innovaten ongelma, ei toimi

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

innovaten ongelma, ei toimi

Post by jake74 »

mistä haetaa vikaa ku dynossa oleva innovate lc1 ei toimi. näyttö on 22 tai 7,4 vai olikoha se 7.5. näytö jumii kiinni noihin arvoihin ja jos esim 7.4 näyttää ni ei lähe pois ennen ku virrat katkasee.
välillä jumii myös 14.7-14.7 kohille. muita arvoja se ei näytäkkää.
viime perjantaina oli viimeksi käytössä ja sillon se pelas.
anturin caliprointi ei auta mitää.
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Re: innovaten ongelma, ei toimi

Post by teg »

Innovaten LC-1 eivät ole olleet niitä kestävimpiä laajakaistoja. Ei muuta kuin takuuseen uusi.
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Re: innovaten ongelma, ei toimi

Post by jake74 »

teg wrote:Innovaten LC-1 eivät ole olleet niitä kestävimpiä laajakaistoja. Ei muuta kuin takuuseen uusi.

minne tuo pitää lähettää? ostettu monta vuotta sitte.
j-m kujala
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 112
Joined: Mon Feb 19, 2007 10:00
Location: vaasa

Re: innovaten ongelma, ei toimi

Post by j-m kujala »

Mulla paukahti anturi, niin vastaavat oireet tuli. uudella anturilla tokeni.


Pudasjärvellä kiihdyttelees ni E85 kanssa hajos, ku räpsy vähän liikaa rajottimeen ja anturi sai vuoroin raakaa ja vuoroin tulta :mrgreen: 13-15 välillä pelas ihan ok(oikein näytöstä en tiä) , mut ko meni siittä ohi ni heitti vastaavat oireet kehiin.

:shock:
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Re: innovaten ongelma, ei toimi

Post by ArttuH »

Joko teit anturin lämmityskalibroinnin? Eli anturi irti liittimestä, virrat päälle noin kymmeneksi sekunniksi, sitten anturi takaisin kiinni ja odottelemaan kalibroinnin päättymistä. Joskus tämä on auttanut suunnilleen vastaavan tyylisiin oireisiin.

Entä oletko tarkistanut mitä näyttää sarjaliitännän kautta LogWorksilla? Jos tuolta kautta luettuna seokset näyttävät järkeviltä, mutta analogialähdöt ovat mitä sattuu, niin kyseessä on hajonnut DA-muunnin pulikan sisällä.

Sitten ennen anturin uusimista tai muita investointeja kannattaa myös kokeilla firmwaren päivittämistä, tämäkin saattaa auttaa.
Arttu
GSX1100 -85
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Re: innovaten ongelma, ei toimi

Post by jake74 »

lämmityksen kaliprointi ei auta mitää. kokeilin myös toisella anturilla joka toimii varmasti ni teki samaa silläkin.
en pääse läppärillä pulikaan. jotain com porteista se herjas ku tuo läppäri on usb adapterilla.
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Re: innovaten ongelma, ei toimi

Post by ArttuH »

Seuraavaksi kannattaisi sitten selvittää tuo PC-yhteys loppuun asti. Jos LogWorksilla ei onnistu, niin sitten yrittämään firmiksen päivitystä. Jos päivityskään ei onnistu, niin sitten pulikan ohjelma lienee korruptoitunut.
Arttu
GSX1100 -85
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Re: innovaten ongelma, ei toimi

Post by jake74 »

miten tuo firmware laitetaa innovateen. jos huomenna kokeilis läppäriä jossa on perinteinen sarjaportti.
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Re: innovaten ongelma, ei toimi

Post by MrFairlane »

Logworks CD:ltä koneelle, uusin firmis innovaten support sivulta
http://www.innovatemotorsports.com/supp ... c1v110.dld
, terminaattori-plugi IN-töpseliin ja OUT:iin mukana tullut serial-2.5mm adapteri. Toimii myös USB-serial adapterin perässä.
Virta päälle, logworks auki, firmis sisään.

Noin suunnilleen, ohjeet on kyllä manuaalissa.
Last edited by MrFairlane on Mon Dec 03, 2012 17:49, edited 2 times in total.
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Re: innovaten ongelma, ei toimi

Post by jake74 »

MrFairlane wrote:
ohjeet on kyllä manuaalissa.
onko suomenkielistä manuaalia. lontoota en ossaa ni aika huono lukea.
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Re: innovaten ongelma, ei toimi

Post by MrFairlane »

Taitaa olla tuossa pari postausta ylöspäin olla maailman ainoa.
jeeree
Megasquirt aloittelija
Posts: 1
Joined: Sun Aug 11, 2013 18:27

Re: innovaten ongelma, ei toimi

Post by jeeree »

Lainataas vähän tätä palstaa, kun näyttää muillakin olevan samantyylisiä ongelmia tuon lambdan kanssa. Kyseessä siis tuo innovaten lc1, joka heittää mittariin lukeman 21.9 heti kun päästää kaasun ylös, eli moottorijarrulla, tyhjäkäynnillä toimii normaalisti. Mistähän moinen? Lambda on uusi ja ajettu noin 100km.
petski3
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 114
Joined: Sun Jul 02, 2006 14:41
Location: Pori

