Page 1 of 1
innovaten ongelma, ei toimi
Posted: Wed Nov 28, 2012 15:56
by jake74
mistä haetaa vikaa ku dynossa oleva innovate lc1 ei toimi. näyttö on 22 tai 7,4 vai olikoha se 7.5. näytö jumii kiinni noihin arvoihin ja jos esim 7.4 näyttää ni ei lähe pois ennen ku virrat katkasee.
välillä jumii myös 14.7-14.7 kohille. muita arvoja se ei näytäkkää.
viime perjantaina oli viimeksi käytössä ja sillon se pelas.
anturin caliprointi ei auta mitää.
Re: innovaten ongelma, ei toimi
Posted: Wed Nov 28, 2012 21:21
by teg
Innovaten LC-1 eivät ole olleet niitä kestävimpiä laajakaistoja. Ei muuta kuin takuuseen uusi.
Re: innovaten ongelma, ei toimi
Posted: Wed Nov 28, 2012 21:36
by jake74
teg wrote:Innovaten LC-1 eivät ole olleet niitä kestävimpiä laajakaistoja. Ei muuta kuin takuuseen uusi.
minne tuo pitää lähettää? ostettu monta vuotta sitte.
Re: innovaten ongelma, ei toimi
Posted: Wed Nov 28, 2012 23:59
by j-m kujala
Mulla paukahti anturi, niin vastaavat oireet tuli. uudella anturilla tokeni.
Pudasjärvellä kiihdyttelees ni E85 kanssa hajos, ku räpsy vähän liikaa rajottimeen ja anturi sai vuoroin raakaa ja vuoroin tulta

13-15 välillä pelas ihan ok(oikein näytöstä en tiä) , mut ko meni siittä ohi ni heitti vastaavat oireet kehiin.

Re: innovaten ongelma, ei toimi
Posted: Thu Nov 29, 2012 7:25
by ArttuH
Joko teit anturin lämmityskalibroinnin? Eli anturi irti liittimestä, virrat päälle noin kymmeneksi sekunniksi, sitten anturi takaisin kiinni ja odottelemaan kalibroinnin päättymistä. Joskus tämä on auttanut suunnilleen vastaavan tyylisiin oireisiin.
Entä oletko tarkistanut mitä näyttää sarjaliitännän kautta LogWorksilla? Jos tuolta kautta luettuna seokset näyttävät järkeviltä, mutta analogialähdöt ovat mitä sattuu, niin kyseessä on hajonnut DA-muunnin pulikan sisällä.
Sitten ennen anturin uusimista tai muita investointeja kannattaa myös kokeilla firmwaren päivittämistä, tämäkin saattaa auttaa.
Re: innovaten ongelma, ei toimi
Posted: Thu Nov 29, 2012 13:04
by jake74
lämmityksen kaliprointi ei auta mitää. kokeilin myös toisella anturilla joka toimii varmasti ni teki samaa silläkin.
en pääse läppärillä pulikaan. jotain com porteista se herjas ku tuo läppäri on usb adapterilla.
Re: innovaten ongelma, ei toimi
Posted: Thu Nov 29, 2012 21:49
by ArttuH
Seuraavaksi kannattaisi sitten selvittää tuo PC-yhteys loppuun asti. Jos LogWorksilla ei onnistu, niin sitten yrittämään firmiksen päivitystä. Jos päivityskään ei onnistu, niin sitten pulikan ohjelma lienee korruptoitunut.
Re: innovaten ongelma, ei toimi
Posted: Sun Dec 02, 2012 19:19
by jake74
miten tuo firmware laitetaa innovateen. jos huomenna kokeilis läppäriä jossa on perinteinen sarjaportti.
Re: innovaten ongelma, ei toimi
Posted: Sun Dec 02, 2012 22:18
by MrFairlane
Logworks CD:ltä koneelle, uusin firmis innovaten support sivulta
http://www.innovatemotorsports.com/supp ... c1v110.dld
, terminaattori-plugi IN-töpseliin ja OUT:iin mukana tullut serial-2.5mm adapteri. Toimii myös USB-serial adapterin perässä.
Virta päälle, logworks auki, firmis sisään.
Noin suunnilleen, ohjeet on kyllä manuaalissa.
Re: innovaten ongelma, ei toimi
Posted: Sun Dec 02, 2012 22:28
by jake74
MrFairlane wrote:
ohjeet on kyllä manuaalissa.
onko suomenkielistä manuaalia. lontoota en ossaa ni aika huono lukea.
Re: innovaten ongelma, ei toimi
Posted: Mon Dec 03, 2012 17:45
by MrFairlane
Taitaa olla tuossa pari postausta ylöspäin olla maailman ainoa.
Re: innovaten ongelma, ei toimi
Posted: Sun Aug 11, 2013 18:53
by jeeree
Lainataas vähän tätä palstaa, kun näyttää muillakin olevan samantyylisiä ongelmia tuon lambdan kanssa. Kyseessä siis tuo innovaten lc1, joka heittää mittariin lukeman 21.9 heti kun päästää kaasun ylös, eli moottorijarrulla, tyhjäkäynnillä toimii normaalisti. Mistähän moinen? Lambda on uusi ja ajettu noin 100km.
Re: innovaten ongelma, ei toimi
Posted: Sun Aug 11, 2013 19:16
by petski3
jeeree wrote:Lainataas vähän tätä palstaa, kun näyttää muillakin olevan samantyylisiä ongelmia tuon lambdan kanssa. Kyseessä siis tuo innovaten lc1, joka heittää mittariin lukeman 21.9 heti kun päästää kaasun ylös, eli moottorijarrulla, tyhjäkäynnillä toimii normaalisti. Mistähän moinen? Lambda on uusi ja ajettu noin 100km.
Jossei se indikoisi laihaa seosta moottorijarrulla niin lambda olisi rikki, tai sitten moottorin säädöt aika metsässä....
Re: innovaten ongelma, ei toimi
Posted: Thu Aug 15, 2013 17:16
by Masi_K
petski3 wrote:
Jossei se indikoisi laihaa seosta moottorijarrulla niin lambda olisi rikki, tai sitten moottorin säädöt aika metsässä....
Ei välttämättä lambda rikki. Voihan tilanne olla se että ei olisi syötönkatkoa käytössä.
Re: innovaten ongelma, ei toimi
Posted: Fri Aug 16, 2013 7:04
by teg
Eikös se syötönkatkaisu juurikin ole moottorijarru

