Volvo 244 -84 B19E

Käyttäjien onnistuneita Megasquirt asennuksia

Moderator: Masi_K

Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Volvo 244 -84 B19E

Post by Masi_K »

Kelju K-jetronik ja kärjetön sytytys hoiteli alunperin moottoria. Kunnes K jetti rupesi tarpeeksi temppuilemaan. Ei auttanu oikeen mikään.
Sitten kuulin ja luin megaruutasta ja hetken opiskelun jälkeen "tilasin" jo turtanan piirilevyn ja kävin puodissa ostamassa osia. Varsinaisten rakennusohjeiden puuttuessa, meni kasauksessa monta viikkoa. 8) Lopulta se kuitenkin valmistui. Aikaisemmin olin kasannut Tech Edgen laajakaista lambdan ohjausyksikön. Joten mega, jossa puolet vähemmän osia ei pitänyt olla vaikea rakentaa.
Ostin käytettynä suuttimet, imusarjan, bensakiskon, F koneen johtosarjan ja vedenlämpömittarin. Uutena piti vain ilmanlämpömittari tilata.

Asennus oli sikälimikäli helppo, kun K jetissä oli jo bensanpaluu, niin sitä ei tarvinnut tehdä. Käytin myös alkuperäistä bensarelettä. Sensijaan piti tapella kaasarikannen imusarjan vesikiertoreikien kanssa. Vielä ei ole selvinnyt että vuotaako ne vai ei.
Muutin johtosarjan megalle sopivaksi ja kytkin sen käyttöön. Ongelmia tuli TPS än kanssa. Se ei käynyt aivan suoraan, kuten nimim JTBO omassa topikissaan sanoo. Sekä sähkökytkentää että kaasuläppäakselia piti muokkaa.

Lopulta sain koneen tulille. Putkesta tulee aikalailla vesihöyryä. Saa ny nähä että onko pahvi pilalla. Aika nopeesti on menny jos kertalaakista :roll:
Nyt vaan koekäyttöä ja kattoo muuttuuko savutus. Saas ny nähä.....
Last edited by Masi_K on Sun Sep 11, 2005 13:05, edited 1 time in total.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Juu, tuo TPS ei tosiaan käy ihan suoraan, 1cm kaasuläppä akselista pitää leikellä pois ja sitten siihen TPS:n kiinnityslevyyn joutuu tekemään uudet reiät, jotta saa oikeaan asentoon.
Oman jätin jo pois käytöstä.

Millaisia sähkökytkennän muutoksia jouduit tekemään TPS:ään?
Omaani kun iskin vaan megan ohjeiden mukaan johdot kiinni, tein siis koko johtosarjan itse.

Toivottavasti vesihöyrät menee ihan vaan viileän kelin piikkiin :)
Volvo 360GL -88
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

JTbo wrote:Juu, tuo TPS ei tosiaan käy ihan suoraan, 1cm kaasuläppä akselista pitää leikellä pois ja sitten siihen TPS:n kiinnityslevyyn joutuu tekemään uudet reiät, jotta saa oikeaan asentoon.
Oman jätin jo pois käytöstä.

Millaisia sähkökytkennän muutoksia jouduit tekemään TPS:ään?
Omaani kun iskin vaan megan ohjeiden mukaan johdot kiinni, tein siis koko johtosarjan itse.

Toivottavasti vesihöyrät menee ihan vaan viileän kelin piikkiin :)
No siis, johtosarjan alkuperäinen kytkentä ei käynyt. Siinäkun on "kuumat" johtimet ne reunimmaiset kolmesta. Sehän ei käy päinsä potikan kanssa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Taas säädelty. Nyt jopa jo käy suht koht nätisti ja ei enää savuta vettä.
Megatune vaan sekoilee ja extrakoodi kun on, on nappuloita aivan sairaasti..
Lisäilma luisti F koneessa tyhmäkäyntimoottorin tilalla ei tunnu toimivan oikee mitenkää. Ei se nosta kierroksia viilenä. Tosin kone kerkis jo lämmetä väärillä ennakoilla ja constant asetuksilla.
Moottorin ollessa käyntilämmin ja tyhjäkäynnillä(900-1000) on pulssinleveys jotain 3.x msec. Onkohan ees sinnepäin ? MAP on siinä 60 nurkilla.
4.17 megatune tilttaa aina koko megaruutan, kun meen laittamaan code config-> codebase & outputs function listasta kaikki off asentoon. Nyt joudun siellä pitämään distributor kohdassa msns vaik pitäis olla off. Pitää asentaa tää uudempi megatune. Ja jos vielä jaksaa, niin päivittää uusin koodi.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Itselläni on käytössä Megatune 2.25b555 beta ja olikohan Extra 25g6, näillä ei ainakaan tilttailua ole tapahtunut.

