ATS Mekaaninen ahdin
Moderator: Masi_K
ATS Mekaaninen ahdin
No niin lisä näitä virityksiä!
Kyseessä tällainen remmiahdin jossa ei tarvitaan öljyä taikka nesteitta voitelun taikka jäähdytyksen. Ahtoja saa nostettua mallista riippuen 0.4-1.0 Baariin ja mahtuu melko pieneen tilaan.
Pikaisen vilkaisun ja näppituntuman perustella en löytänyt mitään ihmeellistä moitettava. Varsinkin ahtimen pikkuhihna on säädettävissä epäkesko akselilla ja kaikki kulutus osat ovat STD.standart.
Olisko tästä Paxton taikka Rotrex hakkaajaksi? Taikka siis pystyykö Paxton tai Rotrex parempaan?
Antti Asikaisen tutkimus.
http://publications.theseus.fi/bitstrea ... sequence=1
Action kuvat.
https://plus.google.com/photos/11360360 ... hMq5zLbvHA
Valmistajan suvut ja foormi. eli noin 1200€ DHL pakettina kotiin!
http://www.auto-turbo.ru/
Edit; Tässä on sitten "Kiinan" kopiot!
En tiedä miten kyseinen laite toimii mutta Valmistajan sivuilla on varoitettu näistä värkkeistä!
http://www.d1350.com/product/pk-23-1-pr ... etatel_3i/
Kyseessä tällainen remmiahdin jossa ei tarvitaan öljyä taikka nesteitta voitelun taikka jäähdytyksen. Ahtoja saa nostettua mallista riippuen 0.4-1.0 Baariin ja mahtuu melko pieneen tilaan.
Pikaisen vilkaisun ja näppituntuman perustella en löytänyt mitään ihmeellistä moitettava. Varsinkin ahtimen pikkuhihna on säädettävissä epäkesko akselilla ja kaikki kulutus osat ovat STD.standart.
Olisko tästä Paxton taikka Rotrex hakkaajaksi? Taikka siis pystyykö Paxton tai Rotrex parempaan?
Antti Asikaisen tutkimus.
http://publications.theseus.fi/bitstrea ... sequence=1
Action kuvat.
https://plus.google.com/photos/11360360 ... hMq5zLbvHA
Valmistajan suvut ja foormi. eli noin 1200€ DHL pakettina kotiin!
http://www.auto-turbo.ru/
Edit; Tässä on sitten "Kiinan" kopiot!
En tiedä miten kyseinen laite toimii mutta Valmistajan sivuilla on varoitettu näistä värkkeistä!
http://www.d1350.com/product/pk-23-1-pr ... etatel_3i/
Last edited by kamski on Fri Nov 14, 2014 9:18, edited 10 times in total.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Re: ATS AutoTurboServis
jokos kukaan kokeillu?itekki kallistumassa tuon ahtimen ostoon kun kerta halvalla tarjotaan.
olinkin jo maahantuojaan yhteydessä,mutta eipä juuri asiat selvinnyt kun kyselin hondaan ahdinta.
hondaan joku sarja ilmeisesti valmistettu,muttei sen enempää selvinnyt.
pitääkö tuohon vastapäiväänpyörivään hondan ropposeen nyt sitten olla tuo PK-23-1p Vastapäivään 0,5-0,7 bar 3L asti.?
tarjosivat PK-23-e kun pyysin n.1bar ahdinta.
olinkin jo maahantuojaan yhteydessä,mutta eipä juuri asiat selvinnyt kun kyselin hondaan ahdinta.
hondaan joku sarja ilmeisesti valmistettu,muttei sen enempää selvinnyt.
pitääkö tuohon vastapäiväänpyörivään hondan ropposeen nyt sitten olla tuo PK-23-1p Vastapäivään 0,5-0,7 bar 3L asti.?
tarjosivat PK-23-e kun pyysin n.1bar ahdinta.
Re: ATS AutoTurboServis
PK-23-1p ikään kuin vasenkätinen joka sopii Honda ja Mitsu, eli silloin hihna on vasemmalla puolella moottoria.tsipit wrote:jokos kukaan kokeillu?itekki kallistumassa tuon ahtimen ostoon kun kerta halvalla tarjotaan.
olinkin jo maahantuojaan yhteydessä,mutta eipä juuri asiat selvinnyt kun kyselin hondaan ahdinta.
hondaan joku sarja ilmeisesti valmistettu,muttei sen enempää selvinnyt.
pitääkö tuohon vastapäiväänpyörivään hondan ropposeen nyt sitten olla tuo PK-23-1p Vastapäivään 0,5-0,7 bar 3L asti.?
