Napilla lisätehoa hetkellisesti?
Moderator: Masi_K
Napilla lisätehoa hetkellisesti?
Onkohan mahdollista saada toimimaan Megasquirtilla (lähinnä MS3 v.3.57 + MS3X mielessä) että vaihdettaisiin esim. ratissa olevalla painonapilla karttaa, jolloin saataisiin hetkellesesti täyskaasulla esim. 50 hv lisää tehoa? Kartat siis vaihtuisi takaisin normaaliin kun napista päästettäisiin irti.
Projekti: -94 Fiat Uno 1.1 i.e -> 1.3/1.4 T.i.e
Re: Napilla lisätehoa hetkellisesti?
Karttojen vaihto on mahdollinen, mutta mitä järkeä on käyttää normaalisti karttoja jotka ovat niin pieleen säädetty että antaisivat 50hv vähemmän tehoa mihin moottori pystyisi? 

Re: Napilla lisätehoa hetkellisesti?
Entäs jos haluaa ajaa (hyvillä) normaali asetuksilla vaikka 0.5barin ahdoilla varman päälle ja amis pemarin tullessa viivoille vaihtaa karttaa barin mapille?
"Life is 2 short, so live it to the max!"
~ Aircooled Vv Beetle Cabrio -68 ~
~ Aircooled Vv Beetle Cabrio -68 ~
Re: Napilla lisätehoa hetkellisesti?
Eikö tehoa voi säätää kaasupolkimella?
Anyway, käsittääkseni ahtopainemapista tässä ei ollut kyse ja muistaakseni ahtopainemappien vaihtoa ei ole tuettuna.
Anyway, käsittääkseni ahtopainemapista tässä ei ollut kyse ja muistaakseni ahtopainemappien vaihtoa ei ole tuettuna.
Re: Napilla lisätehoa hetkellisesti?
Kyllä ajatuksena oli myös ahtopaineiden nosto sekä mahdollisesti myös sytkän säätö eli kaikki vaihtuisi nappia painamalla ja palautuisi takaisin normaali asetuksiin napin ylös päästettyä.
Tarkoituksena olisi ohjata siis megalla myös ahtopaineita sähköisesti ja suorasytkää.
Tehotavoitteena kun on 250 konia tuollaisessa alle 800kg painavassa etuvetoisessa laitteessa niin siihen voisi laittaa hetkellisesti 300 hv säädöt, jos just joku tulee elvistelee.

Tarkoituksena olisi ohjata siis megalla myös ahtopaineita sähköisesti ja suorasytkää.
Tehotavoitteena kun on 250 konia tuollaisessa alle 800kg painavassa etuvetoisessa laitteessa niin siihen voisi laittaa hetkellisesti 300 hv säädöt, jos just joku tulee elvistelee.


Projekti: -94 Fiat Uno 1.1 i.e -> 1.3/1.4 T.i.e
Re: Napilla lisätehoa hetkellisesti?
Helpompi ja parempi laittaa vain yhdet säädöt - ne jotka antavat moottorista täyden tehon turvallisesti. Mitään muita säätöjä ei kannata laittaa. Ei sellaisia jotka eivät anna täysiä tehoja eikä sellaisia jotka eivät ole turvallisia.
Elokuvista tutut turbo boost yms. napit eivät ole todellisia
Elokuvista tutut turbo boost yms. napit eivät ole todellisia

Re: Napilla lisätehoa hetkellisesti?
Siis tokihan tuo toinenkin säädettäisiin optimaaliseksi, ei viitsi turhaan hajottaa monen tonnin moottoria. Tuo 250 hv on jo aika paljon kevyelle etuvetoiselle eli hyvä jos saa kunnolla pitoa parilla ekalla vaihteella. Ajatuksena oli käyttää tuota lisätehoa isommilla vaihteilla täyskaasulla.
Projekti: -94 Fiat Uno 1.1 i.e -> 1.3/1.4 T.i.e
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 112
- Joined: Thu Nov 09, 2006 19:28
- Location: Kaustinen
Re: Napilla lisätehoa hetkellisesti?
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... #mapswitchteg wrote:Eikö tehoa voi säätää kaasupolkimella?
Anyway, käsittääkseni ahtopainemapista tässä ei ollut kyse ja muistaakseni ahtopainemappien vaihtoa ei ole tuettuna.
tuon mukaan ainakin vois vaihtaa eri ahtopainekartan. itellä ollut kans tarkotus laittaa kaks eri ahtokarttaa syy siihen on että mulla on 0.6bar mitattu tehot muutoskatsastukseen ja se lukee paprereissa. ja sitten kun autoa vie rataa kiertämään niin sittenhän sitä tehoa saakin olla enempi ja sitte vois vaihtaa eri kartan