Lisäilmaluisti itselläni pitää kierrokset 1500 korvilla noin 15min, säädetty tuo lisäilmaluisti nyt pienimmilleen. Kerran oli täysin kiinni käynnistyksessä, eikä meinannut oikein käynnistyä, aukesi sitten kun vähän kaasutteli. Tuntuu ettei pelaa ihan yksiin tämänkään koneen kanssa, ottaa tosin edelleen raakaa ilmaa ulkoa.
Jakarilla kopautus luistin runkoon saa yleensä kiekat lähemmäs oikeita.
Volvo 360GL -88
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Pitää siis päivittää kummatkin. Eka vaan muistaa ottaa tiedot ylös..

Pitäishän sen toimia, kun ottaa raakaa ilmaa. Kylmänä koneen pitäisi saada senkautta lisää ilmaa tyhjäkäynnille. Sähkövirralla ja koneen lämmöllä sitten sen pitäisi kääntää luistin eteen. Jolloin ilma kulkisi vain kaasuläpän ohitse. Taidan repiä sen hemmetin tyhjäkäyntisuuttimen pois siitä edestä.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Nyt on tyhjäkäyntisumu edestä pois. Ja ainakin n18 asteen lämpötilassa se nostatti kierroksia vähäsen. Et ilma liikkuu nyt venttiilin kautta. Vielä en tiedä että kuinka se toimii sitten kylmemmillä ilmoilla.
Käyntiin lähtö on vaivanloista, jostainsyystä bensapaineet pääsevät laskemaan liialti. Takaiskuvena pitäisi olla ok. Taidan sittenkin siirtää megan ohjaamaan bensapumppuja. Silloin saa paineet ylös jo ennen tarttausta. Lämpötila anturi vuotaa runkoon, eli kun sen pistää koneeseen kiinni muuttuu arvot täysin. Paitsi lähellä käyntilämpöä :D Uusi anturi odottaa jo mittailua ja asentamista.

Vai onkohan jollain ohmi arvoja bosch in 0280 130 026 anturille ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Muutin megan ohjaamaan myös bensapumppuja, koska jostain syystä paneet laskevat koneen seistessä. Näin saan sen prime pumppauksen käyttöön. Vaihdoin myös koodin 025V ksi. Sekä ohjelmaksi megatunixin. LÄhti laakista käyntiin koodinvaihdon jälkeen. Ennen sai pyörittää ja höräyttää.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Tuli ajettua hissukseen tallia ympäri ilman ovia.. Bensapumppujen ohjauksen vaihdon jälkeen unohdin muuttaa lisäilmaluistin sähkön saantia. Tuloksena 2100 kier/min tyhmis.. Edelleen paineet tai joku muu aiheuttaa sen että toisella käynnistyksellä jää vasta käyntiin. Ja silloinkin vähän kankeesti.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Nyt pienehkö lenkki takana ja ankaraa säätelyä. Nyt on täyskaasuvedossa AFR noin 13.5 korvilla ja tasakaasulla 14.x alueella. Eli vielä on säätelyä edessä. Moottorijarrulla vetää aika rikkaalle.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

60 km tallilta kotia matka takana. Hyvin meni. Tyhjäkäynti on pienellä ja ravistaa jonkinverran. Saatu moottorijarrutus pysymään jopa 14.x puolella. Eroa on K jettiin aika paljon. Enää ei ole n1.5sekunnin viivettä kun satasesta tallaa polkimen lattiaan.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Säätö aloitettu alusta. Poistin kartasta turhan ylipaine alueen. Pitäisi asentaa bensapainemittari. Paineet laskee alas yön seisonnan jälkeen. Tätä oli K jetin kanssa myös. Mut se lähti pienemmillä paineilla käyntiin. Myös lisäilma venttiili ei taida toimia ollenkaan :( Tai siinä on säätö pielessä. Jännitettä sille tulee kyllä. Fixed map on käytössä hetken aikaa startin jälkeen.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Fixed map pois ja jo käy, kunnes saa painetta linjaan. Moottorijarrulla syötönkatkaisu, kierrosten mukainen kiihytyspumppu ja kierrostenrajoitin toiminnot otettu köyttöön. Ajettu jo tankillinen säätöajoa ja laite alkaa toimia sen puolesta mainiosti.