tarjosivat PK-23-e kun pyysin n.1bar ahdinta.
PK-23-1, PK-23-e tai "PK-23-f to 1bar" saa kyllä jotenkin asennettuna kyseisen moottorin. Silloin tietty ahdin on "fyysisesti moottorin ulkopuolella" eli joutuu siirtää pisspojan tai muut purkit pois tieltä asennuksen yhteydessä.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Re: ATS AutoTurboServis
oliskohan noihin muihin jotain vastapäivään pakettia?eiköse ku vaihtaa turbiinin siivet vaan vastapäiväseksi?kamski wrote:PK-23-1p ikään kuin vasenkätinen joka sopii Honda ja Mitsu, eli silloin hihna on vasemmalla puolella moottoria.tsipit wrote:jokos kukaan kokeillu?itekki kallistumassa tuon ahtimen ostoon kun kerta halvalla tarjotaan.
olinkin jo maahantuojaan yhteydessä,mutta eipä juuri asiat selvinnyt kun kyselin hondaan ahdinta.
hondaan joku sarja ilmeisesti valmistettu,muttei sen enempää selvinnyt.
pitääkö tuohon vastapäiväänpyörivään hondan ropposeen nyt sitten olla tuo PK-23-1p Vastapäivään 0,5-0,7 bar 3L asti.?
tarjosivat PK-23-e kun pyysin n.1bar ahdinta.
PK-23-1, PK-23-e tai "PK-23-f to 1bar" saa kyllä jotenkin asennettuna kyseisen moottorin. Silloin tietty ahdin on "fyysisesti moottorin ulkopuolella" eli joutuu siirtää pisspojan tai muut purkit pois tieltä asennuksen yhteydessä.
mites tuota pk-23-1p saa viritettyä(ahtimen hihnapyörää pienemmäksi?),että ahtoa saisi nostettua vai eikö ahdin kestä sit kilon paineita?0,5-0,7bar ja siinäkö kaikki?
Re: ATS AutoTurboServis
Siivet ja simpukka tietty joutuu kääntää.tsipit wrote: oliskohan noihin muihin jotain vastapäivään pakettia?eiköse ku vaihtaa turbiinin siivet vaan vastapäiväseksi?
Kampiakselin hihnapyörän isommaksi niin saa lisä ahtoja mutta tubiinin siipien tai laakereitten ei saisi 50 000 rpm ylittää. Mitä ilmeissemin laakerit on heikkoin lenkki (SKF) standart kun ovat. Siihen kun taroais jotkut laatu laakerit niin tilanne voisi olla toinen.tsipit wrote: mites tuota pk-23-1p saa viritettyä(ahtimen hihnapyörää pienemmäksi?),että ahtoa saisi nostettua vai eikö ahdin kestä sit kilon paineita?0,5-0,7bar ja siinäkö kaikki?
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Re: ATS AutoTurboServis
no se jäikin maahantuojan selvitykseen,paljo painetta tulee kun omassa on 15cm halkaisijalla oleva hihnapyörä.(lähti jonnehi lomalle ja ainakaan 2vko:n ei mitään kuulu)mutta noita hihnapyörijä saadaan kyllä tehtyä eri kokoisia itekkin.oma konehan kiertää sen +8000rpm,mutta alle 8500rpm jätetään muista syistä,joten mites se lasketaan paljon ahdin nyt pyörii tolla kompolla?(pk-23-1p)kamski wrote:Siivet ja simpukka tietty joutuu kääntää.tsipit wrote: oliskohan noihin muihin jotain vastapäivään pakettia?eiköse ku vaihtaa turbiinin siivet vaan vastapäiväseksi?
Kampiakselin hihnapyörän isommaksi niin saa lisä ahtoja mutta tubiinin siipien tai laakereitten ei saisi 50 000 rpm ylittää. Mitä ilmeissemin laakerit on heikkoin lenkki (SKF) standart kun ovat. Siihen kun taroais jotkut laatu laakerit niin tilanne voisi olla toinen.tsipit wrote: mites tuota pk-23-1p saa viritettyä(ahtimen hihnapyörää pienemmäksi?),että ahtoa saisi nostettua vai eikö ahdin kestä sit kilon paineita?0,5-0,7bar ja siinäkö kaikki?
onko kukaan venäjälle menossa tai kimppaa järkkäämässä jos otetaan oma toimisesti ahtimia suomeen?

