Serial-USB-muunnin
Moderator: Masi_K
Serial-USB-muunnin
Lueskelin täältä että joillakin on ollut ongelmia noiden DB9-USB muuntimien kanssa. Tähän oli tarjottu ratkaisuksi DLP-TxRx muunninkorttia. Rupesin sitten etsimään netistä tästä aiheesta tietoa ja tömäsin tämmöiseen tuotteeseen: http://www.ftdichip.com/Products/Modules/USBRSxxx.htm (sivun ensimmäinen tuote)
Voisiko joku enemmän elektroniikasta tietävä vilkaista, että minkälaisia muutoksia tämmöinen muunnin vaatii? Vai onko alkuperäisen piirilevyn kanssa tekemätön paikka? Tuon DLP:n kortin kanssa ilmeisesti ei tarvitse kuin poistaa U6 piirilevyltä ja yhdistää kortti johdoilla piirilevylle. Ainakin itse käyttäisin mielummin tätä DB9-liittimen korvaavaa muunninta, kuin erillistä muunninkorttia jos sen vaan suht pienillä muutoksilla saisi toimimaan.
Voisiko joku enemmän elektroniikasta tietävä vilkaista, että minkälaisia muutoksia tämmöinen muunnin vaatii? Vai onko alkuperäisen piirilevyn kanssa tekemätön paikka? Tuon DLP:n kortin kanssa ilmeisesti ei tarvitse kuin poistaa U6 piirilevyltä ja yhdistää kortti johdoilla piirilevylle. Ainakin itse käyttäisin mielummin tätä DB9-liittimen korvaavaa muunninta, kuin erillistä muunninkorttia jos sen vaan suht pienillä muutoksilla saisi toimimaan.
Re: Serial-USB-muunnin
Äkkiä vilkaisten mallin DB9-USB-F pitäisi käydä ihan suoraan sen kun vaan kolvaa kiinni liittimen tilalle.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Kerro ihmeessä miten toimii jos päädyt tämän laittamaan!
Ei olis pöljempi muunnin.

Uskon, että toimisi siinä missä mikä tahansa muukin muunnin. Kävin kuitenkin paikallisesta tietokoneliikkeestä hakemassa tollasen muunninkaapelin, kun olisi tullut vähän turhan kalliiksi sellainen laittaa. Suomessa tuollainen maksaa melkein tuplaten sen mitä muualla ja muualta jos tilaa vaan sen yhden niin tulee aika reilusti kuluja päällewilikki wrote:Kerro ihmeessä miten toimii jos päädyt tämän laittamaan!Ei olis pöljempi muunnin.

-
- Megajumala
Mitäs se yksi maksaisi kulujen kanssa?
Jos halukkaita, niin voisin tilata nipun noita.
Mouser electronics kertoo hinnaksi 15,94€/kpl jos tilaa 10 kpl tai enemmän, 50 kpl ja yli putoaa taas hieman. Toimituskulut 0€, en tiedä tuleeko tähän muita kuluja (ALV, tulli) kun firma on Jenkkiläinen, mutta lähin toimipiste on kuitenkin Ruotsissa.JaniM wrote:Mitäs se yksi maksaisi kulujen kanssa?
Minä voisin ainakin pari ottaa, jos joku on tilaamassa 

-
- Megajumala
Laittakaas halukkaat ilmoa info ät autotune.fi, niin jos tarpeeksi tulee voin tilata nipun.
20e posteineen. Kirjeellä kulkee ja laskulla sit maksu.
20e posteineen. Kirjeellä kulkee ja laskulla sit maksu.
Tänään tuli 2kpl serial-USB muunninta JaniM:n kautta.
Muunnin tinattu levyyn kiinni ja ainakin Windows 7 64-bit ja 32bit:lla (Tunerstudio) yhteys onnistui mallikkaasti
Windows 7 haki ajurit udpaten kautta automaattisesti.
Linkki ajureihin --> Ajurit
Kokeilkaa joku, jolla on esim. Windows Xp kone, et toimiiko ajurit.
Muutama kuva usb-muuntimesta paikoillaan --> Mega + usb-muunnin
Olen tilaamassa tuohon sopivia kaapeleita eri mittaisia, laittakaa pm:ää tai s-postia (t_muikku@hotmail.com), mikäli joku muukin haluaa.
Muunnin tinattu levyyn kiinni ja ainakin Windows 7 64-bit ja 32bit:lla (Tunerstudio) yhteys onnistui mallikkaasti

Windows 7 haki ajurit udpaten kautta automaattisesti.
Linkki ajureihin --> Ajurit
Kokeilkaa joku, jolla on esim. Windows Xp kone, et toimiiko ajurit.
Muutama kuva usb-muuntimesta paikoillaan --> Mega + usb-muunnin
Olen tilaamassa tuohon sopivia kaapeleita eri mittaisia, laittakaa pm:ää tai s-postia (t_muikku@hotmail.com), mikäli joku muukin haluaa.
Last edited by t_muikku on Wed Jan 25, 2012 17:45, edited 3 times in total.
-
- Megajumala
No hyvä että rokkaa.
Juotin tuollaisen omaan megasquirttiin, mutta en saa ajureita asennettua. Käyttöjärjestelmänä windows vista ja megasquirt v2.2. Kytken usb kaapelin kiinni niin mitään ei tapahdu. Voisiko joku kertoa jos on saanut vistassa toimimaan.
-
- Megajumala
Jaa olisiko että2.2 levyyn pitää lisätä vähän piuhotusta.
Kytkiksiä katsomalla näyttäis olevan erilaisia. Olisiko ettei sen takia toimi?
Muikulla tai olla v3.0 levy?
http://www.bgsoflex.com/v22/megasquirt_ShemV2.2.pdf
http://www.megamanual.com/ms2/pcb.htm
Kytkiksiä katsomalla näyttäis olevan erilaisia. Olisiko ettei sen takia toimi?
Muikulla tai olla v3.0 levy?
http://www.bgsoflex.com/v22/megasquirt_ShemV2.2.pdf
http://www.megamanual.com/ms2/pcb.htm
Mulla tosiaan v3.0 levy.
ei minulla ainaskaan v2.2 levyllä rupea toimimaan tuo muunnin mitenkään
Tänään kokeilin kanssa v3.0 levyyn moista kilkettä, mutta yhteys jäi saamatta.
Lancia Y10 Tie - MS2 v.3.0 - optinen CAS