Page 1 of 1
2-tahtisen venemoottorin squirttaus
Posted: Thu Jul 19, 2012 8:45
by Yam130
Hello kaikki,
Onko kenelläkään kokemuksia 2t venemoottorin muutamisesta kaasarista squirtiksi?
Ajatuksena muuttaa 130 hp Yammu ruiskulle, tehonlisäys ei ole mielessä, enempikin vähä päästöisyys, niinkuin nykymoottoreissa on.
Vai onko turha toivo edes yrittää?
Re: 2-tahtisen venemoottorin squirttaus
Posted: Fri Jul 20, 2012 22:51
by suihkukone
Tuskin kovin mainittavaa hyötyä, koska ilmeisesti ruiskutat bensan kampikammion kautta?...samanlai se tuore seos karkaa osittain pakoputkeen ja ilma/bensa sekoittuminen ei paljoa eroa kaasarista.
Suoraruiskutus 2-t koneissa, missä on hyötyä tehon ja päästöjen suhteen, bensa ruiskutetaan korkeapaineisena toisiokammiosta suoraan palotilaan niin, että pakokanava ehtii sulkeutua ennen ruiskutusta ettei bensaa mene yhtään hukkaan pakoputkeen.
Semmosen toimivan, jos kotikonstein värkkäät niin "seppä" olet ja varmasti hyvä ja mukava käyttää jne.
Re: 2-tahtisen venemoottorin squirttaus
Posted: Mon Jul 23, 2012 4:29
by Yam130
Kaivelin netistä Jammun HPDIn eroja muitten valmistajien DI laitteisiin niin näkyvin ero on ruiskutus- paineessa. Jammun ruiskutuspaine on n. 700 psi:tä verraten kilpailevien 90-250 psi:n paineisiin.
Bareissa siis 48 versus 6.2 - 17 baria
Joten nyt sitten tutkimukseen miten laittaa kansiin suoraan palotilaan ruiskuttavat. Pitänee etsiä enemmän tietoa tosta HPDI:n tekniikasta.
Palataan asiaan hiukan myöhemmin hiukan viisaampana, I hope.