Re: ATS AutoTurboServis
Silloin kuin suunnittelin ahtimen hankinta, seurasin tiettyä kaavaa. Eli ostin suurimman mahdollisen ahtimen.
PK 23 e = 130mm hihnapyörällä ja 7500 RPM:llä turbiinin pyörä pyörii noin 59 000 kierr/min
PK 23-1 ja 23-1p ovat vähän pienempiä.
Kannateta kuitenkin muista että kyseiset ahtimet suunniteltu pieniin ahtoihin ja tarkoitettu ikään kuin "siviili käyttöön" 200 Kw pienellä painella

PK 23 e = 130mm hihnapyörällä ja 7500 RPM:llä turbiinin pyörä pyörii noin 59 000 kierr/min
PK 23-1 ja 23-1p ovat vähän pienempiä.
Kannateta kuitenkin muista että kyseiset ahtimet suunniteltu pieniin ahtoihin ja tarkoitettu ikään kuin "siviili käyttöön" 200 Kw pienellä painella

Last edited by kamski on Fri Nov 14, 2014 13:57, edited 2 times in total.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Re: ATS AutoTurboServis
joo eli eipä noilla sit mitää tee jos ei sit laakereita vaihda järeempiin ja tuleeko sit jo ahtimen tasapainotuksen kanssa ongelmia ku mennään sit ylitte 50krpm:n?kamski wrote:Silloin kuin suunnittelin ahtimen hankinta, seurasin tiettyä kaavaa. Eli ostin suurimman mahdollisen ahtimen.![]()
PK 23 e = 140mm hihnapyörällä ja 7200 RPM:llä turbiinin pyörä pyörii noin 48 000 kierr/min
PK 23-1 ja 23-1p ovat vähän pienempiä.
Kannateta kuitenkin muista että kyseiset ahtimet suunniteltu pieniin ahtoihin ja tarkoitettu ikään kuin "siviili käyttöön" 200 Kw pienellä painella![]()
Re: ATS AutoTurboServis
Näin on jos pyörintänopeus ylittää 50 000 rpm niin ahtimella ei tee sen jälkeen mitään. Miksi sen pitäisi pyöriä suunniteltua enemmän?
PK 23-f kestää sen 9000 moottorin RPM, muita spekseja en tiedä kyseisestä mallista.
http://www.auto-turbo.fi/5
Osta turbon, niin siivet pyörii ainkin sen 150 000rpm/min
PK 23-f kestää sen 9000 moottorin RPM, muita spekseja en tiedä kyseisestä mallista.
http://www.auto-turbo.fi/5
Osta turbon, niin siivet pyörii ainkin sen 150 000rpm/min

TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Re: ATS AutoTurboServis
turboo on jo hondassa kokeiltu,nyt kiinnostaa kokeilla tuota remmiäkamski wrote:Näin on jos pyörintänopeus ylittää 50 000 rpm niin ahtimella ei tee sen jälkeen mitään. Miksi sen pitäisi pyöriä suunniteltua enemmän?
PK 23-f kestää sen 9000 moottorin RPM, muita spekseja en tiedä kyseisestä mallista.
http://www.auto-turbo.fi/5
Osta turbon, niin siivet pyörii ainkin sen 150 000rpm/min

pitääpä vielä tutustua tuohon pk 23-f ahtimeen ja netin ihmeelliseen maailmaan jos sieltä jotain sopivaa remmiä löytys.
vortech:lta löytys hondaan suora kitti,mutta valmistus lopetettu?ja käytettynä kiven alla jopa rapakon takana

Re: ATS AutoTurboServis
Onkos kukaan kokeillu tätä vielä??
Kokemuksia? kannattaako harkita ostamista.
Kokemuksia? kannattaako harkita ostamista.
Re: ATS AutoTurboServis
Mitän negatiivistä ahtimesta en kyllä löytänyt, hiljainen ja kompakti kokoinen. Huonona puolena on hinta joka puppaa mielelään nousta kun laskea. Vajat 5000 km olen testailut kyseistä ahdinta, helteilä ja -20c pakkasella. Aika mielnkiinoiset ahtoilman lämpötilalukemat sain siis ilman välijäähdytinta. No käytin kyllä super muovia eriseenä joka tuli ahtimen ja kiinnitysraudan väliin jolloin saadaan minimoitua ylimääräisen lämpötilan nousun.
Ahtimen kyllä saa epäkunton kuten mitä tahanssa ahdin mallia. Kävin kesällä ulkomailla ATS turbo kokonpano/huolto yksikössä jossa minulle esiteltiin tyyppilisemmän asennus mokat, no olihan siinä havaittavissa myös liiallista intoa ja hulimattomuutta kuten mutterit ja pultit tubiinin siippien välissä.
Periaattessa pystyn antaman teknisen tuen, huollon. Nyt löytyy yks käytetty ahdin ja uusia.
Ahtimen kyllä saa epäkunton kuten mitä tahanssa ahdin mallia. Kävin kesällä ulkomailla ATS turbo kokonpano/huolto yksikössä jossa minulle esiteltiin tyyppilisemmän asennus mokat, no olihan siinä havaittavissa myös liiallista intoa ja hulimattomuutta kuten mutterit ja pultit tubiinin siippien välissä.

Periaattessa pystyn antaman teknisen tuen, huollon. Nyt löytyy yks käytetty ahdin ja uusia.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Re: ATS AutoTurboServis
Onko sulla kamski nyt kiinni tommoinen jossain laitteessa?
Re: ATS AutoTurboServis
Supercharger tai "turbon puolikas" on henkilöautossa kiinni melkein vuoden. Auto on jokapäiväisessä käytössä ja kilometrejä on kertynyt vajaat 5000km.
Olen tekemässä youtuben pienen video pätkän, nyt vaan pitäisi tietää mitä mä kuvaan sinne?!
Youtubesta löytyy kyllä jotain VAZ kompressor hakusanalla. Itse en ainakaan saanut mitään irti niistä videopätkistä, lähinnä huonon kuva ja ääntoiston takia..
Olen tekemässä youtuben pienen video pätkän, nyt vaan pitäisi tietää mitä mä kuvaan sinne?!
Youtubesta löytyy kyllä jotain VAZ kompressor hakusanalla. Itse en ainakaan saanut mitään irti niistä videopätkistä, lähinnä huonon kuva ja ääntoiston takia..
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Re: ATS AutoTurboServis
Nyt uusi SC 2000 moottori rupee olemaan sisään ajettu. Kuitenkin maltillisella kaasujalalla vielä testattu ja 6600 RPM:llä Ahdot nousee siihen 0.7 BAR. Ahtimesta ei ole otettu kaikkea irti, kompressori pyörii vain jotain 43 000 RPM. Max. on 50 000 rpm. Jolloin ahdot saadaan siihen alle 1 BAR.
Sitten logissa huomasin DytyCyclen olevan yli 100% joten TAAS suuttimet uusiksi
http://kuvablogi.com/nayta/3318217/
Että, siitä vaan ruuvaamaan paikiole. Ai niin "testissä" ahdin malli on PK23e
Sitten logissa huomasin DytyCyclen olevan yli 100% joten TAAS suuttimet uusiksi

