Suzuki GSF 1200 "Bandit"

Käyttäjien onnistuneita Megasquirt asennuksia

Moderator: Masi_K

Post Reply
zalama
Megasquirt aloittelija
Posts: 10
Joined: Mon Aug 27, 2012 11:24
Location: Pirkanmaa
Contact:

Suzuki GSF 1200 "Bandit"

Post by zalama »

Tällainen Mopedi projekti nyt saatu jo hyvälle mallille, eli käymään ja kulkemaankin:

-96 Suzuki GSF 1200 Bandit.
-Megasquirt I v3.00, 3 bar MAP.
-GSXR 1000 ruiskulaitteet.
-Pakosarja ite tehty.
-Kannen kanavat ite portattu.
-Mitsu TD05 ahdin (Eclipse).
-Lämpöanturi öljypohjassa.
-Imuilmalämpö ahtoputkessa turbon & painekotelon välissä.
-Innovate laajakaista lambda.
-Säädettävä Polttoaineen paineensäädin (Asetettu 3bar).
-"Botsh" 044 pumppu
-Ahtopainemittari.
-Öljynlämpömittari täyttökorkissa + Megan anturi.
-Dyna puolat.
-Blow-off venttiili.
-Suurempi öljynjäähdytin.

Nyt "Stage I" vaiheessa moottori vakio(Bandit puristukset maltilliset 9.50:1), Mega ohjaa vain polttoainetta.

"Stage II" ehkä joskus tulevaisuudessa: Suuremmat suutimet, Mitsu Eclipsen välijäähdytin, Busa/takomännät, sytytyksen ohjaus, takahaarukan jatko jne.

Mopedi starttasi asennuksen ja sähkötöiden jälkeen kohtuu helposti.
Suuttimet tosin olivat jumissa; irtosivat onneksi ultraäänipesulla, aiheutti kyllä hieman pähkäilyä ennekuin vika löytyi. No, tarvitaan vaan polttoainetta ja kipinää, kipinä selvisi helposti joten...

Ensitöiksi piti sitten lisätä häiriösuodatin Megan RPM signaalijohtoon, joka tulee toisen puolan ensiöjännitteestä. Tätä ennen RPM tieto alkoi sekoilla 5000 RPM kohdilla.

Moottori vastaa kaasuun yllättävän herkästi huolimatta mutkasta putkessa. Ehkä kannen avarraus auttaa asiaa. Myös pakosarja on melko avara, pakosarjan putket turhankin paksut.
Vielä tässä on pari bugia joista omissa aiheissa enemmän. Säätötyö vasta alussa ja tarina jatkuu...
MegaTurbo Bandit 1200
Post Reply