innovaten ongelma, ei toimi
Moderator: Masi_K
innovaten ongelma, ei toimi
mistä haetaa vikaa ku dynossa oleva innovate lc1 ei toimi. näyttö on 22 tai 7,4 vai olikoha se 7.5. näytö jumii kiinni noihin arvoihin ja jos esim 7.4 näyttää ni ei lähe pois ennen ku virrat katkasee.
välillä jumii myös 14.7-14.7 kohille. muita arvoja se ei näytäkkää.
viime perjantaina oli viimeksi käytössä ja sillon se pelas.
anturin caliprointi ei auta mitää.
välillä jumii myös 14.7-14.7 kohille. muita arvoja se ei näytäkkää.
viime perjantaina oli viimeksi käytössä ja sillon se pelas.
anturin caliprointi ei auta mitää.
Re: innovaten ongelma, ei toimi
Innovaten LC-1 eivät ole olleet niitä kestävimpiä laajakaistoja. Ei muuta kuin takuuseen uusi.
Re: innovaten ongelma, ei toimi
teg wrote:Innovaten LC-1 eivät ole olleet niitä kestävimpiä laajakaistoja. Ei muuta kuin takuuseen uusi.
minne tuo pitää lähettää? ostettu monta vuotta sitte.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 112
- Joined: Mon Feb 19, 2007 10:00
- Location: vaasa
Re: innovaten ongelma, ei toimi
Mulla paukahti anturi, niin vastaavat oireet tuli. uudella anturilla tokeni.
Pudasjärvellä kiihdyttelees ni E85 kanssa hajos, ku räpsy vähän liikaa rajottimeen ja anturi sai vuoroin raakaa ja vuoroin tulta
13-15 välillä pelas ihan ok(oikein näytöstä en tiä) , mut ko meni siittä ohi ni heitti vastaavat oireet kehiin.

Pudasjärvellä kiihdyttelees ni E85 kanssa hajos, ku räpsy vähän liikaa rajottimeen ja anturi sai vuoroin raakaa ja vuoroin tulta


Re: innovaten ongelma, ei toimi
Joko teit anturin lämmityskalibroinnin? Eli anturi irti liittimestä, virrat päälle noin kymmeneksi sekunniksi, sitten anturi takaisin kiinni ja odottelemaan kalibroinnin päättymistä. Joskus tämä on auttanut suunnilleen vastaavan tyylisiin oireisiin.
Entä oletko tarkistanut mitä näyttää sarjaliitännän kautta LogWorksilla? Jos tuolta kautta luettuna seokset näyttävät järkeviltä, mutta analogialähdöt ovat mitä sattuu, niin kyseessä on hajonnut DA-muunnin pulikan sisällä.
Sitten ennen anturin uusimista tai muita investointeja kannattaa myös kokeilla firmwaren päivittämistä, tämäkin saattaa auttaa.
Entä oletko tarkistanut mitä näyttää sarjaliitännän kautta LogWorksilla? Jos tuolta kautta luettuna seokset näyttävät järkeviltä, mutta analogialähdöt ovat mitä sattuu, niin kyseessä on hajonnut DA-muunnin pulikan sisällä.
Sitten ennen anturin uusimista tai muita investointeja kannattaa myös kokeilla firmwaren päivittämistä, tämäkin saattaa auttaa.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Re: innovaten ongelma, ei toimi
lämmityksen kaliprointi ei auta mitää. kokeilin myös toisella anturilla joka toimii varmasti ni teki samaa silläkin.
en pääse läppärillä pulikaan. jotain com porteista se herjas ku tuo läppäri on usb adapterilla.
en pääse läppärillä pulikaan. jotain com porteista se herjas ku tuo läppäri on usb adapterilla.
