seossuhde ahdetussa ja pätkiminen
Moderator: Masi_K
seossuhde ahdetussa ja pätkiminen
Minkälaista seossuhdetta porukka on turbokoneissaan käyttänyt? Sain eilen ahtoputket kiinni ja pääsin ekaa kertaa ajamaan ahdoilla. Nyt on seokset tosi paksulla, afr 9.5-10 ja pätkii kovasti. Eli mikä olis hyvä laittaa afr:lle tavotteeks? Olisko 11-12? Olis kuitenki selvästi rikkaalla ettei männät sulais. Lisäsin myös puolan latausaikaa, ennen oli 3.5 nyt 4ms. Kyseessä motorcraftin 6cyl hukkakipinä. Vielä en päässyt vaikutusta testaamaan. Moottori on 9 puristeinen bmw m30b34 ja holsetin hx50mfs jos helpottaa antaa vinkkiä.
Re: seossuhde ahdetussa ja pätkiminen
12 on ihan hyvä lähtökohta.
Re: seossuhde ahdetussa ja pätkiminen
Kaappaa vähän threadia kun otsikko oli niin osuva.
Elikkäs ongelmana on vedon puutuminen isoilla kierrosalueilla/painella. Mitä nyt itse osasin tulkata tota logifilea niin mahtaakohan suuttimet mennä tappiin jo?
Kuvakaappaus ko. tilanteesta:
http://kahvimuki.com/~peki/Mega_laiha.jpg
Logifile jos joku kiinnostuu:
http://kahvimuki.com/~peki/2011-11-15_12.09.25.msl
Elikkäs ongelmana on vedon puutuminen isoilla kierrosalueilla/painella. Mitä nyt itse osasin tulkata tota logifilea niin mahtaakohan suuttimet mennä tappiin jo?
Kuvakaappaus ko. tilanteesta:
http://kahvimuki.com/~peki/Mega_laiha.jpg
Logifile jos joku kiinnostuu:
http://kahvimuki.com/~peki/2011-11-15_12.09.25.msl
Re: seossuhde ahdetussa ja pätkiminen
Kyllähän tuo näyttää että käyttöaste aika korkea seoksiin nähen. Luulis moottorin ku moottorin tykkäävän vähä rikkaammasta seoksesta. Tuossa yhdessä pitkässä vedossakin kipuaa AFR 14.236, Duty Cycle 85.1, MAP 248 ja RPM 6240 
