PulseWidth ja DutyCyckle tippuu nolliin?

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
IsoD
Megasquirt aloittelija
Posts: 12
Joined: Sun Sep 05, 2010 12:06
Location: Kouvostoliitto
Contact:

PulseWidth ja DutyCyckle tippuu nolliin?

Post by IsoD »

Terve,

Ekaa Megaa ja asennusta viimeistelemässä ja ensistarttia suunnitellessa.

Käytössä MS1 ja Tunerstudio 1.01. Asennus kruunattu Relay Boardilla. Lambdana LC-1.
Alustana toimii klassinen vuoden 71 D-Citroen 1986 cc koneella. 8)

Kokeilin jo starttaustakin mutta vielä ei käyntiin lähtenyt.
Ongelma on seuraava (Mega on nyt kiinni stimulaattorissa).
Asettelin lämpötilat ja O2 arvot lähelle sitä mitä tallissa olen saanut (autossa kiinni).
Nostan sitten stimun kierrospotikasta hieman kierroksia niin PW ja Dutycyckle mittarit nousevat ihan ok, mutta tasan 6 sekuntia ja ne tippuu nolliin. Eli teoriassa kone kävisi tuon 6 sekkaan ja sitten sammuu.
En keksi mikä säätö vaikuttaisi noin. Tunerstudion cranking säädöt ja after richment säädöt löytyy http://dl.dropbox.com/u/11011927/TUNERSTUDIO1.JPG
Arvot saa pysymään jos säädän rpm potikasta kierrokset jonnekin vähän alle 70 kierroksen.
Lisäksi Stimulaattorin ruiskuledit sammuu myös tuon 6 sekunnin kuluttua. Megan ruiskutusta indikoiva ledi kyllä jää vilkkumaan (se keskimmäinen?)
Jos lasken kierrokset nolliin ja nostan ne uudelleen niin tällöin myös PW ja DC mitarit nousevat, sammuakseen jälleen 6 sekunnin kuluttua.

Any ideas? Mistä lähtisin etsimään ongelmaa? Olisko peräti Megassa itsessään?
Lisää kuvankaappauksia asetuksista paljastetaan niitä kysyttäessä =)
----------------------------------------------
Liitää kuin letukka...
Iskee kuin sitikka...


----------------------------------------------
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Re: PulseWidth ja DutyCyckle tippuu nolliin?

Post by Vauhtivaunu »

Miksi "TPS for flood clear" on nolla? Ei se laite suihkuta jos "flood clear" menee päälle.

Minkähänlainen bensakartta siellä on?
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
IsoD
Megasquirt aloittelija
Posts: 12
Joined: Sun Sep 05, 2010 12:06
Location: Kouvostoliitto
Contact:

Re: PulseWidth ja DutyCyckle tippuu nolliin?

Post by IsoD »

Se on heti alkuun tunnustettava että vielä tässä vaiheessa, kun ei ole saanut moottoria käyntiin, on vielä aika pahasti pihalla ja tietämätön. Että tässä vaiheessa projektia tuntuu menevän "perstuntumalla" enemmän kuin puhtaalla tiedolla.

Eli tuo Floodclear arvo on tällä hetkellä käsityskykyni ulkopuolella. Ohjeessa mainittiin että sen tulisi olla lähellä TPS anturin yläkuolokohtaa, vähän sen alle?

VE table: http://dl.dropbox.com/u/11011927/VE%20table1.JPG
Tuohin VE taulukkoon en ole vielä ehtinyt itse koskemaan.
ja varuilta vielä tuo EGO Ctrl: http://dl.dropbox.com/u/11011927/EGO%20Control.JPG

Kiittäen erittäin paljon neuvoista jo etukäteen. Ehkäpä pientä oppimishäriötä on havaittavissa kun lukemalla ei sellaisenaan sisäistä juttuja, paitsi ehkä tarpeeksi moneen kertaan (Megamanuaalia) lukemalla... :oops:

Edit: Pieni pätkä lokia jos siitä jonkun silmään sattuisi oleellista tietoa.
http://dl.dropbox.com/u/11011927/2011-0 ... .58.39.msl
----------------------------------------------
Liitää kuin letukka...
Iskee kuin sitikka...


