Monen vuoden vähäisen mutta suht murheettoman megailun jälkeen tuli kenkku vika mitä en vielä ole keksinyt.
Yks kaks syksyllä peli stumppasi kiihdytys stripille jonottaessa ja ei sitten millään käyntiin.. etsin vikaa varmaan tunnin kunnes hoksasin että tps näyttää kaasun olevan 120% auki kokoajan = startissa ei tullut bensaa ja siten ei tietty käynnistynyt.
No koitin tietty calibroida kaasun uusiksi.. onnistui tavallaan mutta jännite vaihtelu on levyllä kovin pieni 1012 ja 1023 ADC count luvut -> tps heiluu miten sattuu kymmenen 10% haarukalla ja tekee siten kaikkea sekavaa. Parhaiten ajo onnistui ilman mitään rikastuksia ja tps johto irrallaan..
TPS potikalle tulee maa, 5v ja jännite vaihtelee ihan fiksusti kaasua painaessa. Epäilen jotain vikaa piirilevyllä koska johdotus tuntuu olevan ok läpi piipattuna. Muut anturi tiedot pysyy vakaana.
Tuleeko mieleen mitä komponenttia kannattaa tutkia erityisen tarkkaan? Silmä määräisesti kaikki on ok.
Koodi on MS2extra 2.1.0p mikä on toiminut hyvin muuten enkä sitä siksi ole päivitellyt ihan juuri.. KAnnattaisiko silti kokeilla? Tai ajaa sama uusiksi?
Kone on BMW m50 ja kaasuläppä/potikka myös siitä.
Jotenkin kesän aikana myös säädön hankaluus on alkanut kasvaa.. yhteys siis katkeilee tiuhaan.. en ole oikein keksinyt mistä se johtuisi mutta arvaillut että ehkä noi orkkisten tilalle vaihdetut "034" puolat ja kuparijohdot aloitti sen tuskan.. tuskin silti liittyvät toisiinsa tämän TPS ongelman kanssa.
MS2 v.3,0 ja TPS ongelma
Moderator: Masi_K
MS2 v.3,0 ja TPS ongelma
Nissan Silvia s13 JDM M50 bmw koneella + MS2 + HX40 +e85= 543hv/660nm@1,3bar
Corvette c5 6-Speed
"EX" Mega peli Lancia integrale 16v (Teeveestä tuttu)
Corvette c5 6-Speed
"EX" Mega peli Lancia integrale 16v (Teeveestä tuttu)
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Re: MS2 v.3,0 ja TPS ongelma
Ootko kokeillu toisella TPS-anturilla?
Re: MS2 v.3,0 ja TPS ongelma
Täällä on sama ongelma uuden kdfi purkin kanssa ja bmw m50, tps arvot ja oireet lähes identtiset... pitää tänään vielä perehtyä bemarin johtosarjan maadoituksiin ja tutkia ne...
deepeastcustoms.com
Re: MS2 v.3,0 ja TPS ongelma
Katso että boxin sisällä on anturimaa kytketty maihin.opelman wrote:Täällä on sama ongelma uuden kdfi purkin kanssa ja bmw m50, tps arvot ja oireet lähes identtiset... pitää tänään vielä perehtyä bemarin johtosarjan maadoituksiin ja tutkia ne...
Tuli tuollanen uudempi kdfi V1.4 M50 boxi jossa ei ollut anturimaa piirilevyllä maadoitettu.
TPS ja lämpöanturit ei tällöin toimi.Vanhemissa V1.3 M50 tämä on kunnossa ollut.
Asiasta laiton viestiä kdfi valmistajille. Ei tullut mitäään vastausta mutta toivottasti ovat asian korjanneet.
Re: MS2 v.3,0 ja TPS ongelma
juu tämän jo totesinkin että maa uupuu, mutta missä kohti piirilevyllä on tämä antureiden maattopiste? tämäkin juuri tuo 1.4vmazda929 wrote:Katso että boxin sisällä on anturimaa kytketty maihin.opelman wrote:Täällä on sama ongelma uuden kdfi purkin kanssa ja bmw m50, tps arvot ja oireet lähes identtiset... pitää tänään vielä perehtyä bemarin johtosarjan maadoituksiin ja tutkia ne...
