V8 trigger pyörän ja anturin asennus. CNP

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
kokkolanpoika
Megasquirttaaja
Posts: 62
Joined: Fri Jul 15, 2011 17:21

V8 trigger pyörän ja anturin asennus. CNP

Post by kokkolanpoika »

Elikkä nytten aikaa omalle rojektille paremmin.

Kyseessä V8 moottori johon tulossa MS3X ecu ja 8kpl IGN-1A sytytyspuolia.
Rupesin sovittelaan 36-1 triggerpyörää dampperille, se ei ole ongelma eikä VR-anturin telinekkään tuota tuskaa pahemmin.
Mutta mulle ei auennut ihan 100% tietona että mitenkä toi "trigger angle" tuossa CNP asetuksessa pitäs tehdä. Laitetaanko se vaikka EDIS8 sytkän mukaisesti 50astetta ennen yläkuolokohtaa. Eli kun mäntä on ylhäällä, niin on anturi 5dennen hampaan kohdalla, eli puuttuva hammas mennyt anturin ohitse. Ja sitten megan asetuksiin syötetään tarvittavat tiedot tuosta asennustavasta.

Ymmärsin että mega tarvii n:10astetta aikaa laskea tarvittava ennakko. Eli jos mosan tarvittava max ennakot dynossa ovat vaikka 40-astetta niin siihen pitää lisätä 10astetta niin mega toimisi parhaiten?

Pitää vaan ruveta tekemään telinettä anturille, ja sitten hitsata triggeripyörä kiilahihnapyörään kiinni. Niin ajattelin että sais sen oikeeseen kulmaan.
Post Reply