.
Re: innovaten ongelma, ei toimi
Posted: Sun Aug 18, 2013 16:43
by Masi_K
teg wrote:Eikös se syötönkatkaisu juurikin ole moottorijarru

.
No ei tod.
Re: innovaten ongelma, ei toimi
Posted: Mon Aug 19, 2013 20:30
by teg
No mikäs se sitten on?

Re: innovaten ongelma, ei toimi
Posted: Tue Aug 20, 2013 9:55
by Turbiini
http://en.wikipedia.org/wiki/Compressio ... gine_brake
Ruiskutuksen katkaisu "moottorijarrutuksessa" on ainoastaan kulutusta pienentävä asia. Todellinen moottorijarru ihan tosissaan jarruttaa, saavuttaen lähes vastaavan hidastuvuuden verrattuna saman moottorin kehittämään kiihtyvyyteen.
Re: innovaten ongelma, ei toimi
Posted: Tue Aug 20, 2013 17:06
by petski3
No jos palataan takaisin "raiteille" niin kyllä ainakin omilla vekottimilla vetää labdan lukema laihalle vaikka ei olisikaan syötönkatkaisua käytössä. Kai sen saa sitten pysymään rikkaalla jos laittaa isoja lukuja polttoainekartan alapäähän.
Re: innovaten ongelma, ei toimi
Posted: Wed Aug 21, 2013 17:35
by Masi_K
Turbiini wrote:http://en.wikipedia.org/wiki/Compressio ... gine_brake
Ruiskutuksen katkaisu "moottorijarrutuksessa" on ainoastaan kulutusta pienentävä asia. Todellinen moottorijarru ihan tosissaan jarruttaa, saavuttaen lähes vastaavan hidastuvuuden verrattuna saman moottorin kehittämään kiihtyvyyteen.
Enno kyl ite saanut yhtä kovaa jarrutusta aikaseks kuin kiihdytystä. Mutta tosin, en ole kyllä liikaa yläkierroksilta pienellä vaihteella jarruttanutkaan.
Tosiaan mosajarru ja sytönkatko moottorijarrun yhteydessä on eri asia. Miksi seoksen pitäisi olla laihalla tai rikkaalla moottorijarrun aikana? Miksi ei edelleen se sama stoikiometrinen käy jos ei ole tarkoitus jäähdyttää paikkoja tuhdilla mehulla?
Re: innovaten ongelma, ei toimi
Posted: Wed Aug 21, 2013 22:17
by olafu
No eipä sitä kovaa jarrutusta voikaan saada aikaiseksi, ellei ole tuollainen erikoinen venttiilikoneisto niinkun tossa aiemmassa linkissä. Toiminta siis perustuu siihen, että puristuspaine päästetään yläkuolokohdassa karkuun, jolloin se ei lykkää työtahdin aikana mäntää alaspäin.
Moottorijarrutuksen aikana ei kannata seosta pitää palamiskelpoisena, koska silloin ei luonnollisesti tarvita tehoa kampiakselilta. Tällöin on siis turha suihkuttaa kallista polttoainetta suoraan haaskuuseen, kun moottorin ei ole tarkoituskaan käydä. Kaikenlisäksi moottori ei välttämättä käy kunnolla niin heikolla täytöksellä, mikä esiintyy moottorijarrutuksen aikana suurella alipaineella. Oireilee moottorijarrutuksen aikana nyppimisenä, eli seosta pitäisi rikastaa. Kaikenlisäksi moottorijarrutus on heikko, jos moottori "avustaa" sen aikana.
Re: innovaten ongelma, ei toimi
Posted: Thu Aug 22, 2013 20:19
by teg
Turbiini wrote:http://en.wikipedia.org/wiki/Compressio ... gine_brake
Ruiskutuksen katkaisu "moottorijarrutuksessa" on ainoastaan kulutusta pienentävä asia. Todellinen moottorijarru ihan tosissaan jarruttaa, saavuttaen lähes vastaavan hidastuvuuden verrattuna saman moottorin kehittämään kiihtyvyyteen.
Mielestäni näissä bensamoottoreissa käytetään englanninkielistä termiä "overrun (fuel cut)" tarkoittamaan moottorijarrutusta.