Eli mikä se ois se toimivin ruiskutusjärjestys 4 syl. 4-tahti, 4-suutinta?
Tarkoitan, että ruiskuttaako kaikki samaan aikaan, vai kaksi ja kaksi, ja mitkä sylinterit?
Ruiskujärjestys
Moderator: Masi_K
Käsittääkseni alternating (eli kahteen bankkiin jaettu) on bensakiskon paineiden tasaisuuden kannalta parempi. Sillä sylinterikohtaisella järjestyksellä ei sitten olekaan mitään väliä. Sitä ruiskautushetkeä kun ei kuitenkaan pysty asettamaan.
AC Cobra replika chevyn V8:lla, Holley Stealth Ram ja MegaSquirt'n EDIS.
Omaani valitsin suuttimet eri ryhmiin sytytysjärjestyksen mukaan siten, että peräkkäiset sylinterit sytytysjärjestyksessä ovat eri ryhmissä. Eli siis, sytytysjärjestyksen ollessa 1-8-4-3-6-5-7-2 samaan tulevat 1-4-6-7 ja 2-3-5-8. Tämä siksi, että toisen ryhmän mahdollisesti rikkoutuessa autolla voi periaattessa yrittää ajaa kotiin tai jonnekin, kun puolet pytyistä on mukana ja vieläpä tasatahtiin (V8 käy kuin V4, jos joka toinen puuttuu). Nelosesta jos ottaa puolet pois, niin ei se välttämättä enää hyvin pyöri, mutta "1-3-4-2"-järjestyksellä itse laittaisin 1 ja 4 samaan sekä 3 ja 2 samaan keskenään.
Chevrolet ChevyII Nova 400 '62
355 Victor Jr MPFI
MS&S Extra021u3
355 Victor Jr MPFI
MS&S Extra021u3