pieni kertomus aluksi... eli oli pidemmän aikaa haussa vähäpäästöinen Bmw jonka sais ahtaa, syksyllä sit Tampereelta löytyi Eaton m45 remmillä varustettu E34 m20b25 koneella katsastamattomana suht edullisesti, ahdin oli kuitenkin autoon muutoskatsastettu 0,3bar 210hv & 280nm, myöhemmin vaihdettu suurempi hihnapyörä ja ahtoi just ja just rajoittimella (7000rpm) 0,45 bar, jolloin ahtimessa oli n.15500rpm kierroksia... Eli pyöri ylikierroksilla ja olihan siitä laakerit hajalla ja öljyt vuoti pihalle...
Kone on nyt käyty täysin läpi, kaikki laakerit yms tiivisteet uusittu,m50 vanos männät & ei vanos kanget (puristukset 8,5),uus nokka ,keinut (jos se ei sit raksuttais)

Jarrut päivitetty 540:stä , kallistuksen vakaajat M5:sta ja muutenki kaikki puslat,koiranluut yms vaihdettu.
Sachs Race asetelma+M3 levy,kevennetty vauhtipyörä,lukkoperä,kw -30mm alustasarja,3" putkisto,peltisarja...
Sit itse asiaan...


Autoon olis tarkoituksena moottorinohjaukseksi tulla Mega suorasytytyksellä (alustavasti on ollut puhe et kaveri joka megoja useamman on asentanut sen asentaisi), ei vielä varmaa tietoa mikä versio,suosituksia?...Kiinnostaakin et pitääkö megan ja sen oheislaitteiden asennuksessa ottaa jotain erityista huomioon ku kyseessä on remmiahdin? Remmiahtimissa yleensä By-pass , mut onko merkitystä tuleeko Dumppi vai By-pass? Sellainenkin asia alko kummittelemaan mielessä et kampuran päähän tulevaan hihnapyörään piti tehdä vajaa 20cm jatkovarsi ahtimen mahtumisen vuoksi, kuinkahan paljon on merkitystä runkolaakereiden kuormitusta ajatellen , hihna tulee kuitenkin aika kireälle...
Kaikki vinkit / ehdotukset yms tervetulleita , näistä ku tosiaan ei liikaa kokemusta ole

muutama kuva vielä ostohetken jälkeen vanhalla ahtimella ja nykyhetkestä uudella, ja kuva vielä itse autosta...


