Elikkä megasquirt on toimivasti asennettu autoon ja ajettu noin 2kk sillä ilman ongelmia mutta kun menin asentamaan matala ohmiset suuttimet niin jännite hävisi? luin netistä muttä ymmärsin väärin luulin että ohjelmasta muuttamalla PWM arvoja ei tarvittaisi etuvastuksia... etuvastukset on asennettu ja ohjelma on kunnossa mutta jännite hukassa mikä ohjaa suuttimien transistoreja?
Ja vielä tiedoksi kortti on MS1 v2.2 extra koodilla...
APUA!!! Suuttimien jännite katosi
Moderator: Masi_K
Sorry vaan etukäteen, jos kuulostaa niuhottamiselta, mutta tuosta ei nyt oikein saanut selvää mistä on jännitettä hukassa ja miten se on todettu. Eli puuttuuko suuttimilta +12V syöttöjännite vai eikö mega maadoita niitä?
Periaatteessa matalaohmisia suuttimia voi käyttää ilman etuvastuksia, kunhan nuo PWM-arvot laittaa sopiviksi. Käytännössä tuo v2.2-levy ei kestä kovin hyvin tätä. Tai on se kuulemma monilla toiminutkin noin ihan hyvin, mutta monilta on myös palanut suuttimien ohjauspuolelta tavaraa. Yleensä tuo käryäminen ei kuitenkaan tapahdu välittömästi, vaan vasta jonkun aikaa käytössä oltuaan, tyypillisesti kovemmilla kierroksilla/tehoilla.
Periaatteessa matalaohmisia suuttimia voi käyttää ilman etuvastuksia, kunhan nuo PWM-arvot laittaa sopiviksi. Käytännössä tuo v2.2-levy ei kestä kovin hyvin tätä. Tai on se kuulemma monilla toiminutkin noin ihan hyvin, mutta monilta on myös palanut suuttimien ohjauspuolelta tavaraa. Yleensä tuo käryäminen ei kuitenkaan tapahdu välittömästi, vaan vasta jonkun aikaa käytössä oltuaan, tyypillisesti kovemmilla kierroksilla/tehoilla.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Tarkistin kaikki mitä kykenin vaihdoin jopa Q2, Q7 IRFZ44 feteiksi mutta ei auttanut mitä tuosta voisi olla hajonnut? jotai yleisiä vikoja joita tulee suuttimien vaihdossa korkeasta matala ohmisiin? tai onko jotai mitä voisin tarkistaa kentiäs mitata/vaihtaa ja eikö noilla Q2,Q7 ja Q1
ohjata suuttimien jännitettä?
ohjata suuttimien jännitettä?
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
http://www.googlefight.com/index.php?la ... =reunaehtoteg wrote:Leppäkertun pahin vihollinen iskee: Reunaehto ja pääteaste kirjotetaan ilman väliviivaa.Benkku wrote:Todennäköisesti induktiivisen kuorman aiheuttama, suuttumia maihin kytkevien pääte-asteiden rikkoontuminen. Reuna-ehtona, että 12V syöttö suuttimille ok.
http://www.googlefight.com/index.php?la ... 4%E4teaste
http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/kielikello/merkit.html
<clip>
Sanan hahmotuksen helpottamiseksi on joskus syytä käyttää yhdysmerkkiä osiltaan tutuissa vierassanoissa ja omissakin yhdyssanoissa:
</clip>
http://www.elisanet.fi/pekpalli/kielenhuolto.html
Kohdasta 1.5.1 Yhdysmerkin käyttötavat
Käytännössä kumpikin on oikein.
Välimerkeillä ja termeillä kikkailusta takaisin aiheeseen 
-Tuleeko suuttimille se +12V?
-Mitä Megatune (tms.) näyttää ruiskutuspulssin pituudeksi startatessa?
-Löytyykö jotain mittalaitetta, jolla voisi mitata suuttimien ohjauspulsseja levyltä, oskilloskooppia tai yleismittaria pulssimittauksella?
-Entä löytyykö stimulaattoria?
Näillä voisi jo päästä vähän eteenpäin.

-Tuleeko suuttimille se +12V?
-Mitä Megatune (tms.) näyttää ruiskutuspulssin pituudeksi startatessa?
-Löytyykö jotain mittalaitetta, jolla voisi mitata suuttimien ohjauspulsseja levyltä, oskilloskooppia tai yleismittaria pulssimittauksella?
-Entä löytyykö stimulaattoria?
Näillä voisi jo päästä vähän eteenpäin.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85