MS1 V2.2 Sammuu kun ahtaa ? APUA
Moderator: Masi_K
MS1 V2.2 Sammuu kun ahtaa ? APUA
Eli Protopartsilta tuli tuommoinen rasia 6-syl hukkakipinälahdöillä ja vr-modilla.
Asennukset ja asetukset hienosti, mutta kun piti ajaan lähteä ja ensimmäistä kertaa ahdot nousi, hävisi boksilta virrat.
Alle 100kpa siis toimii täysin moitteetta, mutta siitä ylöspäin joka kerta pätkäsee boksin sähöt = megatunekin menee jumiin. ArttuH ehdotti häiriösuojattuja tulppia, vaihdettiin, säädettiin kärkiväli 0.7mm, ei apuja.
Koneen maadoitukset tehtiin uusiksi, boksin maadoitukset tarkistettiin, jopa juotin osan koriin kiinni.
Suuttimille, boksille, puolalle ja pumpulle omat sulakkeet ja sähkö suoraan akulta.
Tarpeeksi kauan kun vikaa haettiin pimeni yksi sytkälähtö, sitten meni hermot.
Apua, auttakaa, huomenna otetaan yhteys protopartsiin.
Suuttimet korkohm dekat 80lb/hr ja etanolilla ajetaan.
Asennukset ja asetukset hienosti, mutta kun piti ajaan lähteä ja ensimmäistä kertaa ahdot nousi, hävisi boksilta virrat.
Alle 100kpa siis toimii täysin moitteetta, mutta siitä ylöspäin joka kerta pätkäsee boksin sähöt = megatunekin menee jumiin. ArttuH ehdotti häiriösuojattuja tulppia, vaihdettiin, säädettiin kärkiväli 0.7mm, ei apuja.
Koneen maadoitukset tehtiin uusiksi, boksin maadoitukset tarkistettiin, jopa juotin osan koriin kiinni.
Suuttimille, boksille, puolalle ja pumpulle omat sulakkeet ja sähkö suoraan akulta.
Tarpeeksi kauan kun vikaa haettiin pimeni yksi sytkälähtö, sitten meni hermot.
Apua, auttakaa, huomenna otetaan yhteys protopartsiin.
Suuttimet korkohm dekat 80lb/hr ja etanolilla ajetaan.
Last edited by Rantunen on Thu Jun 21, 2012 7:13, edited 1 time in total.
Re: MS1 V2.2 Sammuu kun ahtaa ? APUA
Kuulostaa siltä kuin sytkäjärjestelmäsi löisi megalle häiriötä. Eli onhan uudet johdot ja vastusta tulpissa tai/ja johdoissa? Eihän puolan syöttö ja/tai maadoitus ole samassa kuin megan?
Re: MS1 V2.2 Sammuu kun ahtaa ? APUA
Uudet johdot ja r tulpat, syötöt ja maat eri johdot
.
.
Re: MS1 V2.2 Sammuu kun ahtaa ? APUA
Onhan EDIS puolan/ohjaimen maadoitus vähintään puolen metrin päässä megan maadoituksesta?
Re: MS1 V2.2 Sammuu kun ahtaa ? APUA
Megan maadotukset koneenkyljessä, puolan/sytkäkivien iskaritolpassa puolan vieressä.
E: Ja puola on Bosch 0221503010

E: Ja puola on Bosch 0221503010

Re: MS1 V2.2 Sammuu kun ahtaa ? APUA
Megan maadoitus pitäisi olla korissa mahdollisimman lähellä megaa. Sytkäpäätteen - erityisesti toisiopuolen - maadoitus pitäisi olla moottorissa/sylinterikannessa.
Tarkista että moottori on kunnolla maadoitettu mittaamalla jännitettä moottorin ja korin välillä. Samaten moottorin ja akun miinus-navan välillä. Jännitemittarin pitäisi näyttää nollaa.