Re: innovaten ongelma, ei toimi
Seuraavaksi kannattaisi sitten selvittää tuo PC-yhteys loppuun asti. Jos LogWorksilla ei onnistu, niin sitten yrittämään firmiksen päivitystä. Jos päivityskään ei onnistu, niin sitten pulikan ohjelma lienee korruptoitunut.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Re: innovaten ongelma, ei toimi
miten tuo firmware laitetaa innovateen. jos huomenna kokeilis läppäriä jossa on perinteinen sarjaportti.
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Re: innovaten ongelma, ei toimi
Logworks CD:ltä koneelle, uusin firmis innovaten support sivulta
http://www.innovatemotorsports.com/supp ... c1v110.dld
, terminaattori-plugi IN-töpseliin ja OUT:iin mukana tullut serial-2.5mm adapteri. Toimii myös USB-serial adapterin perässä.
Virta päälle, logworks auki, firmis sisään.
Noin suunnilleen, ohjeet on kyllä manuaalissa.
http://www.innovatemotorsports.com/supp ... c1v110.dld
, terminaattori-plugi IN-töpseliin ja OUT:iin mukana tullut serial-2.5mm adapteri. Toimii myös USB-serial adapterin perässä.
Virta päälle, logworks auki, firmis sisään.
Noin suunnilleen, ohjeet on kyllä manuaalissa.
Last edited by MrFairlane on Mon Dec 03, 2012 17:49, edited 2 times in total.
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
Re: innovaten ongelma, ei toimi
onko suomenkielistä manuaalia. lontoota en ossaa ni aika huono lukea.MrFairlane wrote:
ohjeet on kyllä manuaalissa.
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Re: innovaten ongelma, ei toimi
Taitaa olla tuossa pari postausta ylöspäin olla maailman ainoa.
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
Re: innovaten ongelma, ei toimi
Lainataas vähän tätä palstaa, kun näyttää muillakin olevan samantyylisiä ongelmia tuon lambdan kanssa. Kyseessä siis tuo innovaten lc1, joka heittää mittariin lukeman 21.9 heti kun päästää kaasun ylös, eli moottorijarrulla, tyhjäkäynnillä toimii normaalisti. Mistähän moinen? Lambda on uusi ja ajettu noin 100km.
Re: innovaten ongelma, ei toimi
Jossei se indikoisi laihaa seosta moottorijarrulla niin lambda olisi rikki, tai sitten moottorin säädöt aika metsässä....jeeree wrote:Lainataas vähän tätä palstaa, kun näyttää muillakin olevan samantyylisiä ongelmia tuon lambdan kanssa. Kyseessä siis tuo innovaten lc1, joka heittää mittariin lukeman 21.9 heti kun päästää kaasun ylös, eli moottorijarrulla, tyhjäkäynnillä toimii normaalisti. Mistähän moinen? Lambda on uusi ja ajettu noin 100km.
Re: innovaten ongelma, ei toimi
Ei välttämättä lambda rikki. Voihan tilanne olla se että ei olisi syötönkatkoa käytössä.petski3 wrote: Jossei se indikoisi laihaa seosta moottorijarrulla niin lambda olisi rikki, tai sitten moottorin säädöt aika metsässä....
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: innovaten ongelma, ei toimi
Eikös se syötönkatkaisu juurikin ole moottorijarru
.

Re: innovaten ongelma, ei toimi
No ei tod.teg wrote:Eikös se syötönkatkaisu juurikin ole moottorijarru.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: innovaten ongelma, ei toimi
No mikäs se sitten on? 

Re: innovaten ongelma, ei toimi
http://en.wikipedia.org/wiki/Compressio ... gine_brake
Ruiskutuksen katkaisu "moottorijarrutuksessa" on ainoastaan kulutusta pienentävä asia. Todellinen moottorijarru ihan tosissaan jarruttaa, saavuttaen lähes vastaavan hidastuvuuden verrattuna saman moottorin kehittämään kiihtyvyyteen.
