pikainen kysymys wheel decoderista

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
Teersen Joonas
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 112
Joined: Thu Nov 09, 2006 19:28
Location: Kaustinen

pikainen kysymys wheel decoderista

Post by Teersen Joonas »

kyseessä boschin 2x2 hukkakipinä puola ja 12-1 pyörä olis tulossa.
kun pitäs kinnittää tuo triggeripyörä kampuralle ja tiesti mieluiten oikeaan kohtaan :D
tätä kuva olen päässäni pyöritellyt
viewtopic.php?t=2167
ja nyt heräs ehkä aika tyhmäkin kysymys, eli kun triggeriä kohdistetaan niin otetaanko yläkuolokohta kampuran päästä jossa näkyy moottorin todellinen YKK vai siivapyörässä olevasta lovesta joka näytää YKK:n siihen suojamuovissa olevaan ennakko asteikkoon verrattuna??? siis se mistä normi jakajalla tsekataan sytkäennakko.

oli ehkä sekavasti selostettu, mutta tuohon kaipaisin kiperästi vastausta :oops:
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Re: pikainen kysymys wheel decoderista

Post by jake74 »

käännä kampiakselia että ajotusmerkki 60 astetta eykk. sitte asennat triggerin että eka hammas anturin kohdalle ni pitäs olla oikeen. hienosäätö sitte asetuksista triggeranglella.
Teersen Joonas
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 112
Joined: Thu Nov 09, 2006 19:28
Location: Kaustinen

Re: pikainen kysymys wheel decoderista

Post by Teersen Joonas »

Kiitos nopeasta vastauksesta :D tarkotat tuolla ajotusmerkillä ilmeisesti sitä mikä on kampuran päässä (sama mistä katotaan kun laitetaan jako kohalleen) eli mun ei tarvi välittää tosta siivapyörän merkistä mitään??

eli anturin paikalla/triggeripyörän asennolla ei ole muuta väliä kunhan anturi on ykköshampaan kohalla kun kone on 60 ast eykk,ymmärsinkö oikein? mites pitääkö anturin olla keskellä hammasta em. tilanteessa vai laitanko sen niinkuin tuossa edellisviestin linkin kuvassa eli hampaan puoleen väliin?

miltäs tämmönen triggeripyörä kuulostais
halkaisia 140mm, paksuus 10mm, hampaan korkeus 10mm, hampaan pituus 11mm, hammasväli 25.6mm?
niin ja hall on tosiaan honeywell 1gt101dc



ja ihan toiseen aiheeseen. koodina on hr10g ja suuttimet on matala ohmiset (2.2ohm) ja tarkotus ois käyttää auton omia etuvastuksia jotka on 6.2ohm, mutta kun manuaalin mukaan laskin oikean vastusarvon että saan virran alle 2 ampeeria, jotta voin jättää pwm säädön pois niin tuo arvo olisi 4.8ohm.

jos käytän noita 6.2ohmin vastuksia niin tuleeko siitä ongelmia, vai pitääkö minun laittaa juuri nuo 4.8ohmin vastukset?

kiitos jo etukäteen vaivannäöstä

T: Joonas T
Last edited by Teersen Joonas on Sun Feb 13, 2011 12:13, edited 1 time in total.
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Re: pikainen kysymys wheel decoderista

Post by JaniM »

Triggeri ainakin toimii tuolla Honeywellillä.
www.AutoTune.fi

MegaSquirt moottoriohjainjärjestelmät ja oheistarvikkeet
Teersen Joonas
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 112
Joined: Thu Nov 09, 2006 19:28
Location: Kaustinen

Re: pikainen kysymys wheel decoderista

Post by Teersen Joonas »

jake74 wrote:käännä kampiakselia että ajotusmerkki 60 astetta eykk. sitte asennat triggerin että eka hammas anturin kohdalle ni pitäs olla oikeen. hienosäätö sitte asetuksista triggeranglella.
olen nyt kahlannut tästä aiheesta olevia tietopläjäyksiä, mutta en ilmeisesti ole löytyänyt/ymmärtänyt kaikkea tietoa koska tarvisin vähän tarkennusta muutamaan asiaan.

1. onko anturin paikalla/triggeripyörän asennolla muuta väliä kunhan anturi on ykköshampaan kohalla kun kone on 60 ast eykk?

2. voiko anturi olla myös koneen toisella puolella?

3. onko joku asento missä puuttuva hammas EI saa olla?

4. pitääkö anturin olla keskellä hammasta kun kone on sen 60 ast eykk, vai laitanko sen niinkuin tuossa linkin kuvassa eli hampaan puoleen väliin?

5. olenko ymmärtänyt oikein seuraavan, trig pos a= se hammas joka on anturin kohalla kun kone 60 ast eykk(liipasu spark a:lle) trig return pos a= se hammas joka on anturin kohalla kun kone on ykk.trig pos b= se hammas joka on anturin kohalla kun kone 60ast eykk (liipasu spark b:lle) trig return pos b= se hammas joka on anturin kohalla kun kone yläkuolokohassa??

6. mitä ovat spark settingsistä löytyvät -trigger angle (deg)- ja -trigger angle addition- mitä niillä säädetään? vai voiko antaa olla noiden kaikkien asetusten samat kun mitä tuolla esimerkki kuvassa?
Post Reply