Lähtö kohtana olisi megasquirt 1 v2.2 käsittääkseni 4bar paineanturilla, megan pitäisi toimia, mutta sen saan selville kun protoparts lähettää viimein paketin missä jimstim 1.5, 170mm trikkeri ja hall anturi. Moottorina Vw passatista otettu 1.8 20v turbo AEB moottori, käytetty myös audi A4 malleissa samaa konetta.
Tarkoitus olisi käyttää tuota AEB moottoria, passatin alkuperäis sähkösarjaa ja laittaa mega ohjaamaan moottoria. Vielä olisi tarkoitus lisätä manuaali ilmastointi autoon.
Ajatuksena on siis tehdä luotettava ja suht huoleton sähköjärjestelmä tieliikenteeseen ja jokapäiväiseen ajoon.
Megan johtosarjasta sain selvitettyä:
-maadoitus piuhat
-bensapumpun rele
-virta+
-imu ilman lämpö
-narrow band O2 eli lamda
-trikkeri eli hall anturi
-veden lämpötila
-kaasun asento tunnistin
-suutin ryhmä 1 ja 2
Sitten oli kaksi paikkaa jotka kaaviossa olivat tyhjinä, jotka menevät jollekkin puolan mötikälle.
Sarja on tehty alunperin jollekkin vanhalle volvolle, mutta siitä ei näemmä paljoa ole jäljellä muuta kuin johdon pätkiä ja tuo mötikkä.
Puuttuuko tuosta joku johto? esim ilmamassa mittaria en tajuu mihin se pitäisi kytkeä tai tarviiko sitä tässä:S
Eli olisiko täällä ketään joka osaisi autella tuon yhteen naittamisen ja muiden sähkö hommien kanssa sekä sitten pitäisi vielä tietää tuosta koneesta mitä kaikkia antureita siitä oikein pitäisi hyödyntää.
Pari kaveria on sähkömiehiä, mutta näillä ei ole minkään valtakunnan kokemusta megasta ja aika vähän autosähköistä yleensä.
Projekti on Päijäthämeessä Lahti/Heinola seudulla, joten asiantuntijaa tällä alueella kaivattaisiin?! Tuo pitäisi vielä sitten kun kasassa saada säätöihinsä.
Jos ja kun tuon härvilän saa toimimaan niiku pitää niin voin jos paikalle on viitsinyt vaivautua maksellakkin jotain.
Yhteyden otot Saarinen.vesa@hotmail.com tai 040-8386375 , tähänkin voi myös laitella viestiä.
Kiitoksia etukäteen vinkeistä ja anteeksi uusavuttomuuteni asian suhteen.
