Mega Squirt Porsche 911 SC:een

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Porsche911SC
Megasquirttaaja
Posts: 48
Joined: Thu Dec 02, 2010 12:36
Location: Espoo

Mega Squirt Porsche 911 SC:een

Post by Porsche911SC »

Projektina olisi siis asentaa Megasquirt Porsche 911 SC peliin. Projektin idea on muhinut kauan. neuvonantajat ovat varoitelleet, että turha vaihtaa toimivaa K-Jettiä pois. Olen kuitenkin lukenut jenkkilän foorumeilta Megan hyödyistä, ja kipinä vaan on kova tuohon asennukseen.

Itsestäni voin kertoa sen verran, että en ole mikään superkova automekaanikko joten hanke on tuntunut aika haastavalta. Ohjelmistot ja IT on tuttua, joten mahdollinen tuleva squirtin säätö kiinnostaa. Soittelin erääseen Honkala Racing kioskiin, ja lupasivat avaimet käteen periaatteella perus säädetyn ratkaisun n. 1,5Ke hintaan. tartuin siihen, ja keväällä olis tarkoitus viedä Porsche asennukseen.

Toiveet:
-Throttle response paranisi
-Mahdollisuus jatkopiristämiseen paranisi
-Bensankulutus pienenee

Pelot:
-Säädöt ei ole ihan vielä kohdillaan aluksi, ja käynti ei ole yhtä hyvää kuin ennen
-Tulee ongelmia katsastuksessa
-Auton arvo alenee kun ei ole niin orggis kunnossa enää(vaikka tuskin olen autoa myymässä)

Katsotaan miten projekti etenee. Pistän viestiä tänne kyllä kun on jotain kommentoitavaa, tai kun projekti etenee.

Kommentteja ja ehdotuksia voi antaa vapaasti tähän ketjuun.
Porsche 911 SC -82 vakio, aivan vakio...
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

megaa nyt ei tarvitse säätää kuin 10 minuuttia, niin käynti on varmasti parempaa, kuin k-jetillä uutenakaan :wink:

kaasuun vastaavuus varmasti paranee, kun saadaan k-jetti sieltä välisttä pois jarruttamasta ilman kulkua, vielä jos laitat sytkän megan ohjaamaksi, niin saat myös sen hienosäätämisellä lisää herkkyyttä...

vähän tuntuu kovalta hinnalta tuo 1500 €, mutta jokainen tekee omat ratkaisut... no, onhan se tietysti "mittatilaus työ" ja liikeen tekemä, että kai se sitten on niin kallista :roll:

ja eiköhän sen saa asennettua myös niin, että se aatamin aikuinen k-jet on täysin palautettavissa ja auto siten saatettavissa alkuperäiskuntoon :roll:
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Siis eikös tuohon kuulu osatkin mitä k-jetissä ei ole?

Ekana tuli mieleen suuttimet, anturit.
Mut jos työn osuus, niin sit kuulostaa kovalta minunkin mielestä.
Porsche911SC
Megasquirttaaja
Posts: 48
Joined: Thu Dec 02, 2010 12:36
Location: Espoo

Post by Porsche911SC »

Tuohon hintaan siis kuuluu osatkin. Joo sen kyllä tuntee jo ajamalla, että K-Jetti on aatamin aikainen kapistus. Jos on tietoja halvemmista hinnoista laadukkaalla jäljellä, niin ehdotuksia otetaan vielä vastaan. esim. YV:llä voi laittaa viestiä, niin ei tämä triidi meni "toimittaja tappeluksi".

Sellainen vielä meinasi unohtua, että tässä on vielä pari kuukautta aikaa etsiä esim. ilman ottoa parantavia ratkaisua(ei urboa kuitenkaan)ym. jotta ei tarvi heti ryhtyä uudelleen säätämään ajokkia.
Porsche 911 SC -82 vakio, aivan vakio...
TimoS
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 139
Joined: Sun Apr 05, 2009 15:26
Location: Helsinki

Post by TimoS »

Ja ilmeisesti hinta on MS1 vehkeelle laskettu.
"Kaikki Honkala Racingin rakentamat megasquirtit ovat megasquirt MS1-versioita, koska muut versiot (MS2 jne...) eivät ole ns. "open source" vehkeitä, joten niiden käyttäminen ei ole mielekästä"
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

no joo, ei tuo hinta sitten ole paha, jos siihen tosiaan kuuluu 6 kpl uusia suuttimia, bensatukit, anturit, laajakaista lambdat jne. pelkäksi megan + sen asennuksen hinnaksi pidin siis kovana hintana :roll:

edit: nyt rupesin kyllä epäilemään, että ei kuulu kyllä muut osat pakettiin, kun noita sivuja katselin :roll: hyvät/uudet suuttimet on kuitenkin jo n. 100 €/kpl...
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Kannattaa selvittää mitä kaikkea kuuluu, onko uutta vai vanhaa osaa?
Ja varmaan kirjallisena. Niin kummallekkaan ei tule nokan koputusta, jos jokin menee pieleen. Suuntaan tai toiseen.