Tarkista että moottori on kunnolla maadoitettu mittaamalla jännitettä moottorin ja korin välillä. Samaten moottorin ja akun miinus-navan välillä. Jännitemittarin pitäisi näyttää nollaa.
Re: MS1 V2.2 Sammuu kun ahtaa ? APUA
Juu maadoitukset on katsottu moneen kertaan. Ekassa viestissäkin jo mainitsin että koneen maadoitukset tehtiin uusiksi. Miksi sytkäpäätteen maa pitäisi olla koneessa?teg wrote:Megan maadoitus pitäisi olla korissa mahdollisimman lähellä megaa. Sytkäpäätteen - erityisesti toisiopuolen - maadoitus pitäisi olla moottorissa/sylinterikannessa.
Tarkista että moottori on kunnolla maadoitettu mittaamalla jännitettä moottorin ja korin välillä. Samaten moottorin ja akun miinus-navan välillä. Jännitemittarin pitäisi näyttää nollaa.
Kaikkiin olen aiemmin tehnyt boksin maadoituksen syl. kanteen, samasta pisteestä vetänyt antureille maat. Ja sytkäpäätteen maa korissa. Tämä on kuudes mega ja ensimmäistä kertaa törmään tämmöseen ongelmaan. Voidaan toki tehdä maadoitukset näiden ohjeiden perusteella, mutta meinaatteko että vika oikeasti korjaantuu jos vaihdan maadoituspisteet toisinpäin? Tarvii vaan purkaa koko johtosarja, eihän se paha homma ole .
Re: MS1 V2.2 Sammuu kun ahtaa ? APUA
Sytkäpäätteiden maadoitus siksi moottorin, että sytytysjärjestelmän virtapiiri säilyy lyhyenä (puola->tulppa->kansi) eikä (periaatteessa) ole samassa piirissä megan kanssa. Megan maadoitus koriin samoilla perusteluilla, eikä moottorin mahdollinen huono maadoitus häiritse. Maadoitus olisi pidettävänä aina mahdollisimman lyhyenä.
Joskus uusikin maadoitus voi olla huono, joten on parasta todeta maadoituksen toimivuus mittaamalla.
Myös kierroslukutiedon kaapeli olisi syytä vetää eri kautta kuin virtasyötöt/puolan ohjaukset. Tulppien kärkiväliä voi kokeilla pienentää hätäratkaisuna.
Joskus uusikin maadoitus voi olla huono, joten on parasta todeta maadoituksen toimivuus mittaamalla.
Myös kierroslukutiedon kaapeli olisi syytä vetää eri kautta kuin virtasyötöt/puolan ohjaukset. Tulppien kärkiväliä voi kokeilla pienentää hätäratkaisuna.
Re: MS1 V2.2 Sammuu kun ahtaa ? APUA
Map anturi rikki? Vetää 5 voltin linjan maihin kun menee ahdoille? Mulla oli yksi megan asennus jossa samanlainen ongelma. Aina kun map meni yli 200 niin mega sammui. Heti kun paine laski niin virrat palasi takaisin. Kokeile ilman että auto on käynnissä. Laita vaikka lääkeruisku mapin letkuun kiinni ja virrat päälle. Pysyykö megassa virrat kun painaa painetta anturille?
bmw 520i -89 Projekti 2.5 24v tic
Re: MS1 V2.2 Sammuu kun ahtaa ? APUA
Hei, ensimmäinen hyvä idea! Tarviikin testata.mazajns wrote:Map anturi rikki? Vetää 5 voltin linjan maihin kun menee ahdoille? Mulla oli yksi megan asennus jossa samanlainen ongelma. Aina kun map meni yli 200 niin mega sammui. Heti kun paine laski niin virrat palasi takaisin. Kokeile ilman että auto on käynnissä. Laita vaikka lääkeruisku mapin letkuun kiinni ja virrat päälle. Pysyykö megassa virrat kun painaa painetta anturille?