Yritin googlettaa ja searchittaa, mutta ei oikein yksiselitteistä vastausta löytynyt. Kysytään siis täällä.
Löytyykö jostain megan versiosta järkevä alpha-n + map ohjaus. TPS:n mukaan siis ajettaisiin alipainealue ja mapin mukaan ahtopainealue. MS1:ssä ilmeisesti jostain ihmeen syystä MAP blendausta ei saa syttykarttaan mukaan, joka kuulostaa kyllä todella idioottimaiselta. Onko MS2:ssa tai MS3:ssa kehittyneempää versiota em. ohjauksesta ?
Pannu kyllä tuottaa ~0,3bar alipainetta tyhjäkäynnillä, joten teoriassa jotain mahiksia voisi olla saada mapin kanssa säädettyä seki. Pitää kuitenkin varautua jo siihen, että jotain päivitystä joutuu tehdä jossei homma onnistu.
Alpha-N + map
Moderator: Masi_K
Re: Alpha-N + map
MS1-extrasta löytyy hybrid alpha-N, jossa siis VE-taulukko on täysin alpha-N, mutta lopullinen bensamäärä skaalataan vielä MAP-arvolla. Tuntuu toimivan käytännössä aika hyvin ahdetuissa koneissa. Sytkäkartan sai muistaakseni valittua TPS- tai MAP-pohjaiseksi bensapuolen algoritmista riippumatta, ainakin pienellä kikkailulla. Itse käytin vain TPS-pohjaista.
MS2-extrasta löytyy edellisen lisäksi mahdollisuus blendata alpha-N ja SD VE-taulukot. Tämän pitäisi periaatteessa olla jo aika hyvä ratkaisu. En ole vielä ehtinyt itse kokeilemaan kun tuossa olisi kuitenkin jonkun verran enemmän säätämistä ja yksinkertaisempikin vaihtoehto toimii. Sytkäpuolelle löytyy samat vaihtoehdot.
Ulkomuistista vetäisten MS3 ei tarjoa mitään lisää tällä saralla. Voin tosin olla väärässäkin tämän suhteen.
MS2-extrasta löytyy edellisen lisäksi mahdollisuus blendata alpha-N ja SD VE-taulukot. Tämän pitäisi periaatteessa olla jo aika hyvä ratkaisu. En ole vielä ehtinyt itse kokeilemaan kun tuossa olisi kuitenkin jonkun verran enemmän säätämistä ja yksinkertaisempikin vaihtoehto toimii. Sytkäpuolelle löytyy samat vaihtoehdot.
Ulkomuistista vetäisten MS3 ei tarjoa mitään lisää tällä saralla. Voin tosin olla väärässäkin tämän suhteen.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Re: Alpha-N + map
Kiitoksia tästä. Pitääkin tutustua tuohon ms2/ms3 versioon aiheesta, vaikka periaatteessa tuo ms1 versiokin voisi toimia ok, jos kerran syttykartan saa tosiaan mapin perään. Toivoa siis on.