http://kuvablogi.com/nayta/3318217/
Että, siitä vaan ruuvaamaan paikiole. Ai niin "testissä" ahdin malli on PK23e
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Re: ATS AutoTurboServis
laitahan jotain videoo ahtimen käytöksestä.
itellä jäi taannoin kesken tuo ahtimen latto hondaan.
jos jollakin on myydä hondaan passelia toimivaan ats/vastaavaa ahdinta olisin kiinnostunut.
itellä jäi taannoin kesken tuo ahtimen latto hondaan.
jos jollakin on myydä hondaan passelia toimivaan ats/vastaavaa ahdinta olisin kiinnostunut.
Re: ATS AutoTurboServis
Kyl minulla on ollut tarkoitus videon julkaista. Mutta siihenkin tuli taas ihan liika action suomen olosuhteisiin nähden eli joutuu taas sensuroimaan parhaat kohdat -ainakin auton käytöksestä. Sitten vielä on vaikea kuvaa sellaista mitä ei varsinaisesti pysty suoraan kuvaa kun on tiukat paikat kone tilassa
Ehkä viikonloppuna valmista,.

TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Re: ATS AutoTurboServis
Pientä vihellystä alle 2000 rpm ja kylmällä säällä -25 to +15c siivet soi vähän Sattui kamerassa oleman keskivertoa parempi mikki.. Mutta sitten kun saavutetaan normaali toimintalämpötila niin käytännössä ei kuuluu mitään.
Ei tarvitsee viritellä mitään pakoputkipilliä
http://www.youtube.com/watch?v=fEaJj12db1w
Ei tarvitsee viritellä mitään pakoputkipilliä

http://www.youtube.com/watch?v=fEaJj12db1w
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Re: ATS AutoTurboServis
mitä tommonen carina tuottaa woimaa?
hondan otin pitkästä aikaa työn alle,kone auki ja hyllyssä odottaneet eaglet ja carrilo männät +9 rutuilla
pitäis saada vaihdettua sekä hommata vielä joku remmiahdin kaveriksi.
hondan otin pitkästä aikaa työn alle,kone auki ja hyllyssä odottaneet eaglet ja carrilo männät +9 rutuilla
pitäis saada vaihdettua sekä hommata vielä joku remmiahdin kaveriksi.
Re: ATS AutoTurboServis
Woimaa on sopivasti, sanoisin että myös radalle on ihan riittävästi. Noin 230 kW 300 Nm. Varsinkin jos löytyy sopiva vaihteisto kyyti on kylmä. Carinassa välitykset on vähän niin ja näin mutta vetojoa on ollut ihan hyvin. Teen tehomittauksen kun saan sytkän päivitettyä. Jospa sais viellä lisää vääntöä aikaiseksi. Onko tehoa koskaan liikaa
Päivitin topikin alkuun suoraan valmistajan linkin. Sieltä saa vähän lisää osviitta.
Nyt löytyy ATS.n uudemppa tuotantomallia. Eli hommasin muutaman ahdinta, ahdot reilun yhden Bar. asti. Y:veenä tai soitamalla voi kysellä. Myös huollot, modifiointi sekä varaosat.

