Eli tuommoinen uudemman mallin Sj413 sai alkuperäisen 8venttiili 1 pisteruiskun paikalle Jimnyn vm 99 tekniikan. Lohko on sama kuin 8venttiilisessä joten laatikkoon kävi suoraan. Vanhasta moottorista tuli laturi ja moottorin korvakot.
Mega: Ms1 v2.2 Hr10g
Modit megaan: Vr muunnin piiri kampiakselin asentotunnistimelle. Pwm tyhjäkäynti, Sytytykselle ledien jaloista 5v pullup ohjeen mukaisesti alkuperäisille hukkakipinä puolille.
Modit moottoriin. Alkuperäistä nokka-akselin tunnistusta en ymmärtänyt joten kampi-akselilla on 4-1 pyörä bmw:n vr anturilla.Porattu turhasta moniurahihnan pyörästä läpi 3 pulttia.
Alkuperäsissä Puolissa on sytytyskivet sisällä valmiina. Toimivat inverted no asetuksella. Dwell control päällä.
Alkuperäinen 3 napainen vedenlämpöanturi käytössä laitimmaiset pinnit on moottorin ohjaukselle. Toinen maihin ja toinen eculle. Keskimmäinen piikki on mittarille kuuluva ja se maadoittuu suoraan moottorin kautta. Tuntuisi näyttävän oikein molemmissa ilman calibrointeja. Cosworth imuilmanlämpöanturi.
Kaasuläpän alla oleva tyhjäkäynti venttiili on 3 napainen mutta 2 ylimmäistä näyttää vastusta mittarilla ja alin ei ole yhteydessä mihinkään. Keskimmäiseen 12v sulakkeelta ja ylin menee megalle.
Ajettu parituntia säätöä ja onhan tuo n.80 hevosvoimainen moottori aika tehokkaan tuntuinen.
Suzuki Samurai 1.3 16v -97
Moderator: Masi_K
Suzuki Samurai 1.3 16v -97
Last edited by mazajns on Sun Jan 08, 2012 23:19, edited 1 time in total.
bmw 520i -89 Projekti 2.5 24v tic
Re: Suzuki Samurai 1.3 16v -97
yhellä tutulla on siftin kone samalaisessa sj susukissa.
Re: Suzuki Samurai 1.3 16v -97
Kierrosluku mittarin laitoin toimimaan myös.
X2 pinnistä hyppy keskimmäiseen ledin vastuksen prossun puoleiseen jalkaan ja alkuperäinen folio matto puukolla poikki. Ledin -jalasta hyppy uloskotelosta. Releen käämiin toiselle puolelle +12v ja toiselle puolelle ledin- ja vanhan puolan - johtoon.
Kylmäkäynnistyksissä on vielä hieromista vähän mutta 2 edellistä starttia käyntiin ekalla ilman kaasuun koskemista. Kierrokset niiaa vähän turhan alhaalla startin jälkeen ja jos kuormaa on moottorilla yhtään se sammuu. n.1sek niin tasoittuu 1100 kylmästä käynnistettynä. Pitänee laittaa vähän lisää crankingiin venttiiliä auki.
X2 pinnistä hyppy keskimmäiseen ledin vastuksen prossun puoleiseen jalkaan ja alkuperäinen folio matto puukolla poikki. Ledin -jalasta hyppy uloskotelosta. Releen käämiin toiselle puolelle +12v ja toiselle puolelle ledin- ja vanhan puolan - johtoon.
Kylmäkäynnistyksissä on vielä hieromista vähän mutta 2 edellistä starttia käyntiin ekalla ilman kaasuun koskemista. Kierrokset niiaa vähän turhan alhaalla startin jälkeen ja jos kuormaa on moottorilla yhtään se sammuu. n.1sek niin tasoittuu 1100 kylmästä käynnistettynä. Pitänee laittaa vähän lisää crankingiin venttiiliä auki.
Last edited by mazajns on Sun Jan 08, 2012 23:16, edited 1 time in total.
bmw 520i -89 Projekti 2.5 24v tic
Re: Suzuki Samurai 1.3 16v -97
Swiftin konetta tähänkin mietittiin silloin. Tuo jimnyn kone tuli "vahingossa" kun auton omistaja luuli että se olisi bolt on setti tähän...jake74 wrote:yhellä tutulla on siftin kone samalaisessa sj susukissa.
bmw 520i -89 Projekti 2.5 24v tic