Tuli tuollanen uudempi kdfi V1.4 M50 boxi jossa ei ollut anturimaa piirilevyllä maadoitettu.
TPS ja lämpöanturit ei tällöin toimi.Vanhemissa V1.3 M50 tämä on kunnossa ollut.
Asiasta laiton viestiä kdfi valmistajille. Ei tullut mitäään vastausta mutta toivottasti ovat asian korjanneet.
deepeastcustoms.com
Re: MS2 v.3,0 ja TPS ongelma
Eipä sielä erikseen sellaista ole. Maihin vaan kytket sen piirilevyllä. Tais olla joku viereinen pinni maissa niin sai pelkällä tinasillalla yhdistettyä.opelman wrote:juu tämän jo totesinkin että maa uupuu, mutta missä kohti piirilevyllä on tämä antureiden maattopiste? tämäkin juuri tuo 1.4vmazda929 wrote:Katso että boxin sisällä on anturimaa kytketty maihin.opelman wrote:Täällä on sama ongelma uuden kdfi purkin kanssa ja bmw m50, tps arvot ja oireet lähes identtiset... pitää tänään vielä perehtyä bemarin johtosarjan maadoituksiin ja tutkia ne...
Tuli tuollanen uudempi kdfi V1.4 M50 boxi jossa ei ollut anturimaa piirilevyllä maadoitettu.
TPS ja lämpöanturit ei tällöin toimi.Vanhemissa V1.3 M50 tämä on kunnossa ollut.
Asiasta laiton viestiä kdfi valmistajille. Ei tullut mitäään vastausta mutta toivottasti ovat asian korjanneet.
Re: MS2 v.3,0 ja TPS ongelma
Tämä muuten ratkesi tällä uudella anturilla.. mielestäni mittasin anturin 100% varmuudella ehjäksi.. mutta ajattelin nyt vaihtaa uuteen varoiksi kun ei muutakaan vikaa tuntunut löytyvän.. olihan vanha jo 22v tehnyt tehtäväänsä kuitenkin.. Ja kyllä murhe poistui!.. ois voinut keksiä kokeilla tietty aiemminkin eikä luottaa nopeesti tehtyihin mittauksiin..Vauhtivaunu wrote:Ootko kokeillu toisella TPS-anturilla?

Nissan Silvia s13 JDM M50 bmw koneella + MS2 + HX40 +e85= 543hv/660nm@1,3bar
Corvette c5 6-Speed
"EX" Mega peli Lancia integrale 16v (Teeveestä tuttu)
Corvette c5 6-Speed
"EX" Mega peli Lancia integrale 16v (Teeveestä tuttu)
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: MS2 v.3,0 ja TPS ongelma
Mittarilla saattaa näyttää ehjää, mutta kulunut kohta sitten aiheuttaa häröä.
Re: MS2 v.3,0 ja TPS ongelma
mä oon hoksannut että jos anturissa lukee foorti tai jms ni ei toimi. vastusmittarilla mitattuna on kaikki oikeen mutta megan mittarissa näyttämä nousee ja laskee tai pysyy koko ajan samana kaasua painaessa. vaihtamma anturi erin merkkiseen on lakanut toimimaa oikeen. 3 tapausta on mulla ollut.saki wrote:Tämä muuten ratkesi tällä uudella anturilla.. mielestäni mittasin anturin 100% varmuudella ehjäksi.. mutta ajattelin nyt vaihtaa uuteen varoiksi kun ei muutakaan vikaa tuntunut löytyvän.. olihan vanha jo 22v tehnyt tehtäväänsä kuitenkin.. Ja kyllä murhe poistui!.. ois voinut keksiä kokeilla tietty aiemminkin eikä luottaa nopeesti tehtyihin mittauksiin..Vauhtivaunu wrote:Ootko kokeillu toisella TPS-anturilla?