Fiat 126 650cc 2-syl megasquirttaus

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
Tate
Megasquirttaaja

Fiat 126 650cc 2-syl megasquirttaus

Post by Tate »

Rakentelen tuollaista ja olen miettinyt että jos laittaisikin perus weberin sijaan megasquirtin ohjaamaan bensapuolta. Samallahan tietysti ohjais sytkääkin, joten homma tuntuu ihan järkevältä?

Kyseessä on siis 2-sylinterinen ilmajäähdytteinen -73 pikkufiiatti. Alkuperäisenä tehoa on 24hp. Olen vain miettinyt että onkohan nuo edukkaasti käytettynä tälläkin palstalla myytävät prätkien läppärungot pulttijaoltaan sopivia imusarjaan johin esim weber kaasutin sopii?

Image

Image

Toinen mikä mietityttää on kun tuollaisessa vanhassa autossa saattaa olla latausjännite mitä sattuu välillä. Eli miten ronkeli tuollainen mega on.. Meneekö sekaisin jos jännite heittelee? Autossa on alkuperäisenä tasavirtalaturi, mutta vaihdan vaihtovirtalaturin sen tilalle.
I Believed I Would Die.
jussi6v
Megasquirt aloittelija

Re: Fiat 126 650cc 2-syl megasquirttaus

Post by jussi6v »

Moi! Sama juttu kiinnostaisi minuakin. Youtubessa joku käyttää 500sta ja megasquirtti siinä vissiin oli. Minulla se 600cc mylly ja vm. -74. Jos olet saanut tietoa kerättyä niin vihjaa ihmeessä!

Jt :idea:
olafu
Kokenut Megasquirttaaja

Post by olafu »

Jos meinaat vaihtovirtalaturin laittaa, niin jännitteen heilumiset ja muut suhinat sähköistä häviää sen tasavirtalaturin myötä. Tosin, ei semmonen vanha tasavirtalaturi mikään paska ole, kun itse laturi ja rele on vaan hyvin huollettu ja oikein säädetty. Jonkunlaista "rahinaa" jännitteeseen tulee kyllä hiilistä väkisinkin, mutta luulisin että mega selviää siitä kyllä, toimiihan se mopon magneetollakin.

Toisaalta kun miettii, "oldskool" ja "vintage" on jo vähän menetetty siinä vaiheessa, kun elektroninen sytytys ja suihkutus astuu kuvioihin, joten miksi sitä vanhaa tehotonta tasavirtalaturiakaan enää siellä säilyttää. Hyllyyn vaan sieltä koneen kyljestä pois kulumasta. Ulkonäkö ja "vanhanliiton meininki" on kuitenkin ainoot syyt, atomipommin räjähtäessä kulku lakkaa joka tapauksessa koska elektroniikka ohjaa poltoainetta ja sytytystä :)
HSuomi
Kokenut Megasquirttaaja

Post by HSuomi »

Jos etsit läppärunkoja jotka menee 90mm jaolle ni ainakin Kawasaki ZX12-R vm.200X on sellaiset.
Post Reply