----------------------------------------------
IsoD
Megasquirt aloittelija
Posts: 12
Joined: Sun Sep 05, 2010 12:06
Location: Kouvostoliitto
Contact:

Re: PulseWidth ja DutyCyckle tippuu nolliin? (löytyi)

Post by IsoD »

Epäilin MS:n firmiksessä olleen vikaa koska keskimmäinen ledi jäi aina himmeästi vilkkumaan vaikka oli "kone sammuksissa".

Tein siis lopulta siten, että latasin firmwaren uudelleen (useaan kertaan) kunnes löysin oikean kombinaation (ja ohjeet) että COM liikennekin lopulta alkoi toimimaan... Turha sanoakaan että tässä vaiheessa yötä ei enää ole ihan herkimmillään. :oops:

Nyt siis tuo alkuperäinen ongelmani ratkesi, pysyy PW ja DC arvot ylhäällä eivätkä putoa.

Eli hattu päähän ja kohti uusia pettymyksiä. Nyt sarastavana päivänä pitänee käydä taas tallilla koittamassa josko lähtisi käymään. Ensin pitää tosin käydä ostamassa uudet tulpanjohdot. Vanhoista ei taida päästä enää kaikki kipinäkokelaat perille asti...

Hyvää yötä.
----------------------------------------------
Liitää kuin letukka...
Iskee kuin sitikka...


----------------------------------------------
IsoD
Megasquirt aloittelija
Posts: 12
Joined: Sun Sep 05, 2010 12:06
Location: Kouvostoliitto
Contact:

Savut otettu!!!

Post by IsoD »

JES,

Illalla (yöllä) tehdyn firmiksen uudelleen asennuksen jälkeen usko virisi uudelleen. Stimulla kaikki näytti jo toimivan.

Tänään päivällä vein sitten Megan tallille ja kiinni autoon. Sai siinä veivata reilun tunnin kun yski vain. Epäilyksen alhossa jo suunnittelin koneen avaamista kun epäilin venttiilien ajoituksen osuneen vinoon.
Mutta vielä viimeisenä ajattelin kokeilla illalla tekemääni tuunaustiedostoa ja kas kummaa, hörähdyksen ja vähän reilumman starttauksen jälkeen kone yski itsensä käyntiin, viimeisillä virran tähteillä, ja jäi ryskyttämään tavattoman epätasaista ja hyvin savuista joutokäyntiä.

Kerran säädin vielä sytytyksen (elektroninen virranjakaja) ennakot kohdalleen ja tunerstudion mittarit näyttivät jo jokseenkin järkiperäisiä lukuja joten pienen säätämisen jälkeen laitoin Tunerista automaagisen säädön käyntiin. Tämä alkoi heti askartelemaan bensakarttaa ja hetken päästä kone kävi jo tasaisemmin. Ihme värkki!

Koska koneessa ei ollut vettä (syyläri irti) niin sammutin koneen muutaman minuutin kuluttua. "Sankahkon" savun hieman hälvettyä tallista, sen verran että näki eteensä, näytin varovasti koneelle avainta ja hänpäs hörähti laakista käymään jo paljon kauniimmin kuin aiemmin.

Että tänään oli pitkästä aikaa hyvä päivä tältä osin. Nyt on sitten loppuviikosta tiedossa raivoisaa kokoamista että saan auton liikkeelle ja ulos pihalle ja pääsee ympyrää ajelemaan Tunerstudio käynnissä :mrgreen:
----------------------------------------------
Liitää kuin letukka...
Iskee kuin sitikka...


----------------------------------------------
Post Reply