Erästäkin episodia seuranneena joskus. Ei onneksi omalla kohdalla.

http://www.honkalaracing.fi/files/honka ... ax_003.jpg

http://www.honkalaracing.fi/files/honka ... ax_002.jpg

Itseä ei ihan vakuuttaanut tuon pyörän imarit, jos ovat Honkalan käsialaa.

Tietty jos kriteerinä toimivuus, niin sit ajavat asiansa. Viimeistely nyt ainakaan omaan silmään kelpaisi.
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

JaniM wrote:
Tietty jos kriteerinä toimivuus, niin sit ajavat asiansa.
eikö se ole aina se ainut kriteeri näissä asioissa... minä ainakin olen niin allerginen kaikelle "kauniille paskalle", että kierrän kaukaa kaikki hienot, mutta tod. näk. epäkurantit ratkaisut... mitä rumempi, sen lujempi :wink:

johtuu varmaan siitä, kun on ikänsä ollut turve- ja maatalouskoneiden kanssa tekemisissä, että aina epäilee sitä, että mitähän vika tuollakin on yritetty peitellä, kun on noin fiinisti tehty :roll:
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Arvasin et taisin pikkasen sohasta, ja oikeaan osu vieläpä :twisted:

Mut kun ite tottunut taas että ulkonäöstä ei tingitä tai siihen pyritään.
Sekä pitää toimia vehkeet.

Makuasioista tosiaanki turha kiistellä. Ite ehkä pikkasen liian kriittinen viimeistelyssä.
Osat pitää kuitenkin sopia kokonaisuuteen.
Jos rotta, niin silloinhan tuo on huippuhyvä, blingissä ei.
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Post by Vauhtivaunu »

Kun työ tehdään laadukkaasti ja kunnollisilla työkaluilla, käytetään uusia johtoja ja liittimiä (k-jetissä kun ei ole paljon sähköä...), hommataan tarvittavat tilpehöörit, säädetään se auto niin että sillä pystyy ajamaan, lasketaan päälle kate ja MAKSETAAN HOMMASTA VEROT niin sepä ei enää olekkaan halpaa.

Itse laskeskelin että jos megan asennuksilla pitäisi elää niin auto/viikko ja noin tonni per asennus pitäisi olla. Ja yleensä homma on kausiluontoista joten tuo laskelma ei täysin päde.

Hylkäsin ajatuksen kannattamattomana. Helpommalla saa rahansa kun käy kiltisti vieraan hommissa 8h/pv 5pv/vko....
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
levari
Megasquirttaaja
Posts: 20
Joined: Mon Jul 07, 2008 17:47

Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een

Post by levari »

Täälä on juttua tuosta edellisestä mega-projektistani: http://www.9xxfin.com/forum/viewtopic.p ... megasquirt
Porsche911SC
Megasquirttaaja
Posts: 48
Joined: Thu Dec 02, 2010 12:36
Location: Espoo

Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een

Post by Porsche911SC »

Tämä projekti on nytkähtänyt talven aikana eteenpäin. Päivittelen tänne projektin etenemistä jos jotain sattuisi kiinnostamaan. Huomatkaa, että oma kokemukseni moottorinohjauksesta ja elektroniikasta on lähes nolla. Joten se ehkä voi herättää mielenkiintoa muilla tavan tallaajille(Toki apurini on sen sijaan aika ihmemies (vaikka hänelläkään ei ole kokemusta moottorinohjauksen rakentamisesta).

