Volvo 740 Turbo B230

Keskustelu muista moottorinohjausjärjestelmistä ja viritysprojekteista. Kaikki muut aiheet tullaan poistamaan.

Moderator: Masi_K

Post Reply
vihvilä
Megasquirt aloittelija

Volvo 740 Turbo B230

Post by vihvilä »

Elikkäs ollaan "leikkikalua" tekemässä tuosta vanhasta palvelijasta.

Moottori ollaan rakentamassa täysin uusiksi ja hieman isompaa mutkaa putkeen.

Mutta...

Autossa on Motronic 023 laatikolla.

Pistetääs yleistä keskustelua siitä pystyyn että kannattaako tehdä koko paska uusiksi vai pystyykö motronicin vehkeillä tekemään jollain ilveellä toimivaksi.?

Vanhassa Motronicissa tulee ongelmaksi polttoaineen käyrä kun vakio asetuksella loppuu massa mittarista asteikko kesken, mutta jousta ei voi kiriä kun boksi pistää automaattisesti laihemmalle. kun ei ole lamdaa.

Mutta onko kukaan onnistuneesti päivittänyt B230ET:tä megaröötäksi? Siis syttyä ja ruiskua?
Benkku
Megajumala

Post by Benkku »

Riippuu Motronicista ja käytettävissä olevista ohjelmointivälineistä. Uudempiin Motronic 4.3 ja 4.4 versioihin (850, T5 etc.), on melko päteviä integroituja softia, mm. MotronicSuite.

http://trionic.mobixs.eu/
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=162361
http://forum.ecuproject.com/viewtopic.php?f=77&t=1337
vihvilä
Megasquirt aloittelija

Post by vihvilä »

eipä taida toimia helpolla tuohon mun yksilöön kun on 87 vuodelta. mutta mitenköhän jos tuota huijais säädettävällä potikalla? periaatteessa vois onnistua. pitäs vaan tietää ton anturin karvat
Benkku
Megajumala

Post by Benkku »

vihvilä wrote:eipä taida toimia helpolla tuohon mun yksilöön kun on 87 vuodelta.
Ajattelinkin, tekniikan vaihtoa...
...mutta mitenköhän jos tuota huijais säädettävällä potikalla?
Unohda, kyseinen ei todellakaan ole mikään järkevä vaihtoehto.
vihvilä
Megasquirt aloittelija

Post by vihvilä »

Onkohan kellään tietoa noiden ristiin sopivuudesta? Vai pitääkö kaikki alkaa siirtämään. Kun nyt etsittäs yksinkertaista ja tehokasta ratkaisua. Vino kone sielä tulee kyllä pysymään.
juhis242
Megasquirt aloittelija

Re: Volvo 740 Turbo B230

Post by juhis242 »

kyllä toi motikkakin aika pitkälle toimii, immu vaan rajoittaa ilman saantia turhan paljon. itelläni oli joskus samanlainen -86 vuodelta ja hyvin pelas isolla mutkalla, isoilla suuttimilla ja 1.3 ahtopaineella, enkä tehnyt mitään huijauksia mittarille. seos mittari näytti jopa rikasta niinkun pitääkin. reilusti bensanpainetta vaan.
miikel
Megasquirttaaja

Re: Volvo 740 Turbo B230

Post by miikel »

Mutta onko kukaan onnistuneesti päivittänyt B230ET:tä megaröötäksi? Siis syttyä ja ruiskua?[/quote]

Itse olen pariin volvoon laittanut b200/b230 sekä ruiskua, että sytytystä ohjaamaan. Erittäin helppoa on.
Post Reply