Page 1 of 1
Ruiskujärjestys
Posted: Tue Aug 30, 2005 19:21
by romppa
Eli mikä se ois se toimivin ruiskutusjärjestys 4 syl. 4-tahti, 4-suutinta?
Tarkoitan, että ruiskuttaako kaikki samaan aikaan, vai kaksi ja kaksi, ja mitkä sylinterit?
Posted: Wed Aug 31, 2005 19:58
by Anssi
Käsittääkseni alternating (eli kahteen bankkiin jaettu) on bensakiskon paineiden tasaisuuden kannalta parempi. Sillä sylinterikohtaisella järjestyksellä ei sitten olekaan mitään väliä. Sitä ruiskautushetkeä kun ei kuitenkaan pysty asettamaan.
Posted: Thu Sep 01, 2005 10:51
by Nova400
Omaani valitsin suuttimet eri ryhmiin sytytysjärjestyksen mukaan siten, että peräkkäiset sylinterit sytytysjärjestyksessä ovat eri ryhmissä. Eli siis, sytytysjärjestyksen ollessa 1-8-4-3-6-5-7-2 samaan tulevat 1-4-6-7 ja 2-3-5-8. Tämä siksi, että toisen ryhmän mahdollisesti rikkoutuessa autolla voi periaattessa yrittää ajaa kotiin tai jonnekin, kun puolet pytyistä on mukana ja vieläpä tasatahtiin (V8 käy kuin V4, jos joka toinen puuttuu). Nelosesta jos ottaa puolet pois, niin ei se välttämättä enää hyvin pyöri, mutta "1-3-4-2"-järjestyksellä itse laittaisin 1 ja 4 samaan sekä 3 ja 2 samaan keskenään.