Moro.
Elikkäs moottorina on Opelin C20XE (punakantinen, motronic 2.5) johon asennettu MS3 + MS3X V3.57
300cc suuttimet, suorasytytys puola ja 203 loppunen vahvistin siinä. Opelin oma 60-2 triggeri ja moottorin oma vr-anturi sekä hall-anturi nokalla (omasta jakajasta) sekä innovaten LC-1 laajakaista lambda. Suuttimet ja sytytys tulee MS3X kortin kautta sekä second trigger tulee sieltä sisään ja triggeri antureitten johot on suojattuja aina megalle asti. Siinä vähän pohjia missä mennään.
Näitä samankaltaisia ongelmia ollut muillakin, mutta selkeitä ongelman ratkaisuja ei oikein löytynyt.
Ja ne mitä löytykin niin on kokeiltu ilman mainittavaa merkitystä.
Ongelmana on että moottori ei suostu kiertämään mitenkään juuri mitenkään yli 5500rpm:n, satunnaisia 5680rpm:n lukuja seuraa poikkeuksetta lost sync. kone vastaa kaasuun aivan uskomattoman hyvin ja ei tuntunu olevan kaasun vastaavuudella juurikaan merkitystä onko kuormaa vai ei (varovasti pystyin illasta käyvä takakujilla ajamassa ja 1 sekä 2 vaihteella vääntöä löytyy koneesta uskomattoman paljon ja vie kivuttomasti tuonne 5500 kierrokseen).
Nyt sitten loppuu minulla konstit ja keinot kesken mikä oikein on, kun on kokeiltu melkein kaikki maholliset temput ja jollakin oli ongelmana että tuolla 60-2 triggeriä käytettäessä pulssi menee liian tiheeksi ja epäilisin itselläkin olevan sama ongelma (muut jo aika pitkälti sulettu pois) mutta miten tämän pystyisi ratkaisemaan ja korjaamaan tuolla v3.57 lankulla.
Pikaista apua kaipaillen Ari-Pekka
MS3 + MS3X V3.57 ei kierrä yli 5500rpm:n + ratkaisu
Moderator: Masi_K
MS3 + MS3X V3.57 ei kierrä yli 5500rpm:n + ratkaisu
Last edited by Taku_85 on Tue Jul 19, 2011 18:18, edited 1 time in total.
kaikista autoista tulee isoina ooppeleita
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 406
- Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
- Location: Helsinki
- Contact:
Re: MS3 + MS3X V3.57 ei kierrä yli 5500rpm:n
Voisiko vaan olla niin että liikaa hampaita? Saatko jostain tai onko helppo vaihtaa esim 36-1 kiekkoon?
Eli pulsseja tulee liikaa joten joko anturi menee "tukkoon" eli ei erota enään hampaita tai Mega ei ehdi laskee...
Edit: hammasmäärä
Eli pulsseja tulee liikaa joten joko anturi menee "tukkoon" eli ei erota enään hampaita tai Mega ei ehdi laskee...
Edit: hammasmäärä
Last edited by NiceMan on Mon Jul 18, 2011 23:02, edited 1 time in total.
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 253
- Joined: Thu Mar 17, 2005 17:58
- Location: Seinäjoki
- Contact:
Re: MS3 + MS3X V3.57 ei kierrä yli 5500rpm:n
Oletko noise filteriä koittanut pistää päälle / muutella asetuksia?
Re: MS3 + MS3X V3.57 ei kierrä yli 5500rpm:n
triggerin vaihto harvempaan ei ole periaattees ongelma mutta hyvinkin hankala operaatio kun kampiakselin hihnapyörän ja rungon välissä ei ole mainitttavasti ylimääräistä tilaa saati sitten anturin kiinnittämiselle siihen lisäksi.NiceMan wrote:Voisiko vaan olla niin että liikaa hampaita? Saatko jostain tai onko helppo vaihtaa esim 30-1 kiekkoon?
Eli pulsseja tulee liikaa joten joko anturi menee "tukkoon" eli ei erota enään hampaita tai Mega ei ehdi laskee...
Kokeiltu ei ollut apuja, siitä johtuen veikkaankin tuota että mega ei kerkeä laskemaan enään hampaita tuon 5500rpm:n yliteSamiH wrote:Oletko noise filteriä koittanut pistää päälle / muutella asetuksia?
kaikista autoista tulee isoina ooppeleita
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Re: MS3 + MS3X V3.57 ei kierrä yli 5500rpm:n
Mega kerkeää kyllä laskea niitä hampaita vaikka 8000rpm asti. Asia on kokeiltu BMW M5:sen koneella. Siinä on kylläkin V3-levy ja LM1815-piiri.
Triggeripiiri on 99% varmuudella ongelman syy. Oskilloskooppi auttaa tai sitten laittaa sen LM1815-kytkennän. Itse en enää muuta vr-muunninta käytä.
Triggeripiiri on 99% varmuudella ongelman syy. Oskilloskooppi auttaa tai sitten laittaa sen LM1815-kytkennän. Itse en enää muuta vr-muunninta käytä.
Re: MS3 + MS3X V3.57 ei kierrä yli 5500rpm:n
Ongelma ratkaistu hyvin yksinkertaisella tempulla, joka neuvottiin tuolla MS3EFI:n topikissa jossa jollain oli samanlaisia ongelmia kuin minulla. Meni vaa aikaa ja aikalailla sattuman kaupalla onnistuin löytämään tuon topicin.
Mutta elikkäs se ratkasu oli tuohon nyt että lisää vr-anturin +signaali piuhaan 10Kohm:n vastuksen, niin että tuo signaali tulee vastuksen läpi megalle.
Liitän nytten vielä tuon alkuperäsen topicin MS3EFI:tä tähän jatkoksi http://www.msextra.com/forums/viewtopic ... 01&t=34886
Mutta elikkäs se ratkasu oli tuohon nyt että lisää vr-anturin +signaali piuhaan 10Kohm:n vastuksen, niin että tuo signaali tulee vastuksen läpi megalle.
Liitän nytten vielä tuon alkuperäsen topicin MS3EFI:tä tähän jatkoksi http://www.msextra.com/forums/viewtopic ... 01&t=34886
kaikista autoista tulee isoina ooppeleita