Suzuki Samurai 1.3 16v -97
Posted: Sun Jan 08, 2012 8:59
Eli tuommoinen uudemman mallin Sj413 sai alkuperäisen 8venttiili 1 pisteruiskun paikalle Jimnyn vm 99 tekniikan. Lohko on sama kuin 8venttiilisessä joten laatikkoon kävi suoraan. Vanhasta moottorista tuli laturi ja moottorin korvakot.
Mega: Ms1 v2.2 Hr10g
Modit megaan: Vr muunnin piiri kampiakselin asentotunnistimelle. Pwm tyhjäkäynti, Sytytykselle ledien jaloista 5v pullup ohjeen mukaisesti alkuperäisille hukkakipinä puolille.
Modit moottoriin. Alkuperäistä nokka-akselin tunnistusta en ymmärtänyt joten kampi-akselilla on 4-1 pyörä bmw:n vr anturilla.Porattu turhasta moniurahihnan pyörästä läpi 3 pulttia.
Alkuperäsissä Puolissa on sytytyskivet sisällä valmiina. Toimivat inverted no asetuksella. Dwell control päällä.
Alkuperäinen 3 napainen vedenlämpöanturi käytössä laitimmaiset pinnit on moottorin ohjaukselle. Toinen maihin ja toinen eculle. Keskimmäinen piikki on mittarille kuuluva ja se maadoittuu suoraan moottorin kautta. Tuntuisi näyttävän oikein molemmissa ilman calibrointeja. Cosworth imuilmanlämpöanturi.
Kaasuläpän alla oleva tyhjäkäynti venttiili on 3 napainen mutta 2 ylimmäistä näyttää vastusta mittarilla ja alin ei ole yhteydessä mihinkään. Keskimmäiseen 12v sulakkeelta ja ylin menee megalle.
Ajettu parituntia säätöä ja onhan tuo n.80 hevosvoimainen moottori aika tehokkaan tuntuinen.
Mega: Ms1 v2.2 Hr10g
Modit megaan: Vr muunnin piiri kampiakselin asentotunnistimelle. Pwm tyhjäkäynti, Sytytykselle ledien jaloista 5v pullup ohjeen mukaisesti alkuperäisille hukkakipinä puolille.
Modit moottoriin. Alkuperäistä nokka-akselin tunnistusta en ymmärtänyt joten kampi-akselilla on 4-1 pyörä bmw:n vr anturilla.Porattu turhasta moniurahihnan pyörästä läpi 3 pulttia.
Alkuperäsissä Puolissa on sytytyskivet sisällä valmiina. Toimivat inverted no asetuksella. Dwell control päällä.
Alkuperäinen 3 napainen vedenlämpöanturi käytössä laitimmaiset pinnit on moottorin ohjaukselle. Toinen maihin ja toinen eculle. Keskimmäinen piikki on mittarille kuuluva ja se maadoittuu suoraan moottorin kautta. Tuntuisi näyttävän oikein molemmissa ilman calibrointeja. Cosworth imuilmanlämpöanturi.
Kaasuläpän alla oleva tyhjäkäynti venttiili on 3 napainen mutta 2 ylimmäistä näyttää vastusta mittarilla ja alin ei ole yhteydessä mihinkään. Keskimmäiseen 12v sulakkeelta ja ylin menee megalle.
Ajettu parituntia säätöä ja onhan tuo n.80 hevosvoimainen moottori aika tehokkaan tuntuinen.