Vetoa on tullut alakierroksille reilusti lisää ja myös ylös. Kulutus on pudonnut 2 litraa. Ottaen huomioon että on ollut reilua kaasua aika paljon.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Laitoin ckranking pulsen manuaaliseksi ja jo lähtee 2. kerralla käyntiin. Ekalla kerralla ei saa tarpeeks bensaa tai jotain. Käy sekunnin ja sammuu. Mut tokalla jo jää hörisemään lambdan näyttäessä 12 pintaan. ASE menee pois käytöstä 15 sekan jälkeen.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Pikkuhiljaa kylmästart soosit sekä pulssinleveydet asettuvat kohdalleen. Sittenkun vaan saa gasopainetta, niin lähtee kuin palmun alta. Vielä ei ole -10 käynnistyksiä tehty kuin kerran. Meno on kuitenkin käynnistymisen jälkeen ihan toista kuin Keljulla.
Taisteltu kartan kanssa sekä rikastuksien kanssa. Edelleen kaasun löysäys aiheuttaa ihmeellisen rikastamisen, vaikka se decel encrichment on poistetu käytöstä..
Pienen vääntämisen jälkeen sain lambdan kiinni splitterin kautta megaan ja sain sen säätämään seosta suhteellisen nykimättä. Mutta korjaus ei riitä vielä.
Sain VexMe n toimimaan, ja sillä olen nyt hakenut karttaa kohdalleen. Alkaa olee jo tasakaasuajossa 14 pintaan ja suurella kaasulla 13.2-13.5 riippuen vähän. Eiköhän kohta ala GEGO karttoineen riittämään. 16L /100km on vähä liikaa..
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Lambdakorjaus pitää soosin kivasti keskiarvolla 13.8. Mutta halusin sen pysymään paremmin 14, niin laitoin autotunen käyttöön. Odottelen siedettävämpiä päiviä säätöajoon kuin tämä sadepäivä. Lambdakorjaus menee WOT asennossa pois käytöstä ja autotune toimii 4900 kierrokseen asti kuten myöskin lambdakorjaus. Tuli myöskin heitettyä vajaan 300km lenkki ja kaikki toimi hienosti.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
kalsket
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Mon Apr 04, 2005 12:31
Location: Kaarina
Contact:

Post by kalsket »

Ite vedin pintisalueet 16 lukemiin eli selkeesti laihalle, ei mitään ongelmia. Suosittelen sullekin laihennusta niin alkaa bensankulutkin laskemaan.
Audi RS2 (VEMS v3.3)
Audi 100 S4 (motronic)
Audi 80q -86 (20vt vemsillä, sit joskus...)
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Nojaa, volen kone vaatii aina jonkiverran sitä bensaa et toimii. Se kun ei ole näitä laihaseos moottoreita, eikä myös volvon pienimmmällä menevä moottorityyppi. Afr n15.5 anto mahottoman nykimisen pintakaasulla semmosessa 40-60 vauhdissa, eli ei hyvä. Ja bensankulutushan on 10.2L /100km maantiellä.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Oiskohan suuttimet tiensä päässä tai jotain. Tyhjäkäynti aaltoilee ja ravistelee aika kovasti. Välillä on asetetussa 14 afr, mut yleensä 13.5. Koitin laittaa lambdatakaisin kytkennän pitämään tyhjäkäynnin aisoissa, mutta säätöä pitäisi nopeuttaa, enkätaida jaksaa :D
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Masi_K wrote:Oiskohan suuttimet tiensä päässä tai jotain. Tyhjäkäynti aaltoilee ja ravistelee aika kovasti. Välillä on asetetussa 14 afr, mut yleensä 13.5. Koitin laittaa lambdatakaisin kytkennän pitämään tyhjäkäynnin aisoissa, mutta säätöä pitäisi nopeuttaa, enkätaida jaksaa :D
Kannattaa tarkastaa muuttuukko imuilman lämpö kun tuo alkaa ongelmoida, se voi ylikorjata tai jotain.

