Mega vanhaan pyörään
Moderator: Masi_K
Mega vanhaan pyörään
Miltäs asiantuntijoista näyttäis tämmönen suutinten sijoittelu, alkuperäiset kaasarit olisi läppinä, mutta suuttimet tulisikin suihkuttamaan suoraan kaasariin. Kaasareista vaan bensantulo tukitaan hanalla, jolloin niitä voisi käyttää normaalisti jos Mega hajoaa.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 281
- Joined: Tue Sep 04, 2007 16:28
- Location: Korpilahti
- Contact:
Re: Mega vanhaan pyörään
Epäisilin ettei toimisi, muuten kuin silloin kun kaasua on avattu enemmän. Tyhjäkäynnillä ja "pintakaasulla" ajaessa luistit eivät ole juurikaan auki, niin aika huonosti bensasumu osaisi perille asti...
Mites jos tekisi pienen laipan kaasarin ja kannen väliin mihin tuon suuttimen asentaisi..?
Mites jos tekisi pienen laipan kaasarin ja kannen väliin mihin tuon suuttimen asentaisi..?
Älä tee sitä tänään minkä voit huomenna teettää jollain muulla..!
Re: Mega vanhaan pyörään
Mullahan on tuossa monojetissä läppä ja suutin samanlailla "väärinpäin", ja kyllä sen ainakin saa toimimaan suht nätisti.
Lancia Y10 Tie - MS2 v.3.0 - optinen CAS
Re: Mega vanhaan pyörään
Luulishan sen imun vetävän sen bensasumun sinne, koska kulkeehan se ilmakin siitä luisin läpi. Kokeilla ainakin pitää, toinen vaihtoehto on porata kaasarin kaulaan suuttimelle paikka.
Re: Mega vanhaan pyörään
Kyllähän tuo vähän riskialttiilta ratkaisulta näyttää, mutta saattaa toisaalta toimiakin. Eli kokeilemiseksi menee.
Potentiaalinen ongelma tuossa on bensasumun tiivistyminen kanaviston pinnoille, koska suuttimelta venttiilille on melko paljon matkaa ja välillä on mutkia ja muita esteitä. Todennäköisimmin ongelmaa esiintyy pienillä kierroksilla ja kuormitusta muutettaessa. Yhden tapauksen olen nähnyt, jossa suuttimet olivat pitkän ja mutkikkaan kanavan väärässä päässä. Tuloksena kiihdytysrikastusten säätö pienille kierroksille oli mahdotonta. Tahtoi vaan puutua kaasua lisättäessä ilman täysin tolkuttomia rikastuksia, joista taas sitten oli omat ongelmansa.
Potentiaalinen ongelma tuossa on bensasumun tiivistyminen kanaviston pinnoille, koska suuttimelta venttiilille on melko paljon matkaa ja välillä on mutkia ja muita esteitä. Todennäköisimmin ongelmaa esiintyy pienillä kierroksilla ja kuormitusta muutettaessa. Yhden tapauksen olen nähnyt, jossa suuttimet olivat pitkän ja mutkikkaan kanavan väärässä päässä. Tuloksena kiihdytysrikastusten säätö pienille kierroksille oli mahdotonta. Tahtoi vaan puutua kaasua lisättäessä ilman täysin tolkuttomia rikastuksia, joista taas sitten oli omat ongelmansa.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85