Syksyllä vedin Autotunelta ostetun johtosarjan auton sisältä auton alle ja sitä kautta konetilaan taka osaan. Mitään reikiä en porannut johtosarjalle vaan otin netistä mallia mistä johdot kannattaa vetää. Autotunen johtosarjat oli erittäin hyvin merkattu, mutta en tajunnut merkkausten arvoa vielä
johtosarjaa vetäessäni. 2 johtoa meni poikki operaatiossa ja kaikki merkkaukset jäivät jonnekin konetilaan. Testatakseni boxin toimivuutta kytkin akulta virta johdot boxille ja maajohdot maihin(kahteen kertaan). Tämän jälkeen usbi piuha boxiin kiinni ja testaamaan. Tässä tuli ensimmäiset ongelmat
läppärin ajurien ja virtuaaliporttien kanssa. Olen IT alalla töissä, joten nämä oli aika nopeesti selvitetty netin avulla. Softana käytän tuner studiota nettikommentien perusteella valittuna softana.

Tämän vuoden puolella asennettuna on imuilman lämpötila-anturi ja map-anturi(putki ei ole vielä kiinni imusarjassa). lämpötila-anturilta tulee jo tiedot megalle ja läppärille.

Seuraavaksi on työn alla VR anturi, laajakaistalambda ja moottorin lämpötila anturi. Ideana on, että pystyn ajelemaan autolla mahdollisimman pitkään ennenkuin polttoainelinjat katkaistaan. Päivittelen tänne rojektia, kunhan homma etenee.
Porsche 911 SC -82 vakio, aivan vakio...
Henska
Megasquirt aloittelija
Posts: 12
Joined: Tue May 14, 2013 17:40

Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een

Post by Henska »

Hienoa!

Tämä on mielenkiintoinen projekti.
Mielenkiintoa lisää vielä se että itsellä on sc3.0 joka rullii megasquirt 2v3 avulla. :D
Porsche911SC
Megasquirttaaja
Posts: 48
Joined: Thu Dec 02, 2010 12:36
Location: Espoo

Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een

Post by Porsche911SC »

No niin, homma on taas edennyt hieman. Eli taas muutamia päiviä vietetty(lyhyissä pätkissä) auton kimpussa niin megailun, kun perushuoltojen teossa ja auto saatu ajoon (ei tosin megan ohjaamana vielä).

Kaikki anturit on nyt asennettu ja toimivat suurin piirtein oikein. MAP, imu ilman lämpötila, moottorin lämpötila, vr anturi, laajakaista lambda. Moottorin lämpötila-anturille ei ole vielä hyvää sijaintia keksitty, mutta signaali tulee oikein. Eli hyvä sijoituspaikka pitää keksiä vielä tuolle. MAP anturia pitää vielä hiukan testailla ja googletella asian tiimoilta ja varmistaa, että nuo näkvät lukemat ovat järkeviä. Laajakaista lambda toimii, ja siitä näkee hyvin, kuinka Porsche käy kohtalaisen rikkaalla seoksella tällä hetkellä :).

VR anturissa on vielä pieni haaste joka pitää ratkaista, ennenkuin polttoaineen syöttöä voi lähteä vaihtamaan(Eli auto menee pois ajosta). Ensinnäkin VR anturin signaali lähti toimimmaan kunnolla vasta, kun väliin laitettiin n. 35k ohmin vastus. Nyt ongelmana on, että kun virrat on päällä mutta auto ei käynnissä niin rpm tieto hyppii kuin hullun mulkku. Käynnissä rpm tieto on ok. Noh, eiköhän tuokin selviä(Saa ehdottaa ratkaisua jos on törmännyt samaan ongelmaan).

Jatkoa seuraa kun homma etenee...
Porsche 911 SC -82 vakio, aivan vakio...
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een

Post by Vauhtivaunu »

Porsche911SC wrote:(Saa ehdottaa ratkaisua jos on törmännyt samaan ongelmaan).
Cherry GS100502 hall-anturi.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een

Post by Masi_K »

Tai joku aivan toinen vr muunnin kuin lm1815 perustainen.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Porsche911SC
Megasquirttaaja
Posts: 48
Joined: Thu Dec 02, 2010 12:36
Location: Espoo

Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een

Post by Porsche911SC »

Hmmm. poikkasin maajohdon anturilta, niin lähti pelaamaan täydellisesti :shock: . Noh, pitää tutkia ja testailla jossain vaiheessa vielä. Nyt anturit pelaa ainakin silmämääräisesti.

Tuosta MAP lukemasta vielä. Eli se on levossa ihan ok. n. 99 kpa. Se näyttää putoavan parhaimmillaan n. 80kpa(kun väännättää konetta alakierroksilla), mutta esim. reippaassa kiihdytyksessä motarille se putoaa alussa jonkin verran, mutta sen jälkeen palaa tuonne 98-99 kpa kiihdytyksen jatkuessa. Onkohan nuo arvot osimoilleen kohillaan?
Porsche 911 SC -82 vakio, aivan vakio...
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een

Post by Masi_K »

Noiden antamiesi map arvojen perusteella se näyttää aivan poskelleen. Oletko ottanut alipainelähdön imusarjasta vai siitä virranjakajan alipainekellon nipasta? Se pitää nimittäin ottaa ainoastaan imusarjasta. Onhan tunnistimen nimikin Manifold Absolute Pressure.