Päivitin topikin alkuun suoraan valmistajan linkin. Sieltä saa vähän lisää osviitta.
Nyt löytyy ATS.n uudemppa tuotantomallia. Eli hommasin muutaman ahdinta, ahdot reilun yhden Bar. asti. Y:veenä tai soitamalla voi kysellä. Myös huollot, modifiointi sekä varaosat.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Re: ATS AutoTurboServis
Mites onko perus koneelle kuinka suuresti tehty muutoksia ?kamski wrote:Woimaa on sopivasti, sanoisin että myös radalle on ihan riittävästi. Noin 230 kW 300 Nm. Varsinkin jos löytyy sopiva vaihteisto kyyti on kylmä. Carinassa välitykset on vähän niin ja näin mutta vetojoa on ollut ihan hyvin. Teen tehomittauksen kun saan sytkän päivitettyä. Jospa sais viellä lisää vääntöä aikaiseksi. Onko tehoa koskaan liikaa![]()
Re: ATS AutoTurboServis
Kyllä moottoriin täytyy myös tehdä jotain pientä ja vähän isompaa. Jos haluaa parantaa hyötysuhdetta. Esim. virtaukset kuntoon, kanavat, nokkaakselit,kaasuläpät, putkisto ja niin edell.
Yleensä 1,2 baarin painella tuplataan moottoritehon. (tapaus kohtaisesti)
Ja löytyy siis muutaman uutta ATS ahdina.
Auto-Turbo valmistajan mukaan lämpötilan nousu max. paineella on noin 30c=86F perus lämpötilasta sekä erittäin korkea hyötysuhde. Lisään login käppyröitä ehtiesään. Taitaa olla joksikin uusi ennätys tässä ahdin maailmassa.
: Login mukaan lämpötila nousi 42c=107.6F Siihen lisätään vielä perus lämpötila. Piti vähän kauemmin antaa moottorille kenkää jotta saisi luotettavan lämpötilamittauksen aikaiseksi. Mitattu GM:n IAT anturilla. Ahdot 0,7 0,8 välitä ja city vaimentimella.
http://publications.theseus.fi/bitstrea ... sequence=1
Tässä vähän harjoittelu vedot viime vuodelta. Ahdot 0,5. city vaimennin.
Tutkimus on vähän keskieräinen ja sen takia tehoja ei nyt mainita. Vääntöä saatavissa melkein 200 nm jo 2500 rpm
http://kuvablogi.com/nayta/3393978/
Yleensä 1,2 baarin painella tuplataan moottoritehon. (tapaus kohtaisesti)
Ja löytyy siis muutaman uutta ATS ahdina.
Auto-Turbo valmistajan mukaan lämpötilan nousu max. paineella on noin 30c=86F perus lämpötilasta sekä erittäin korkea hyötysuhde. Lisään login käppyröitä ehtiesään. Taitaa olla joksikin uusi ennätys tässä ahdin maailmassa.
: Login mukaan lämpötila nousi 42c=107.6F Siihen lisätään vielä perus lämpötila. Piti vähän kauemmin antaa moottorille kenkää jotta saisi luotettavan lämpötilamittauksen aikaiseksi. Mitattu GM:n IAT anturilla. Ahdot 0,7 0,8 välitä ja city vaimentimella.

Tässä vähän harjoittelu vedot viime vuodelta. Ahdot 0,5. city vaimennin.
Tutkimus on vähän keskieräinen ja sen takia tehoja ei nyt mainita. Vääntöä saatavissa melkein 200 nm jo 2500 rpm
http://kuvablogi.com/nayta/3393978/
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Re: ATS -AutoTurbo-
http://www.auto-turbo.ru/
onko kukaan tilannut suoraan tuolta?ja jos on niin miten homma toimii,kuiteskin edullisemmaksi jäisi suoraan osto tuolta?
kimppa tilausta?
rupes taas kiinnostamaan tuon hondan niputtaminen
toki jos joku haluaa omastaan luopua niin infoa vaan(vastapäivään pyörivä ahdin hakusessa)
onko kukaan tilannut suoraan tuolta?ja jos on niin miten homma toimii,kuiteskin edullisemmaksi jäisi suoraan osto tuolta?
kimppa tilausta?
rupes taas kiinnostamaan tuon hondan niputtaminen

