Auto on ollut mulla jo vuosia ja jääradalla sillä on tullut räppäiltyä vaikka kuinka paljon omaksi iloksi ja muiden kiusaksi

Muutoksia vuosien varrelta:
- 1.9 gti:n taka-akseli täysin kunnostettuna ja hieman madallettuna
- etujarrut on joku "hybridi" systeemi toisin sanoen en oikeen muista millä osilla ne tuli tehtyä, olikohan muistaakseni jotkut peugeot partnerin jarrusastulat ja levyt oli muistaakseni jostain 4X4 coswortista
- sisustaa on purettu aikapaljon pois joten vähän keveempi on, en kuitenkaa ole halunnut tehdä siitä ihan raakiletta joten esim. ovipahvit on paikoillaan ja valot on kaikki vielä toiminnassa
- sähköjärjestelmä tuli aikoinaa rassattua läpi aika tarkkaan eikä oo kyllä ikinä ollutkaan sähköongelmia
- etujousitusta on myös hieman madallettu siirtämällä iskun vaimentimen alapään stopparia
Tuollaisella asetuksella ja vakio moottorilla (jossa on todella kulunut nokka-akseli) tuli ajettua monta vuotta. Sitten jostain sain halvalla 405 MI16 auton. Siitä sitten oli tarkoitus heittää kone keulille ja eikun menoksi, mutta mutta... ajattelin kuitenkin tarkistaa kiertokankien laakeroinnin ja siitähän se sitten lähti mopo lapasesta...
moottori tuli käytyä kokonaan läpi ja koki samalla sitten joitakin muutoksia.
- Öljypohja sai loiskelevyn (vaatii varmaan tulevaisuudessa vielä päivitystä)
- kiertokanget kevennys ja kiilloitus
- männät saivat TIG:llä lisää pintaa jossa sais puristukset kohdilleen ja sen jälkeen vielä kevennys
- vauhtipyörää tuli kevennettyä
- Kannen porttasin omien taitojen mukaan. (toivottavasti ei mennyt huonommaksi, koska sekin on vaarana)

- isommat imuventtiili
- imu nokka-akselin käytin hiottavana (en muista specsejä, mutta on tarkoitus toimia hydraulisten nostimien kanssa)
- hydrauliset nostimet purin ja puhdistin ja laitoin uudet kuulat sisään
- Pakosarjaa piti tietysti muokata että käy 205:n
- imusarjan lyhennys ja iso kaasuläppä ( muistaakseni 74mm)
- johtosarja tuli purettua ja korjattua huonot paikat
Tällaisella setupilla ja vakio mi16:n ruiskulla sitten käyntiin ja nokka-akselin sisäänajo.
Nyt autossa on mega jo asennettuna ja käyntikuntoisena oikeastaan mitään säätöjä ei ole tehty vielä ja ne käydään tekemässä sitten penkissä.
Eli mega on MS2 v3.0 levyllä FW 3.2.4 muutoksia:
- tyhjäkäynnin ohjaus
- puolan ohjaus rakennettu boksin ulkopuolelle
- VR triggeröinti 60-2 on auton omalla anturilla ja johtosarjalla ja tuntuis toimivan ihan mukavasti ainakin paikallaan ollessa ( ei häiriöita 8048 RPM mennessä)
- DWELL aika on pieni kysymysmerkki koska sain vakioruiskusta mitatuksi arvoksi 5.6ms. kuulostaa aika rajulta joten siihen pitää tutustua vielä tarkemmin.
Pieni videon pätkä kun moottori on vielä vakioruiskulla
http://www.youtube.com/watch?v=SqM3-tC6ghs