Ruiskutuksen katkaisu "moottorijarrutuksessa" on ainoastaan kulutusta pienentävä asia. Todellinen moottorijarru ihan tosissaan jarruttaa, saavuttaen lähes vastaavan hidastuvuuden verrattuna saman moottorin kehittämään kiihtyvyyteen.
Re: innovaten ongelma, ei toimi
No jos palataan takaisin "raiteille" niin kyllä ainakin omilla vekottimilla vetää labdan lukema laihalle vaikka ei olisikaan syötönkatkaisua käytössä. Kai sen saa sitten pysymään rikkaalla jos laittaa isoja lukuja polttoainekartan alapäähän.
Re: innovaten ongelma, ei toimi
Enno kyl ite saanut yhtä kovaa jarrutusta aikaseks kuin kiihdytystä. Mutta tosin, en ole kyllä liikaa yläkierroksilta pienellä vaihteella jarruttanutkaan.Turbiini wrote:http://en.wikipedia.org/wiki/Compressio ... gine_brake
Ruiskutuksen katkaisu "moottorijarrutuksessa" on ainoastaan kulutusta pienentävä asia. Todellinen moottorijarru ihan tosissaan jarruttaa, saavuttaen lähes vastaavan hidastuvuuden verrattuna saman moottorin kehittämään kiihtyvyyteen.
Tosiaan mosajarru ja sytönkatko moottorijarrun yhteydessä on eri asia. Miksi seoksen pitäisi olla laihalla tai rikkaalla moottorijarrun aikana? Miksi ei edelleen se sama stoikiometrinen käy jos ei ole tarkoitus jäähdyttää paikkoja tuhdilla mehulla?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: innovaten ongelma, ei toimi
No eipä sitä kovaa jarrutusta voikaan saada aikaiseksi, ellei ole tuollainen erikoinen venttiilikoneisto niinkun tossa aiemmassa linkissä. Toiminta siis perustuu siihen, että puristuspaine päästetään yläkuolokohdassa karkuun, jolloin se ei lykkää työtahdin aikana mäntää alaspäin.
Moottorijarrutuksen aikana ei kannata seosta pitää palamiskelpoisena, koska silloin ei luonnollisesti tarvita tehoa kampiakselilta. Tällöin on siis turha suihkuttaa kallista polttoainetta suoraan haaskuuseen, kun moottorin ei ole tarkoituskaan käydä. Kaikenlisäksi moottori ei välttämättä käy kunnolla niin heikolla täytöksellä, mikä esiintyy moottorijarrutuksen aikana suurella alipaineella. Oireilee moottorijarrutuksen aikana nyppimisenä, eli seosta pitäisi rikastaa. Kaikenlisäksi moottorijarrutus on heikko, jos moottori "avustaa" sen aikana.
Moottorijarrutuksen aikana ei kannata seosta pitää palamiskelpoisena, koska silloin ei luonnollisesti tarvita tehoa kampiakselilta. Tällöin on siis turha suihkuttaa kallista polttoainetta suoraan haaskuuseen, kun moottorin ei ole tarkoituskaan käydä. Kaikenlisäksi moottori ei välttämättä käy kunnolla niin heikolla täytöksellä, mikä esiintyy moottorijarrutuksen aikana suurella alipaineella. Oireilee moottorijarrutuksen aikana nyppimisenä, eli seosta pitäisi rikastaa. Kaikenlisäksi moottorijarrutus on heikko, jos moottori "avustaa" sen aikana.
Re: innovaten ongelma, ei toimi
Turbiini wrote:http://en.wikipedia.org/wiki/Compressio ... gine_brake
Ruiskutuksen katkaisu "moottorijarrutuksessa" on ainoastaan kulutusta pienentävä asia. Todellinen moottorijarru ihan tosissaan jarruttaa, saavuttaen lähes vastaavan hidastuvuuden verrattuna saman moottorin kehittämään kiihtyvyyteen.
Mielestäni näissä bensamoottoreissa käytetään englanninkielistä termiä "overrun (fuel cut)" tarkoittamaan moottorijarrutusta.