Eli, ongelmana on saada kylmäkäynnistysasetuksia kohdalleen. Kone käynnistyy ja sammuu hetkenpäästä ja tarvii monta starttausta, että saa pysymään kaasun kanssa kikkailemalla käynnissä. Tuntuu kuin warmup rikastuksilla ei olisi mitään vaikutusta mihinkään, näitä on nyt kokeiltu laidasta laitaan, mutta seosmittari vetää vaan laihalle ja kone sammuu.
Aikaisemmin oli vielä ongelmana kierrosten heittely kylmänä, mutta tähän sain helpotusta kasvattamalla injector opening timea. Mutta nyt ollaan jo 1.4:ssä menossa, eikä vaan löydy helpotusta kylmäkäynnistykseen. Täytynee kait kokeilla vielä kasvattaa lisää, mutta kun tuo ottaa aina aikansa jäähtyä, että pääsee kokeilemaan. Ja varma en ole, oliko varsinaisesti syynä openig time asetus, vai pelkästään se, että seos on nyt muutenkin rikkaammalla.
Muita hyviä ideoita, jotain oleellista tässä nyt menee vikaan?
koodi on hr_10, bensa ja sytkä, Volvon vinomoottoriin yhdistettynä. Suuttimet 788 dekat.
Kylmäkäynnistysongelmia
Moderator: Masi_K
Re: Kylmäkäynnistysongelmia
Ota logia ja uppaa myös msq tiedostosi niin saat varmasti enemmän apuja.
Re: Kylmäkäynnistysongelmia
Nyt olisi pätkä starttauslogia, mutta foorumille uppaaminen ei taida onnistua ja muuta paikkaa en nyt keksinyt?
CLT näyttää jokusen asteen liikaa, mutta sillä nyt ei luulisi näin dramaattista merkitystä olevan..
CLT näyttää jokusen asteen liikaa, mutta sillä nyt ei luulisi näin dramaattista merkitystä olevan..
Re: Kylmäkäynnistysongelmia
Jaaha, olipa sitten GammaE asennossa "Off", eli nyt alkoi rikastuksilla olevan vaikutusta, kun laittoi "On". Opening timessa palasin takaisin alkuperäiseen 1.0ms, katsotaan, onko tarvetta muuttaa, kun saa muut asetukset kohdalleen.
Re: Kylmäkäynnistysongelmia
Ilmoittele miten käy, mulla on kans ihan samantyyppisiä ongelmia omassa, vaatii muutaman kerran starttailut ennekuin jää korotetulle.
Mulla lisänä että meinaa tukehtua kaasun painamisesta.
Pystyiskö myös joku auttamaan kun olen ajanut Idle controlia warmup only, mutta en meinaa kirveelläkään saada idlye duty asetuksia kohdalleen, tällä hetkellä idle duty lower temp 18 ja idle duty upper temp 15.
Tyhjäkäynti on kylmänä turhan korkealla mutta heti jos alan tiputtamaan tuota upper temppiä lähemmäksi nollaa, kadottaa lämpimänä tyhjäkäynnin ja sammuu. tyhjäkäynti on kyllä lämpimän hyvä joskin silloin vähän korkea.
tässä vielä muita arvoja idle contorilasta:
algorithm PWM
when to use pwm idle warmup only
idle valve frequincy 68
cranking (dc) 40
idle duty lover temp 18
idle duty at upper temp 15
fast idle lower temp 1
fast idle upper temp 71
ecuna ms2 extra hr 10 ja tunerilla säädetään.
Mulla lisänä että meinaa tukehtua kaasun painamisesta.
Pystyiskö myös joku auttamaan kun olen ajanut Idle controlia warmup only, mutta en meinaa kirveelläkään saada idlye duty asetuksia kohdalleen, tällä hetkellä idle duty lower temp 18 ja idle duty upper temp 15.
Tyhjäkäynti on kylmänä turhan korkealla mutta heti jos alan tiputtamaan tuota upper temppiä lähemmäksi nollaa, kadottaa lämpimänä tyhjäkäynnin ja sammuu. tyhjäkäynti on kyllä lämpimän hyvä joskin silloin vähän korkea.
tässä vielä muita arvoja idle contorilasta:
algorithm PWM
when to use pwm idle warmup only
idle valve frequincy 68
cranking (dc) 40
idle duty lover temp 18
idle duty at upper temp 15
fast idle lower temp 1
fast idle upper temp 71
ecuna ms2 extra hr 10 ja tunerilla säädetään.
Re: Kylmäkäynnistysongelmia
Ö onko MS2ssa. exrtra HigRes 10 koodi ?cor wrote:
ecuna ms2 extra hr 10 ja tunerilla säädetään.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Re: Kylmäkäynnistysongelmia
jep varmaankaan ei, tuli joku aivopieru tossa lauseessa eli ms/extra format hr10
vaihdoin kans nyt gammaE on ja nyt lähtee joka kerta kylmänä hyvin käyntiin. lämpimänä on nyt jonkin verran huonon oloinen eli silloin tuntuu ettei oikein jaksa kunnolla käynnistyä ja joutuu sahaamaan.
edelleen ihmetyttää tuo idle duty at upper temp 15, ei mitään saumaa saada pysymään lämpimällä käymään tyhjäkäynti jos alennan arvoa.
vaihdoin kans nyt gammaE on ja nyt lähtee joka kerta kylmänä hyvin käyntiin. lämpimänä on nyt jonkin verran huonon oloinen eli silloin tuntuu ettei oikein jaksa kunnolla käynnistyä ja joutuu sahaamaan.
edelleen ihmetyttää tuo idle duty at upper temp 15, ei mitään saumaa saada pysymään lämpimällä käymään tyhjäkäynti jos alennan arvoa.