen mitä komponenttia kannattaa tutkia erityisen tarkkaan? Silmä määräisesti kaikki on ok.
Koodi on MS2extra 2.1.0p mikä on toiminut hyvin muuten enkä sitä siksi ole päivitellyt ihan juuri.. KAnnattaisiko silti kokeilla? Tai ajaa sama uusiksi?
Kone on BMW m50 ja kaasuläppä/potikka myös siitä.
Jotenkin kesän aikana myös säädön hankaluus on alkanut kasvaa.. yhteys siis katkeilee tiuhaan.. en ole oikein keksinyt mistä se johtuisi mutta arvaillut että ehkä noi orkkisten tilalle vaihdetut "034" puolat ja kuparijohdot aloitti sen tuskan.. tuskin silti liittyvät toisiinsa tämän TPS ongelman kanssa.
Yks kaks syksyllä peli stumppasi kiihdytys stripille jonottaessa ja ei sitten millään käyntiin.. etsin vikaa varmaan tunnin kunnes hoksasin että tps näyttää kaasun olevan 120% auki kokoajan = startissa ei tullut bensaa ja siten ei tietty käynnistynyt.
No koitin tietty calibroida kaasun uusiksi.. onnistui tavallaan mutta jännite vaihtelu on levyllä kovin pieni 1012 ja 1023 ADC count luvut -> tps heiluu miten sattuu kymmenen 10% haarukalla ja tekee siten kaikkea sekavaa. Parhaiten ajo onnistui ilman mitään rikastuksia ja tps johto irrallaan..
TPS potikalle tulee maa, 5v ja jännite vaihtelee ihan fiksusti kaasua painaessa. Epäilen jotain vikaa piirilevyllä koska johdotus tuntuu olevan ok läpi piipattuna. Muut anturi tiedot pysyy vakaana.
Tuleeko mieleen mitä komponenttia kannattaa tutkia erityisen tarkkaan? Silmä määräisesti kaikki on ok.
Koodi on MS2extra 2.1.0p mikä on toiminut hyvin muuten enkä sitä siksi ole päivitellyt ihan juuri.. KAnnattaisiko silti kokeilla? Tai ajaa sama uusiksi?
Kone on BMW m50 ja kaasuläppä/potikka myös siitä.
Jotenkin kesän aikana myös säädön hankaluus on alkanut kasvaa.. yhteys siis katkeilee tiuhaan.. en ole oikein keksinyt mistä se johtuisi mutta arvaillut että ehkä noi orkkisten tilalle vaihdetut "034" puolat ja kuparijohdot aloitti sen tuskan.. tuskin silti liittyvät toisiinsa tämän TPS ongelman kanssa.