Suuttimien johdotus

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
emantide
Megasquirt aloittelija
Posts: 3
Joined: Sat Feb 19, 2011 13:21

Suuttimien johdotus

Post by emantide »

Tässä ihmetellyt suuttimien johdotusta kun on kahta eri mallia eli 12v+ 1+2 3+4 tai 12v+ 1+3 2+4 vai onko näillä injection groups lla merkitystä?
VW Corrado G60 Projekti
Rantunen
Megasquirttaaja
Posts: 80
Joined: Thu May 03, 2007 13:12

Re: Suuttimien johdotus

Post by Rantunen »

1+4 ja 2+3 1-3-4-2 syt.järjestyksellä.
piraxx
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 131
Joined: Sat May 24, 2008 12:36
Location: Oravikoski

Re: Suuttimien johdotus

Post by piraxx »

Onko tuolla mitä merkitystä jos on vaika 1+2 ja 3+4, itellä oli noin mutta kävin äskön vaihtamassa 1+4 ja 2+3.


-pete
Rantunen
Megasquirttaaja
Posts: 80
Joined: Thu May 03, 2007 13:12

Re: Suuttimien johdotus

Post by Rantunen »

piraxx wrote:Onko tuolla mitä merkitystä jos on vaika 1+2 ja 3+4, itellä oli noin mutta kävin äskön vaihtamassa 1+4 ja 2+3.


-pete
Ei mitään väliä jos kaikki sykkii samaan aikaan, mutta jos kahdessa pankissa niin tuollain. Simultaneus ja alternating valinnat injector staging valikossa. Sekventiaali ruiskussa ne on sitten neljässä pankissa, eli jokanen suutin erikseen.
piraxx
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 131
Joined: Sat May 24, 2008 12:36
Location: Oravikoski

Re: Suuttimien johdotus

Post by piraxx »

Rantunen wrote:
piraxx wrote:Onko tuolla mitä merkitystä jos on vaika 1+2 ja 3+4, itellä oli noin mutta kävin äskön vaihtamassa 1+4 ja 2+3.


-pete
Ei mitään väliä jos kaikki sykkii samaan aikaan, mutta jos kahdessa pankissa niin tuollain. Simultaneus ja alternating valinnat injector staging valikossa. Sekventiaali ruiskussa ne on sitten neljässä pankissa, eli jokanen suutin erikseen.

alternating asetus ollu päällä kokoajan, voiskohan tuosta johtua pien nykiminen kasikympin vaihdissa? no huomenna penkkiin niin näkee siin mennessä et nylkyttääkö..


-pete
VesQ
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 106
Joined: Wed Oct 11, 2006 21:22
Location: Hollola

Re: Suuttimien johdotus

Post by VesQ »

Äsken tulin tallilta ja hommat jäi siellä kesken kun mietin että kuinka ne suuttimet johdotetaan. Asiaa vaikeuttaa se että teurastin Ford Sierran johtosarjan ja mielestäni siinä oli suuttimet 1+2 ja 3+4 sytysjärjestyshän tuossa se perus 1-3-4-2. Voi tietysti olla että tuo alkujaan ruikkii kaikilla suuttimilla samanaikaisesti ?

Tosin tuolla samaisella johtosarjalla oli aiemmin kokoonpano ja silloin oli 2 suihkutusta/tahti ja alternative

On myös mahdollista että katsoin väärin tuosta puretusta sarjasta kun oli jo pitkälle purettu ennenkuin sitä rupesin katselemaan

Eli teenkö nyt uuden sarjan vaan 1+4 ja 2+3 ja sillä pelaa (nyt vielä varmistuksena)
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Re: Suuttimien johdotus

Post by jake74 »

VesQ wrote:Äsken tulin tallilta ja hommat jäi siellä kesken kun mietin että kuinka ne suuttimet johdotetaan. Asiaa vaikeuttaa se että teurastin Ford Sierran johtosarjan ja mielestäni siinä oli suuttimet 1+2 ja 3+4 sytysjärjestyshän tuossa se perus 1-3-4-2. Voi tietysti olla että tuo alkujaan ruikkii kaikilla suuttimilla samanaikaisesti ?

Tosin tuolla samaisella johtosarjalla oli aiemmin kokoonpano ja silloin oli 2 suihkutusta/tahti ja alternative

On myös mahdollista että katsoin väärin tuosta puretusta sarjasta kun oli jo pitkälle purettu ennenkuin sitä rupesin katselemaan

Eli teenkö nyt uuden sarjan vaan 1+4 ja 2+3 ja sillä pelaa (nyt vielä varmistuksena)
oon kans purkanut yhen sierran sähkösarjan ja siinä olo 1+4 ja 2+3
VesQ
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 106
Joined: Wed Oct 11, 2006 21:22
Location: Hollola

Re: Suuttimien johdotus

Post by VesQ »

Ok... Eli katsoin väärin, oli johtojen suojat jo leikelty ja liittimistä rungot purettu kun rupesin niitä tarkastelemaan eli tuolla mennään siis 1+4 ja 2+3

Kiitoskia :D
Ramu51
Megasquirt aloittelija
Posts: 6
Joined: Mon Feb 27, 2012 18:33

Re: Suuttimien johdotus

Post by Ramu51 »

Mietiskelen itsekin juuri noita suuttimien johdotuksia. Mitenkä tuossa v.2.2 piirlevyssä kytketään nuo suuttimet? Kun megamanuaalin kytkentäkuvasta tuli sellainen kuva että 1. ja 2. suuttimen pitää molempien olla megan päässä yhteydessä sekä 32. että 33. pinniin ja vastaavasti 3. ja 4. suutin yhteydessä pinneihin 34. ja 35? Olenko nyt ihan hakoteillä kun ei jotenkin aukea tämä logiikka?

Auton johtosarjassa on valmiiksi paritettu suuttimet 1/3 ja 2/4 mutta miten kytkentä tulee megan päähän?
Post Reply