Paljon se näyttää alipainetta tyhjäkäynnille?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Porsche911SC
Megasquirttaaja
Posts: 48
Joined: Thu Dec 02, 2010 12:36
Location: Espoo

Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een

Post by Porsche911SC »

Virranjakajan puoleltahan minä. Ja tottahan se näyttää erilukemaa ku imusarjasta... I'll get me coat...

No joo, se nyt on ollut väliaikasesti siinä, että näkee tuon MAPin toiminnan noin ylipäätään mutta silti ei taas ihan hissi kulkenut ylös asti :)
Porsche 911 SC -82 vakio, aivan vakio...
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een

Post by Masi_K »

Hyvä että aivot pieree muillakin kuin meikällä. Etenkin näin mukavan lämpöisessä säässä.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Porsche911SC
Megasquirttaaja
Posts: 48
Joined: Thu Dec 02, 2010 12:36
Location: Espoo

Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een

Post by Porsche911SC »

No tuon osalta on tosiaan selvät sävelet ja seuraava päätös mikä pitää tehdä on se, että pidänkö moottoritilassa original lookin vai otanko k-jetin kokonaan pois ja modaan ilman oton uusiksi. Halusin pitää original lookin, mutta voi olla pitkällä aikavälillä paljon käytännöllisempää tehdä "clean look".

Sitten olis seuraava ongelma mihin tarvisin apuja/ehdotuksia. Mulla on tabletti jonka usb portti ei toimi masterina. Sama feature on megan (MS3 3.57) usb portin kanssa. Tämä tarkoittaa sitä, että en saa yhteyttä tabletilta megalle. Googlailin asiasta, ja bluetooth olis varmaan lähimpänä toimivaa ratkaisua, mutta sekään ei ole ihan ongelmatonta. Ilmeisesti perus USB BT adapteri ei välttämättä toimi tässä casessa. Tämä varmaan kiinnostaa muitakin forumilaisia koska suoria vastauksia en googlettamalla löytänyt. Eli onko foorumilaisilla kokemuksia ulkoisista bluetooth adaptereista/vast. millä saisi BT yhteyden toimimaan (ilman, että joutuu kolvaamaan)?

Terkuin,

Matti
Porsche 911 SC -82 vakio, aivan vakio...
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een

Post by ArttuH »

USB-BT-adapteria ei tosiaan saa toimimaan Megan päässä, kun MS3:n USB-portti ei ole master. Eli toimiva ratkaisu on RS232-BT-adapteri Megan sarjaporttiin. Noita löytyy about 40-150€ hintahaarukassa monenlaisia kun vähän penkoo. Itse olen käyttänyt paria mallia "halvin mitä ebay:sta löytyy" ja ovat toimineet ihan hienosti. Useimmissa noissa on mahdollisuus syöttää 5V käyttöjännite yhdestä sarjaportin pinnistä, jolloin saattavat toimia Megan kanssa ihan plug-and-play-tyyliin.
Arttu
GSX1100 -85
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een

Post by Masi_K »

Entäs miten se rs232 -> micro usb muunnin suoraan liittimen tilalle ? Edellyttää kylläkin juottamista.

http://www.ftdichip.com/Support/Documen ... B9-USB.pdf FTDIn toimivaksi todettu sarjaporttimuunnin. Testattu yhdessä v2.2 levyssä jossa toimi. Hinta eiole euron. Pyörii jossain 10-20e välissä + postit.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Porsche911SC
Megasquirttaaja
Posts: 48
Joined: Thu Dec 02, 2010 12:36
Location: Espoo

Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een

Post by Porsche911SC »

Hiukan päivttelyä tähän rojektiinkin,

Eli tuo Tabletti ongelma ratkesi uuden tabletin hankinnalla. Vanha tabletti meni sukulaispojalle leikkikaluna ja hommasin Google nexuksen tilalle. Ei jaksanu säätää ton kanssa, ku ei ole olennaista.

