3s-ge ja megasquirt

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
Iiaipii
Megasquirt aloittelija
Posts: 4
Joined: Tue Jan 31, 2012 17:38

3s-ge ja megasquirt

Post by Iiaipii »

Elikkä olis tässä kesän/syksyn aikana sellainen "pieni" projekti ja asentaa st182 celicaan ms1 v2.2 ruutta, koska käsittääkseni siinä on kaikki mitä tarvitsen.

Eli moottorina on 3s-ge gen2 ja tarkoitus säilyttää kaikki alkuperäiset johdot ja liittimet jotta tarvittaessa saa kytkettyä myös vakio ecun paikoilleen.
Vakio eculle pitäisi tulla kaikki tarvittavat johdot mitä ruutta tarvitsee, ainakin mielestäni.
Kyseisestä kuvasta näkee mitä sinne tulee: (http://www.celica-club.co.uk/wiki/image ... c_REV2.jpg)

Tarkoitus on ohjata bensapuoli ja sytytys megalla, Joista sytytys puolesta ei ole käytännön tietoa ollenkaan.
Ja mitä tämä triggeröinti tarkoittaa? celicassa vakiona ilmeisesti triggeri pyörät kampiakselilla ja nokalla?
Entäs nämä hall ja vr anturit yms.?

Megamanuaalin olen lukenut parikertaa läpi mutta kyllä taitaa manuaali säilyä pitkään iltalukemisena että ymmärtää kaikki asiat.

Megaa ei ole tarkoitus laittaa viritys mielessä vaan pelkästään mielenkiinnosta ja opettelun halusta, Toki se tuo mahdollisuuden myös virittämiseen jos tulevaisuudessa nokat ja muuta pientä vaihtaisi.
Ja autohan ei ole vähäpäästöinen niin tuskin katsastuksessakaan sanoo mitään, varsinkaan jos ei itse sano mitään. :)

Ja ei aluksi sen ihmeempää, kaikki kokemukset ja tarinoinnit 3s-ge moottoreihin liittyen on tervetulleita ja muitakin vinkkejä aloittelevalle squirttaajalle.
mazajns
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 119
Joined: Tue Dec 13, 2005 17:46

Re: 3s-ge ja megasquirt

Post by mazajns »

Tuo sinun laittama kuva ei toiminut mutta löysin kuvan itsekkin tuolta... Elikkä onnistuu se ms1:sella ja v2.2 rakentaa mutta tarvitset 2 vr muunnin piiriä. esim zeal engineering piiri.

Virran jakajassa on 24hampainen pyörä ja 1 hampainen pyörä 2 anturilla. Jos siis samanlainen jakaja kuin 3s-gte:ssä. Molemmat anturit on vr:antureita. Tuossa autossa on oma sytytys yksikkö puolan läheisyydessä eli sinun tarvitsee vain vetää johto ledin -navasta sinne. igniter piikkinä lukee tossa ohjeessa. Melko helppo toteuttaa varsinkin jos etsit tuohon vakio ecun tilalle toisen josta leikkaat liittimen itsellesi.

Tai sitten tilaat autotunelta diy pnp:n se sisältää valmiiksi 2 triggerille piirit ja tyhjäkäynti ohjauksen yms. Kaikkein helpoin keino
bmw 520i -89 Projekti 2.5 24v tic
Post Reply