Re: innovaten ongelma, ei toimi

Post by petski3 »

jeeree wrote:Lainataas vähän tätä palstaa, kun näyttää muillakin olevan samantyylisiä ongelmia tuon lambdan kanssa. Kyseessä siis tuo innovaten lc1, joka heittää mittariin lukeman 21.9 heti kun päästää kaasun ylös, eli moottorijarrulla, tyhjäkäynnillä toimii normaalisti. Mistähän moinen? Lambda on uusi ja ajettu noin 100km.
Jossei se indikoisi laihaa seosta moottorijarrulla niin lambda olisi rikki, tai sitten moottorin säädöt aika metsässä....
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: innovaten ongelma, ei toimi

Post by Masi_K »

petski3 wrote: Jossei se indikoisi laihaa seosta moottorijarrulla niin lambda olisi rikki, tai sitten moottorin säädöt aika metsässä....
Ei välttämättä lambda rikki. Voihan tilanne olla se että ei olisi syötönkatkoa käytössä.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Re: innovaten ongelma, ei toimi

Post by teg »

Eikös se syötönkatkaisu juurikin ole moottorijarru :).
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: innovaten ongelma, ei toimi

Post by Masi_K »

teg wrote:Eikös se syötönkatkaisu juurikin ole moottorijarru :).
No ei tod.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Re: innovaten ongelma, ei toimi

Post by teg »

No mikäs se sitten on? :?:
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Re: innovaten ongelma, ei toimi

Post by Turbiini »

http://en.wikipedia.org/wiki/Compressio ... gine_brake

Ruiskutuksen katkaisu "moottorijarrutuksessa" on ainoastaan kulutusta pienentävä asia. Todellinen moottorijarru ihan tosissaan jarruttaa, saavuttaen lähes vastaavan hidastuvuuden verrattuna saman moottorin kehittämään kiihtyvyyteen.
petski3
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 114
Joined: Sun Jul 02, 2006 14:41
Location: Pori

Re: innovaten ongelma, ei toimi

Post by petski3 »

No jos palataan takaisin "raiteille" niin kyllä ainakin omilla vekottimilla vetää labdan lukema laihalle vaikka ei olisikaan syötönkatkaisua käytössä. Kai sen saa sitten pysymään rikkaalla jos laittaa isoja lukuja polttoainekartan alapäähän.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: innovaten ongelma, ei toimi

Post by Masi_K »

Turbiini wrote:http://en.wikipedia.org/wiki/Compressio ... gine_brake

Ruiskutuksen katkaisu "moottorijarrutuksessa" on ainoastaan kulutusta pienentävä asia. Todellinen moottorijarru ihan tosissaan jarruttaa, saavuttaen lähes vastaavan hidastuvuuden verrattuna saman moottorin kehittämään kiihtyvyyteen.
Enno kyl ite saanut yhtä kovaa jarrutusta aikaseks kuin kiihdytystä. Mutta tosin, en ole kyllä liikaa yläkierroksilta pienellä vaihteella jarruttanutkaan.


Tosiaan mosajarru ja sytönkatko moottorijarrun yhteydessä on eri asia. Miksi seoksen pitäisi olla laihalla tai rikkaalla moottorijarrun aikana? Miksi ei edelleen se sama stoikiometrinen käy jos ei ole tarkoitus jäähdyttää paikkoja tuhdilla mehulla?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
olafu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 365
Joined: Sat Mar 05, 2005 16:54
Location: Urjala

Re: innovaten ongelma, ei toimi

Post by olafu »

No eipä sitä kovaa jarrutusta voikaan saada aikaiseksi, ellei ole tuollainen erikoinen venttiilikoneisto niinkun tossa aiemmassa linkissä. Toiminta siis perustuu siihen, että puristuspaine päästetään yläkuolokohdassa karkuun, jolloin se ei lykkää työtahdin aikana mäntää alaspäin.

Moottorijarrutuksen aikana ei kannata seosta pitää palamiskelpoisena, koska silloin ei luonnollisesti tarvita tehoa kampiakselilta. Tällöin on siis turha suihkuttaa kallista polttoainetta suoraan haaskuuseen, kun moottorin ei ole tarkoituskaan käydä. Kaikenlisäksi moottori ei välttämättä käy kunnolla niin heikolla täytöksellä, mikä esiintyy moottorijarrutuksen aikana suurella alipaineella. Oireilee moottorijarrutuksen aikana nyppimisenä, eli seosta pitäisi rikastaa. Kaikenlisäksi moottorijarrutus on heikko, jos moottori "avustaa" sen aikana.
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Re: innovaten ongelma, ei toimi

Post by teg »

Turbiini wrote:http://en.wikipedia.org/wiki/Compressio ... gine_brake

Ruiskutuksen katkaisu "moottorijarrutuksessa" on ainoastaan kulutusta pienentävä asia. Todellinen moottorijarru ihan tosissaan jarruttaa, saavuttaen lähes vastaavan hidastuvuuden verrattuna saman moottorin kehittämään kiihtyvyyteen.

Mielestäni näissä bensamoottoreissa käytetään englanninkielistä termiä "overrun (fuel cut)" tarkoittamaan moottorijarrutusta.
Post Reply