MS3 + MS3X V3.57 ei kierrä yli 5500rpm:n + ratkaisu
Posted: Sun Jul 17, 2011 20:27
Moro.
Elikkäs moottorina on Opelin C20XE (punakantinen, motronic 2.5) johon asennettu MS3 + MS3X V3.57
300cc suuttimet, suorasytytys puola ja 203 loppunen vahvistin siinä. Opelin oma 60-2 triggeri ja moottorin oma vr-anturi sekä hall-anturi nokalla (omasta jakajasta) sekä innovaten LC-1 laajakaista lambda. Suuttimet ja sytytys tulee MS3X kortin kautta sekä second trigger tulee sieltä sisään ja triggeri antureitten johot on suojattuja aina megalle asti. Siinä vähän pohjia missä mennään.
Näitä samankaltaisia ongelmia ollut muillakin, mutta selkeitä ongelman ratkaisuja ei oikein löytynyt.
Ja ne mitä löytykin niin on kokeiltu ilman mainittavaa merkitystä.
Ongelmana on että moottori ei suostu kiertämään mitenkään juuri mitenkään yli 5500rpm:n, satunnaisia 5680rpm:n lukuja seuraa poikkeuksetta lost sync. kone vastaa kaasuun aivan uskomattoman hyvin ja ei tuntunu olevan kaasun vastaavuudella juurikaan merkitystä onko kuormaa vai ei (varovasti pystyin illasta käyvä takakujilla ajamassa ja 1 sekä 2 vaihteella vääntöä löytyy koneesta uskomattoman paljon ja vie kivuttomasti tuonne 5500 kierrokseen).
Nyt sitten loppuu minulla konstit ja keinot kesken mikä oikein on, kun on kokeiltu melkein kaikki maholliset temput ja jollakin oli ongelmana että tuolla 60-2 triggeriä käytettäessä pulssi menee liian tiheeksi ja epäilisin itselläkin olevan sama ongelma (muut jo aika pitkälti sulettu pois) mutta miten tämän pystyisi ratkaisemaan ja korjaamaan tuolla v3.57 lankulla.
Pikaista apua kaipaillen Ari-Pekka
Elikkäs moottorina on Opelin C20XE (punakantinen, motronic 2.5) johon asennettu MS3 + MS3X V3.57
300cc suuttimet, suorasytytys puola ja 203 loppunen vahvistin siinä. Opelin oma 60-2 triggeri ja moottorin oma vr-anturi sekä hall-anturi nokalla (omasta jakajasta) sekä innovaten LC-1 laajakaista lambda. Suuttimet ja sytytys tulee MS3X kortin kautta sekä second trigger tulee sieltä sisään ja triggeri antureitten johot on suojattuja aina megalle asti. Siinä vähän pohjia missä mennään.
Näitä samankaltaisia ongelmia ollut muillakin, mutta selkeitä ongelman ratkaisuja ei oikein löytynyt.
Ja ne mitä löytykin niin on kokeiltu ilman mainittavaa merkitystä.
Ongelmana on että moottori ei suostu kiertämään mitenkään juuri mitenkään yli 5500rpm:n, satunnaisia 5680rpm:n lukuja seuraa poikkeuksetta lost sync. kone vastaa kaasuun aivan uskomattoman hyvin ja ei tuntunu olevan kaasun vastaavuudella juurikaan merkitystä onko kuormaa vai ei (varovasti pystyin illasta käyvä takakujilla ajamassa ja 1 sekä 2 vaihteella vääntöä löytyy koneesta uskomattoman paljon ja vie kivuttomasti tuonne 5500 kierrokseen).
Nyt sitten loppuu minulla konstit ja keinot kesken mikä oikein on, kun on kokeiltu melkein kaikki maholliset temput ja jollakin oli ongelmana että tuolla 60-2 triggeriä käytettäessä pulssi menee liian tiheeksi ja epäilisin itselläkin olevan sama ongelma (muut jo aika pitkälti sulettu pois) mutta miten tämän pystyisi ratkaisemaan ja korjaamaan tuolla v3.57 lankulla.
Pikaista apua kaipaillen Ari-Pekka