Elikkäs ollaan "leikkikalua" tekemässä tuosta vanhasta palvelijasta.
Moottori ollaan rakentamassa täysin uusiksi ja hieman isompaa mutkaa putkeen.
Mutta...
Autossa on Motronic 023 laatikolla.
Pistetääs yleistä keskustelua siitä pystyyn että kannattaako tehdä koko paska uusiksi vai pystyykö motronicin vehkeillä tekemään jollain ilveellä toimivaksi.?
Vanhassa Motronicissa tulee ongelmaksi polttoaineen käyrä kun vakio asetuksella loppuu massa mittarista asteikko kesken, mutta jousta ei voi kiriä kun boksi pistää automaattisesti laihemmalle. kun ei ole lamdaa.
Mutta onko kukaan onnistuneesti päivittänyt B230ET:tä megaröötäksi? Siis syttyä ja ruiskua?
Volvo 740 Turbo B230
Moderator: Masi_K
Riippuu Motronicista ja käytettävissä olevista ohjelmointivälineistä. Uudempiin Motronic 4.3 ja 4.4 versioihin (850, T5 etc.), on melko päteviä integroituja softia, mm. MotronicSuite.
http://trionic.mobixs.eu/
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=162361
http://forum.ecuproject.com/viewtopic.php?f=77&t=1337
http://trionic.mobixs.eu/
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=162361
http://forum.ecuproject.com/viewtopic.php?f=77&t=1337
Re: Volvo 740 Turbo B230
kyllä toi motikkakin aika pitkälle toimii, immu vaan rajoittaa ilman saantia turhan paljon. itelläni oli joskus samanlainen -86 vuodelta ja hyvin pelas isolla mutkalla, isoilla suuttimilla ja 1.3 ahtopaineella, enkä tehnyt mitään huijauksia mittarille. seos mittari näytti jopa rikasta niinkun pitääkin. reilusti bensanpainetta vaan.
Re: Volvo 740 Turbo B230
Mutta onko kukaan onnistuneesti päivittänyt B230ET:tä megaröötäksi? Siis syttyä ja ruiskua?[/quote]
Itse olen pariin volvoon laittanut b200/b230 sekä ruiskua, että sytytystä ohjaamaan. Erittäin helppoa on.
Itse olen pariin volvoon laittanut b200/b230 sekä ruiskua, että sytytystä ohjaamaan. Erittäin helppoa on.