olisko kenelläkään tietoa miten hankala homma olis asentaa tommonen.olisko linkkejä tai hyviä neuvoja..
tai jopa ihan asennus tietoa tommoseen.tällä hetkellä autossa on ihan vakio ecu ja vähän viritetty.osia vaihtamalla.
legacy 200 turboon mega?
Moderator: Masi_K
Re: legacy 200 turboon mega?
Asensin omaan legacy "200" megan. Mallia diyautotunen diyPNP. Asennus oli kuin mikä tahansa megan asennus.
Kannattaa huomioida että vakiona subarun ecu ottaa kaasupoljintiedon käänteisesti = 5v kun kaasu ylhäällä ja 0V kun kaasu pohjassa.
Sitten se legendaarinen ongelma nokka akselin anturoinnista.
Kokeilin ensin tuota laudan vr2 sisääntuloa ja ei toiminut. Sitten kokeilin laudan LM piiriä, ei toiminut.
Sitten tilasin tämän: http://forum.jbperf.com/viewtopic.php?f=6&t=78 .Ja ei toiminut. No jo on perkele.
Ei auttanut muuta kuin alkaa vianhakuun -> Skooppikuva -> http://kahvimuki.com/~peki/2012-01-25%2018.39.32.jpg Kuvasta kannattaa huomioida että anturi antaa jo startatessakin 2V jännitteen. Ilmeisesti jännite kipuaa keveästi useisiin satoihin voltteihin kun konetta kierrätetään. Laitoin itse vr-anturin johtojen väliin muistaakseni kiloohmin vastuksen estääkseni jännitteen liiallisen kasvun.
Nuo skoopissa näkyvät -1V häiriöt olivat peräisin IAC venttiilin ohjauksesta ja kun nyppäsin IAC johdon irti niin auto hörähti käymään
Loppuviimeksi itselle jäi epäselväksi että olisiko nokan VR anturin triggeroiminen ollut mahdollista esim LM muuntimella mutta näitä ei koitettu enään.
Sitten viimeinen huomio jonka olen tehnyt tästä ms2 subaru 6/7 triggeristä on se että se ei ole kovin hyvä.
Talvella esimerkiksi kone joutuu pyörähtämään kierroksen tai kaksi että mega syncronoituu ja nopeissa kierrosnopeuden vaihteluissa (moottorijarru vaihdemissi jne.) saattaa ampua imusarjaan. Normaalikäytössä tosin ihan soiva peli, en ainakaan itse laita vakioecua takaisin.
Kannattaa huomioida että vakiona subarun ecu ottaa kaasupoljintiedon käänteisesti = 5v kun kaasu ylhäällä ja 0V kun kaasu pohjassa.
Sitten se legendaarinen ongelma nokka akselin anturoinnista.
Kokeilin ensin tuota laudan vr2 sisääntuloa ja ei toiminut. Sitten kokeilin laudan LM piiriä, ei toiminut.
Sitten tilasin tämän: http://forum.jbperf.com/viewtopic.php?f=6&t=78 .Ja ei toiminut. No jo on perkele.
Ei auttanut muuta kuin alkaa vianhakuun -> Skooppikuva -> http://kahvimuki.com/~peki/2012-01-25%2018.39.32.jpg Kuvasta kannattaa huomioida että anturi antaa jo startatessakin 2V jännitteen. Ilmeisesti jännite kipuaa keveästi useisiin satoihin voltteihin kun konetta kierrätetään. Laitoin itse vr-anturin johtojen väliin muistaakseni kiloohmin vastuksen estääkseni jännitteen liiallisen kasvun.
Nuo skoopissa näkyvät -1V häiriöt olivat peräisin IAC venttiilin ohjauksesta ja kun nyppäsin IAC johdon irti niin auto hörähti käymään

Loppuviimeksi itselle jäi epäselväksi että olisiko nokan VR anturin triggeroiminen ollut mahdollista esim LM muuntimella mutta näitä ei koitettu enään.
Sitten viimeinen huomio jonka olen tehnyt tästä ms2 subaru 6/7 triggeristä on se että se ei ole kovin hyvä.
Talvella esimerkiksi kone joutuu pyörähtämään kierroksen tai kaksi että mega syncronoituu ja nopeissa kierrosnopeuden vaihteluissa (moottorijarru vaihdemissi jne.) saattaa ampua imusarjaan. Normaalikäytössä tosin ihan soiva peli, en ainakaan itse laita vakioecua takaisin.