Minulla nykii ihan sairaasti vaikka lambda korjaa seokset jonnekkin 14.7:1 tasoon, sitten kun ampuu rankasti ylirikkaalle, niin lakkaa rykimiset. Samanlaista nyökkimistä oli kaasarillakin ja epäilen, että sytkä on liian aikaisella, kun nyt on eri nokka tästä johtuen myös kpa lukemat on erilaiset erialueilla ja vakiosytkä säätää tietylle map/kierrosluvulle tietyn ennakon ei voi säätää, käyttäytyy kyllä kuten laiha seos muutoin.
Volvo 360GL -88
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Tuosta imuliman lämpötilasta se johtuukin varmaan. Mutta mistäs korjaat ? Kierroksilla se on kuitenkin oikeen hyvä. 0 asteen tienoilla korjaa tyhjäkäynnillä ihan liikaa tai liian vähän :D
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Muistelen lukeneeni, että jossain extran versiossa olisi mahdollista vaikuttaa tuohon imuilman lämmön vaikutuksen määrään, mutta enpä mene nyt vannomaan, kannattanee ainakin tutkia uusin extra jos olisi siinä tuota toimintoa :)
Volvo 360GL -88
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Se imuilman tai coolantin mukaan korjaus näytti aika ufolta. Paha mennä hakemaan mitään säätöjä, kun ei ole tietoa että mitenpaljon ms alunperinkään korjaa. Suuttimet kävivät pesussa ja niissä on uudet suodattimet. Aavistuksen tuli tiukempaa toimintaa koneeseen. Enää ei myöskään röpötä haaleessa käynnistyksessä. Seisonnan aikana tuli kyllä ongelmia ittekseen ?? Over run fuelcut ei toiminut enää kunnes ajoin koodin uudestaan sisään. Lisäksi starttaukseen tuli pitkääääää vieteri. Eikai korin hitsaus olisi vaikuttanut ? Akun kenkä oli kuitenkin irti sen aikana. Tyhjäkäynti muuten ravistaa jonkinverran. Oiskohan imuvuotoa prkl.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
risu
Himopostaaja
Posts: 580
Joined: Wed Sep 28, 2005 12:28
Location: Vantaa

Post by risu »

Tosta lisäilmaluistista muuten kannataa huomioida ettei se toimi kuin toisinpäin. Ilman alipainetta se futaa sähköllä kokeillessa hyvin mutta kun kone käy niin se ei toimi jos imee väärästä päästä, tuli tuossa omassa tollasta havaittua kun ihmettelin tovin miksei laske lainkaan kierroksia.. Näin ainaki mulla.
Tiara Kit Car - MsnS-E
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Toimii se luisti ok. Nyt näillä -20 pakkasilla ei ihan jaksa alas asti laskea. Mutta muuten ok. Imuvuodolta vaikuttaa kun ravistaa tyhjäkäynnillä. Nyt on taas takaisinkytkentä tyhjäkäynnilläkin.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Luisti toimi lopputalven ihan ok ja nyt keväällä/kesällä oikeen mainiosti. Mutta silti ostin askelmoottorin PWM ohjausta varten. Letku liitännät ovat vaan jotain 20mm luokkaa, jotenka pitää tehdä modaus letkuihin, muut liitännät kun ovat 16 ja 18mm.

Laitoin nyt ruiskutuksen Alternating ja 4 suihkutusta. Tyhjäkäynti tuntu tasaantuvan jonkinverran. Samalla pidensin accel aikaa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Duunasin dummy HALL jakajan ja otin käyttöön msns sytkän. Toimii. Lainasin jtbo sykäkarttaa, ja muokkasin sitä aika lailla. Kone käy silti päin persettä.
Nokka pois eilen ja kaikki venat vähä tiukalla.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Otin päästölapun ja arvothan olivat mainiot. hc 150 co 1.6 lambda 1
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Ihan kohta toinen vuosi takana päivittäistä ajoa msns setillä. Toimii. Muutama hikka tullut nyt tän kesän aikana, toistaseksi eiole selvinnut mikä aiheuttaa ja miksi.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Hikkojen vika selvitetty. Oma moga kasauksessa.. Jäi pari suutin fettiä turhan lähelle toisiaan. Tärinässä liukuneet toistensa lähelle. Ja metallirunkosia kun ovat, niin sillointällöin napanneet kiinni.. Erotin ne siirtämällä kauemmaks ja väliin kiillelevy. Vaihdoin samalla regulaattorin. Senjälkeen hikat loppuneet. Uusi vika sensijaan ilmennyt. Käynnistyy paljon paskemmin kuinennen. Vieteri on pitkä.

Aloin myös käyttämään pwm ohjattua tyhjäkäyntiventtiiliä. Aluksi closed loopussa, nyttemmin pelkästään warmupissa. Toimii siedettävästi.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Post Reply