Wellcraft & Mercruiser 3.7L

Käyttäjien onnistuneita Megasquirt asennuksia

Moderator: Masi_K

Post Reply
Jannu703
Megasquirt aloittelija
Posts: 4
Joined: Wed Aug 22, 2012 9:22
Location: Hämeenlinna
Contact:

Wellcraft & Mercruiser 3.7L

Post by Jannu703 »

Noniin, reilun parin vuoden hiljaiselon jälkeen innostuin taas megasquirtin kanssa peuhaamisesta, tälläkertaa uhriksi päätyi vanhempi jenkkivene.

Hyllystä päätyi pakettia ohjaamaan MS1 V2.2 suorasyttymodeilla, puolaksi VAG 032 905 106B jota ohjataan 5v ylösvedoilla ledilähdöistä.

Alunperin kaasari ja jakaja ruokinnalla olleeseen moottoriin puukotettiin imusarjaan suutinholkit ja modattiin 70mm kaasuläppä. Pakopuoli pidettiin vakiona poislukien pakosarjaan asennetttu laajakaistalambda (hieman haasteellinen koska sarjassa kiertää jäähdytysvesi jottei !muovinen! pakoputki sula.)

Pakettiin valitsin 330cc suuttimet ja em. 70mm kaasuläppä, hall triggeröinti 36-1 pyörällä.

Alkukankeuksien (lue: triggerangle ja spark inverted unohduksien) jälkeen paketti lähti toimimaan melko pienellä vaivalla, säädöt sain kuntoon käytännössä lähes kokonaan generoidulla kartalla jota hieman log viewerin analyserillä hienosäädin. Loppu viilailu hoituikin sitten käsisäädöllä.

Tällähetkellä kun säät alkaa olemaan hieman turhan viileät porhaltamaan vesillä, jäi ongelmaksi seoksen karkaaminen laihalle täyskaasulla ajettaessa noin 20sekunnin jälkeen, jota ei tuntunut saavan millään kuriin (rpm, tp,map,dc ja pw vakiot kokoajan). Ongelma löytynee sytkäpuolelta koska polttoainekartan muuttelu ei vaikuta tilanteeseen mitenkään, liekö täysin mutulla tehty sytkäkartta isommalle neloskoneelle vielä metsässä kun maksimi ennakot heiluu 40 asteen paikkeilla( voimaa tuntuu kuitenkin löytyvän varsin hyvin, mutta plaaniin nousun jälkeen ei tehoa oikein tunne kun kuormitus laskee melko paljon )
Pitää toivoa että säät vielä sallii tälle loppukesälle muutamat säätöajelut.

Muutamat kuvat touhuista:
http://kuva.termiitti.com/v.php?img=26459
http://kuva.termiitti.com/v.php?img=26454
http://kuva.termiitti.com/v.php?img=26455
http://kuva.termiitti.com/v.php?img=26456
http://kuva.termiitti.com/v.php?img=26457
http://kuva.termiitti.com/v.php?img=26458
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Re: Wellcraft & Mercruiser 3.7L

Post by teg »

Sytkällä et kyllä saa seosta hirveästi muuttumaan vaan kuulostaa siltä että b-pumppusi tai bensan saanti hyytyy.
Jannu703
Megasquirt aloittelija
Posts: 4
Joined: Wed Aug 22, 2012 9:22
Location: Hämeenlinna
Contact:

Re: Wellcraft & Mercruiser 3.7L

Post by Jannu703 »

Totta tuokin, ajatus vain liukui jotenkin että sytytys jää myöhäiselle ja tapahtuisi ns. kastelu lambdalle.. aika epätodennäköistä kylläkin kun nyt virkeämpänä pohtii.

Syötönalainen paine pysyy kyllä kauniisti missä pitääkin.
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Re: Wellcraft & Mercruiser 3.7L

Post by teg »

Onko suuttimet matalohmiset? Joka tapauksessa vika voi olla niissä, jos ne lämpenenvät paljon...
Jannu703
Megasquirt aloittelija
Posts: 4
Joined: Wed Aug 22, 2012 9:22
Location: Hämeenlinna
Contact:

Re: Wellcraft & Mercruiser 3.7L

Post by Jannu703 »

Noniin, Seoskarkaamiseen helpotti hieman sytytysennakon aikaistaminen advtablee shiftaamalla 5astetta aikaisemmalle, samalla kierroksia saatiin noin 200 lisää.

Edelleenkin sama ongelma kuitenkin jatkuu, eikä meinaa itseltä enää löytyä ideaa vaivaan.
Ohessa logi ja conffifilu zippinä jos joku jaksaa vilkaista


http://www.paste.fi/file/13459029795000
Post Reply