Autolla ajeltu ja todettu anturit toimivaksi. Nyt siis on kone taas auki ja polttoaineen syöttö muutetaan Megan ohjaamaksi. Suuttimet on jo kiinni, ja toinen suutintukki modattu toimivaksi. Kaikki osat pitäisi olla jo hankittuna. Toistaiseksi säilytän tuon original lookin, joten vanhaan k-jettiin pitää tehdä pieniä muutoksia, jotta ilma tulee vain oikeista reijistä sisälle koneeseen. Eiköhän tässä alkukesästä päästä ajelemaan Megan avustamana.

Pienenä sivuhuomautuksena hiukka kirpaisee ku kattoo tämän vuosimallin porschejen viimeaikaista hintakehitystä. Pitänee säilyttää alkuperäiset osat hyvin tallessa :)
Porsche 911 SC -82 vakio, aivan vakio...
Porsche911SC
Megasquirttaaja
Posts: 48
Joined: Thu Dec 02, 2010 12:36
Location: Espoo

Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een

Post by Porsche911SC »

No niin, hommat edenneet taas eteenpäin. Pientä tuskaa tuottivat Suutintukkien mitat ja asennus, kun oli tietotaidossa puutteita. Jälleen kerran jos olisi viitsinyt lukea tarkemmin alan standardeista, niin ei olisi tarvinnut tehdä suutintukkeja kahteen kertaan.

Toinen päänvaiva oli Porschen orggis osat. Eli päädyttiin kuitenkin tekemään imuputkista ylöspäin kaikki uudelleen (kaasuläppää lukuunottamatta).

Alla linkki YouTube pätkään ensimmäisestä käynnistyskokeilusta:
https://www.youtube.com/watch?v=EQAjKvFuANI

(se on vain pakokaasua mitä sieltä putkista tulee)
Porsche 911 SC -82 vakio, aivan vakio...
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een

Post by Masi_K »

Ei tainnu käydä kyllä kaikilla pytyillä ? Mut tuosta se etenee si vaan.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Porsche911SC
Megasquirttaaja
Posts: 48
Joined: Thu Dec 02, 2010 12:36
Location: Espoo

Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een

Post by Porsche911SC »

Juu ei käyny kaikilla pytyillä. Tais olla 1 tai 2 tulppaa pimeenä. Ja ei saatu juhlapyhänä uusia tilalle. Noh, kävi se 5 pytylläkin sen verran että tuli todettua kytkentöjen olevan suurinpiirtein ok. Eli seuraavan kerran uusien tulppien kanssa tallille ja josko sitten pääsisi ihan säätöhommiin.

Onko kenelläkään muuten kokemusta tuosta tuner studion autotune toiminnallisuudesta? Näytti maksavan 60$ tai jotain, ja luulen, että voisi olla investoinnin arvoinen jos toimii.
Porsche 911 SC -82 vakio, aivan vakio...
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een

Post by Vauhtivaunu »

Porsche911SC wrote: Onko kenelläkään muuten kokemusta tuosta tuner studion autotune toiminnallisuudesta? Näytti maksavan 60$ tai jotain, ja luulen, että voisi olla investoinnin arvoinen jos toimii.
Kyllä se toimii. Kunhan kartta on edes "sinnepäin". Jos req fuel on päin persettä ja lisäksi VE-kartta jotain "ei edes sinnepäin" niin ei autotunekaan kummoiseen tulokseen pysty. Mutta kun req fuel (ja suuttimien opening time) on kohdallaan ja VE-kartta inhimillisen näköinen niin aika nopeasti saa polttoainekartan (=VE) autotunella säädettyä AFR-kartan mukaiseksi. Hommahan siis vaatii laajakaistalambdan. Kapeakaistalla on toiset saaneet 14.7-stoikiometriseen autotunella mutta loppu on sitten hierottava käsin.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
Porsche911SC
Megasquirttaaja
Posts: 48
Joined: Thu Dec 02, 2010 12:36
Location: Espoo

Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een

Post by Porsche911SC »

Seuraava kysymys johon tarvitsen apuja: Mulla on uusi läppäri jolla haluaisin säätää Megaa. Jostain syystä uudella läppärillä usb portti ei edes tunnista että "jokin laite" on kytketty. Vanha läppäri toimii ihan ok. eli kyse on läppärin usb portista. Läppärinä on uusi lenovo Yoga 14. Portcheck ei tunnista porteista mitään. Mitkäs tässä olis parhaat trouble shooting stepit?
Porsche 911 SC -82 vakio, aivan vakio...
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Mega Squirt Porsche 911 SC:een

Post by Masi_K »

Toimiiko portissa tikut yms yleislaitteet ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Post Reply