Mega vanhaan pyörään

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
TimoS
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 139
Joined: Sun Apr 05, 2009 15:26
Location: Helsinki

Mega vanhaan pyörään

Post by TimoS »

Miltäs asiantuntijoista näyttäis tämmönen suutinten sijoittelu, alkuperäiset kaasarit olisi läppinä, mutta suuttimet tulisikin suihkuttamaan suoraan kaasariin. Kaasareista vaan bensantulo tukitaan hanalla, jolloin niitä voisi käyttää normaalisti jos Mega hajoaa.
Jasu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 281
Joined: Tue Sep 04, 2007 16:28
Location: Korpilahti
Contact:

Re: Mega vanhaan pyörään

Post by Jasu »

Epäisilin ettei toimisi, muuten kuin silloin kun kaasua on avattu enemmän. Tyhjäkäynnillä ja "pintakaasulla" ajaessa luistit eivät ole juurikaan auki, niin aika huonosti bensasumu osaisi perille asti...

Mites jos tekisi pienen laipan kaasarin ja kannen väliin mihin tuon suuttimen asentaisi..?
Älä tee sitä tänään minkä voit huomenna teettää jollain muulla..!
-JL-
Megasquirttaaja
Posts: 23
Joined: Sat Feb 27, 2010 11:21

Re: Mega vanhaan pyörään

Post by -JL- »

Mullahan on tuossa monojetissä läppä ja suutin samanlailla "väärinpäin", ja kyllä sen ainakin saa toimimaan suht nätisti.
Lancia Y10 Tie - MS2 v.3.0 - optinen CAS
TimoS
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 139
Joined: Sun Apr 05, 2009 15:26
Location: Helsinki

Re: Mega vanhaan pyörään

Post by TimoS »

Luulishan sen imun vetävän sen bensasumun sinne, koska kulkeehan se ilmakin siitä luisin läpi. Kokeilla ainakin pitää, toinen vaihtoehto on porata kaasarin kaulaan suuttimelle paikka.
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Re: Mega vanhaan pyörään

Post by ArttuH »

Kyllähän tuo vähän riskialttiilta ratkaisulta näyttää, mutta saattaa toisaalta toimiakin. Eli kokeilemiseksi menee.

Potentiaalinen ongelma tuossa on bensasumun tiivistyminen kanaviston pinnoille, koska suuttimelta venttiilille on melko paljon matkaa ja välillä on mutkia ja muita esteitä. Todennäköisimmin ongelmaa esiintyy pienillä kierroksilla ja kuormitusta muutettaessa. Yhden tapauksen olen nähnyt, jossa suuttimet olivat pitkän ja mutkikkaan kanavan väärässä päässä. Tuloksena kiihdytysrikastusten säätö pienille kierroksille oli mahdotonta. Tahtoi vaan puutua kaasua lisättäessä ilman täysin tolkuttomia rikastuksia, joista taas sitten oli omat ongelmansa.
Arttu
GSX1100 -85
TimoS
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 139
Joined: Sun Apr 05, 2009 15:26
Location: Helsinki

Re: Mega vanhaan pyörään

Post by TimoS »

No tämmönen siitä sitten tuli, parannellaan myöhemmin.

https://youtu.be/Iouc1-e3B4k
Jürgen
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 169
Joined: Thu Apr 01, 2010 15:10
Location: Mylsä

Re: Mega vanhaan pyörään

Post by Jürgen »

Hyvähän siitä tuli :D
Tinakoneen tuunaaja
Post Reply