bensapumppu ei lähde pyörimään ja kierrokset heittelehtii?

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
tommiiii
Megasquirttaaja
Posts: 37
Joined: Wed Nov 03, 2010 14:02
Location: Turku
Contact:

bensapumppu ei lähde pyörimään ja kierrokset heittelehtii?

Post by tommiiii »

Elikkä mulla on ms1 2.2 extra koodilla.Mistäs johtuu,kun mega ei maadota bensapumppua,joku asetus mahdollisesti pielessä?
Sitten toinen pulma on,kun kierrosluku mittarin lukema heittelee älyttömästi.Kierrosluku singaali on otettu suoraan puolan -navasta.Pitäiskö olla häiriösuojattu johto tms?
tommiiii
Megasquirttaaja
Posts: 37
Joined: Wed Nov 03, 2010 14:02
Location: Turku
Contact:

Post by tommiiii »

Bensapumpun sain pyörimää'n asetusten muutoksella,mutta kierroksert heittelehtii vieläkin aika rajusti.
Tuollaisen ohjeen löysin http://www.bgsoflex.com/mstach.html
Siinnä sanotaan, että noilla aftermarket "tehopuolilla" pitäisi tulla parempi singaali.Ostin msd puolan käytettynä,mutta ei auttanut ongelmaan.Johto on myös häiriösuojattu.Tilasin pari eri kokoista kondensaattoria,jotta voin kokeilla tuota ohjeessa olevaa ED capacitor viritystä.
Vinkkejä vielä kaipaisin,jos on muita saman asian kanssa painineita?
Teemu B&T
Megasquirt aloittelija
Posts: 1
Joined: Sat Feb 26, 2011 16:01
Location: Lahti/Hollola
Contact:

Re: bensapumppu ei lähde pyörimään ja kierrokset heittelehti

Post by Teemu B&T »

Ajattelin vastata tähän aiheeseen, kun monella tuntuu olevan tota ongelmaa, että kierrosluku hittelee ja hyppii suuresti..

Itse löysin silloin ongelmaan foorumilta haulla tietoa tuolta:
viewtopic.php?f=4&t=971

Ohjehan siellä on vaihtaa kondensaattori C12 ja vastus R10 suurempaan..
Näillä ohjeilla sain vanha Suzuki Alton 0,8l moottorin kierrosluvun hyppimisen aisoihin..

Tosin..!!
Useaan kertaan vastuksia ja konkkia vaihdettuani, en saanut silti tuota hyppimistä rauhoittumaan, joten tinasin hetkeksi potentiometrin vastutksen tilalle ja moottorin käydessä kaasarilla, mega siis vielä muuten irti, säädin tuota potikkaa suuntaan jos toiseen ja se mikä itseäni yllätti oli se, että tuon vastuksen joutui korvaamaan HUOMATTAVASTI suuremmalla vastuksella, kuin neuvot antoivat, eli 10kOhm.. ja tällä vastuksella sai kondensaattorin jättää melko pieneksi.. Eli jos olisin vastus kerrallaan koeillut ongelman ratkaisua, niin en olis edes jaksanut kokeilla noin isoja vastuksia, koska en millään olisi uskonut vaativan noin suurta vastusta.. Toleranssi tolla vastuksella osoittautui myös todella tarkaksi, koska 9200ohm oli liian vähän ja 11kOhm oli liikaa..

Eli laittakaa vastuksen tilalle potikka, säätäkää häiriöt pois, potikka irti, mittaatte vastusarvon ja kaupan kautta sen arvoinen vastus tilalle.. On meinaan hiukka nopeampaa.. :wink:

PS.vielä kun saa ton oman autodynon nippuu, ni sit näkee oikeen paperiila paljon Alto potkii.. :lol:
www.moottoripyörähuolto.fi

Objekts in the mirror are disappearing faster than they appear..

Tällänen tavallinen sekopää.. ;)
Post Reply