Page 1 of 1
Suuttimien johdotus
Posted: Tue Aug 23, 2011 18:39
by emantide
Tässä ihmetellyt suuttimien johdotusta kun on kahta eri mallia eli 12v+ 1+2 3+4 tai 12v+ 1+3 2+4 vai onko näillä injection groups lla merkitystä?
Re: Suuttimien johdotus
Posted: Fri Aug 26, 2011 15:59
by Rantunen
1+4 ja 2+3 1-3-4-2 syt.järjestyksellä.
Re: Suuttimien johdotus
Posted: Tue Aug 30, 2011 15:43
by piraxx
Onko tuolla mitä merkitystä jos on vaika 1+2 ja 3+4, itellä oli noin mutta kävin äskön vaihtamassa 1+4 ja 2+3.
-pete
Re: Suuttimien johdotus
Posted: Tue Aug 30, 2011 15:48
by Rantunen
piraxx wrote:Onko tuolla mitä merkitystä jos on vaika 1+2 ja 3+4, itellä oli noin mutta kävin äskön vaihtamassa 1+4 ja 2+3.
-pete
Ei mitään väliä jos kaikki sykkii samaan aikaan, mutta jos kahdessa pankissa niin tuollain. Simultaneus ja alternating valinnat injector staging valikossa. Sekventiaali ruiskussa ne on sitten neljässä pankissa, eli jokanen suutin erikseen.
Re: Suuttimien johdotus
Posted: Tue Aug 30, 2011 17:40
by piraxx
Rantunen wrote:piraxx wrote:Onko tuolla mitä merkitystä jos on vaika 1+2 ja 3+4, itellä oli noin mutta kävin äskön vaihtamassa 1+4 ja 2+3.
-pete
Ei mitään väliä jos kaikki sykkii samaan aikaan, mutta jos kahdessa pankissa niin tuollain. Simultaneus ja alternating valinnat injector staging valikossa. Sekventiaali ruiskussa ne on sitten neljässä pankissa, eli jokanen suutin erikseen.
alternating asetus ollu päällä kokoajan, voiskohan tuosta johtua pien nykiminen kasikympin vaihdissa? no huomenna penkkiin niin näkee siin mennessä et nylkyttääkö..
-pete
Re: Suuttimien johdotus
Posted: Mon Nov 21, 2011 21:16
by VesQ
Äsken tulin tallilta ja hommat jäi siellä kesken kun mietin että kuinka ne suuttimet johdotetaan. Asiaa vaikeuttaa se että teurastin Ford Sierran johtosarjan ja mielestäni siinä oli suuttimet 1+2 ja 3+4 sytysjärjestyshän tuossa se perus 1-3-4-2. Voi tietysti olla että tuo alkujaan ruikkii kaikilla suuttimilla samanaikaisesti ?
Tosin tuolla samaisella johtosarjalla oli aiemmin kokoonpano ja silloin oli 2 suihkutusta/tahti ja alternative
On myös mahdollista että katsoin väärin tuosta puretusta sarjasta kun oli jo pitkälle purettu ennenkuin sitä rupesin katselemaan
Eli teenkö nyt uuden sarjan vaan 1+4 ja 2+3 ja sillä pelaa (nyt vielä varmistuksena)
Re: Suuttimien johdotus
Posted: Tue Nov 22, 2011 2:04
by jake74
VesQ wrote:Äsken tulin tallilta ja hommat jäi siellä kesken kun mietin että kuinka ne suuttimet johdotetaan. Asiaa vaikeuttaa se että teurastin Ford Sierran johtosarjan ja mielestäni siinä oli suuttimet 1+2 ja 3+4 sytysjärjestyshän tuossa se perus 1-3-4-2. Voi tietysti olla että tuo alkujaan ruikkii kaikilla suuttimilla samanaikaisesti ?
Tosin tuolla samaisella johtosarjalla oli aiemmin kokoonpano ja silloin oli 2 suihkutusta/tahti ja alternative
On myös mahdollista että katsoin väärin tuosta puretusta sarjasta kun oli jo pitkälle purettu ennenkuin sitä rupesin katselemaan
Eli teenkö nyt uuden sarjan vaan 1+4 ja 2+3 ja sillä pelaa (nyt vielä varmistuksena)
oon kans purkanut yhen sierran sähkösarjan ja siinä olo 1+4 ja 2+3
Re: Suuttimien johdotus
Posted: Tue Nov 22, 2011 17:08
by VesQ
Ok... Eli katsoin väärin, oli johtojen suojat jo leikelty ja liittimistä rungot purettu kun rupesin niitä tarkastelemaan eli tuolla mennään siis 1+4 ja 2+3
Kiitoskia

Re: Suuttimien johdotus
Posted: Sat Mar 10, 2012 14:13
by Ramu51
Mietiskelen itsekin juuri noita suuttimien johdotuksia. Mitenkä tuossa v.2.2 piirlevyssä kytketään nuo suuttimet? Kun megamanuaalin kytkentäkuvasta tuli sellainen kuva että 1. ja 2. suuttimen pitää molempien olla megan päässä yhteydessä sekä 32. että 33. pinniin ja vastaavasti 3. ja 4. suutin yhteydessä pinneihin 34. ja 35? Olenko nyt ihan hakoteillä kun ei jotenkin aukea tämä logiikka?
Auton johtosarjassa on valmiiksi paritettu suuttimet 1/3 ja 2/4 mutta miten kytkentä tulee megan päähän?