Re: Napilla lisätehoa hetkellisesti?
Katsastuksessa ei mitata ahtopainetta.
Re: Napilla lisätehoa hetkellisesti?
Eikös riitä jos teet vaan ahtopaineen noston (hukkiksen ohjauksen) napin taakse ja mappaat kartantapi0 wrote:Siis tokihan tuo toinenkin säädettäisiin optimaaliseksi, ei viitsi turhaan hajottaa monen tonnin moottoria. Tuo 250 hv on jo aika paljon kevyelle etuvetoiselle eli hyvä jos saa kunnolla pitoa parilla ekalla vaihteella. Ajatuksena oli käyttää tuota lisätehoa isommilla vaihteilla täyskaasulla.
riittävän pitkälle. Painat sitten vaan sitä nappulaa niillä isoilla vaihteilla.
No real power, just turboshit!
Re: Napilla lisätehoa hetkellisesti?
MS3:ssa voit mapittaa ahtopaineen vaihteen (nopeus vs. kierrosluku) mukaan.
Re: Napilla lisätehoa hetkellisesti?
Eikö tuo oo simppelein tehdä että tekee kartat sinne maksimiahtopaineille ja sitten vaan hukkaporttia ohjaa jollain sähköisellä venalla bleedin kanssa mitä painetta haluaa käyttää.
Re: Napilla lisätehoa hetkellisesti?
ei tuu vaihdeloota kestaa ees tota 200 konia kovin kauaa nimimerkillä kokemusta on.
itellä oli 1,3turbo.i.e ekas penkitykses kilon ahdoilla sun muilla virityksillä 230 konia
normaaliajossa laskettiin ahdot ja penkitettiin 160hp ---> 3000km ajoa tiukkoja ohituksia mutta ei muuta revitystä niin meni laatikko ja tämä toistui kolme kertaa jotin myin auton 1,4 turbonkaan loota ei kestäny eli ainut vaihtoehto ratauunon laatikko
itellä oli 1,3turbo.i.e ekas penkitykses kilon ahdoilla sun muilla virityksillä 230 konia
normaaliajossa laskettiin ahdot ja penkitettiin 160hp ---> 3000km ajoa tiukkoja ohituksia mutta ei muuta revitystä niin meni laatikko ja tämä toistui kolme kertaa jotin myin auton 1,4 turbonkaan loota ei kestäny eli ainut vaihtoehto ratauunon laatikko
Re: Napilla lisätehoa hetkellisesti?
Anna kun arvaan. Tasauspyörästö hajosi.
Lancia Y10 Tie - MS2 v.3.0 - optinen CAS
Re: Napilla lisätehoa hetkellisesti?
Meillä ei tasauspyörästö ainakaan pitäisi hajota, kun on Quaifen lukko ostettuna.
Tiedossa myös tuo vaihderattaiden kestämättömyys ja mietinnässä on niiden vaihtaminen kestävempiin.
Tiedossa myös tuo vaihderattaiden kestämättömyys ja mietinnässä on niiden vaihtaminen kestävempiin.
Projekti: -94 Fiat Uno 1.1 i.e -> 1.3/1.4 T.i.e
Re: Napilla lisätehoa hetkellisesti?
oisko samaa vikaa ku mazdanlaatikossa. laatikonkuori antaa periksi ja sitte suttaa rattaat.tapi0 wrote:Meillä ei tasauspyörästö ainakaan pitäisi hajota, kun on Quaifen lukko ostettuna.
Tiedossa myös tuo vaihderattaiden kestämättömyys ja mietinnässä on niiden vaihtaminen kestävempiin.
Re: Napilla lisätehoa hetkellisesti?
Pikkurattaiden akseli leikkaa kiinni, jos sutii liikaa toisella pyörällä. Tai jotain sellaista.
Lancia Y10 Tie - MS2 v.3.0 - optinen CAS
Re: Napilla lisätehoa hetkellisesti?
Hitusen aiheeseen liittyen. Olisi ideana käyttää yläkierroksilla korkeampaa ahtopainetta, niin saako megasta ulos muuta liipaisutietoa kun rajoittimen? Eli mankkuvenan takana oleva bleedi liipaistaisiin auki vaikka 4500 jälkeen. Näin alhaalta saisi vääntöä pois ja nakutusta ehkäistyä, mutta ylös silti täyden laulun.
Re: Napilla lisätehoa hetkellisesti?
MS3:ssa ainakin moinen on mahdollista. Eri vaihteille ja rpm:lle saa eri ahtopaineen. MS2:ssakin saa eri kierrosluvulle eri htopaineen. Ja jos en väärin muista, MS1 myöskin säätää ahtopainetta kierrosluvun (ja tps:n) funktiona.
Re: Napilla lisätehoa hetkellisesti?
Jep, kaikissa versioissa on ahtopaineen säätö kierrosluvun ja TPS:n mukaan. Samaten kaikista löytyy yleiskäyttöisiä lähtöjä, jotka voi laittaa aktivoitumaan kierrosluvun mukaan.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Re: Napilla lisätehoa hetkellisesti?
Kiitän. Ihan tuollainen kaksiportainen simppeli riittää kyllä.