toki jos joku haluaa omastaan luopua niin infoa vaan(vastapäivään pyörivä ahdin hakusessa)
Re: ATS AutoTurboServis
Voohoo... Esson baarissa... mainitut lämpötilalukemat ovat mahdottomia jo pelkälle adiabaattiselle puristukselle, ilman häviöitä - suomeksi siis fysiikan lakien vastaisina liian matalia.kamski wrote:Auto-Turbo valmistajan mukaan lämpötilan nousu max. paineella on noin 30c=86F perus lämpötilasta sekä erittäin korkea hyötysuhde. Lisään login käppyröitä ehtiesään. Taitaa olla joksikin uusi ennätys tässä ahdin maailmassa.
: Login mukaan lämpötila nousi 42c=107.6F Siihen lisätään vielä perus lämpötila. Piti vähän kauemmin antaa moottorille kenkää jotta saisi luotettavan lämpötilamittauksen aikaiseksi. Mitattu GM:n IAT anturilla. Ahdot 0,7 0,8 välitä ja city vaimentimella.
Re: ATS -AutoTurbo-
Tilaus DHL.n kautta olis noin 350e vissiin, joskus kaivelin hintoja.tsipit wrote:http://www.auto-turbo.ru/
onko kukaan tilannut suoraan tuolta?ja jos on niin miten homma toimii,kuiteskin edullisemmaksi jäisi suoraan osto tuolta?
kimppa tilausta?
rupes taas kiinnostamaan tuon hondan niputtaminen![]()
toki jos joku haluaa omastaan luopua niin infoa vaan(vastapäivään pyörivä ahdin hakusessa)

Tässä yks proekti menossa jossa on 130mm kampuran hihnapyörä. ATS.n normi myötäpäivä ahtimen meinasin asentaa.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Re: ATS AutoTurboServis
Benkku wrote:Voohoo... Esson baarissa... mainitut lämpötilalukemat ovat mahdottomia jo pelkälle adiabaattiselle puristukselle, ilman häviöitä - suomeksi siis fysiikan lakien vastaisina liian matalia.kamski wrote:Auto-Turbo valmistajan mukaan lämpötilan nousu max. paineella on noin 30c=86F perus lämpötilasta sekä erittäin korkea hyötysuhde. Lisään login käppyröitä ehtiesään. Taitaa olla joksikin uusi ennätys tässä ahdin maailmassa.
: Login mukaan lämpötila nousi 42c=107.6F Siihen lisätään vielä perus lämpötila. Piti vähän kauemmin antaa moottorille kenkää jotta saisi luotettavan lämpötilamittauksen aikaiseksi. Mitattu GM:n IAT anturilla. Ahdot 0,7 0,8 välitä ja city vaimentimella.
Kaikkea sitä taas näkee/kuule. Kaverin kanssa ajettiin FordAsconalla Esso-Nesteen pihaan ja mitattiin siellä ahtoilma adibaalisesti

Ehkä adibaattinen puristus on huono vertailu tähänkin kohtaan.
An adiabatic process is one in which no heat is gained or lost by the system.
Adiabaattinen prosessi (tai isokalorinen prosessi) on lämpöopissa tapahtuma, jossa lämpöä ei siirry tapahtuman kohteena olevaan aineeseen tai poistu siitä. Toisin sanoen adiabaattisen prosessin lämpöenergian määrä on vakio.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Adiabaattinen_prosessi
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Re: ATS -AutoTurbo-
Jos ahotopaine nousee 0.8 baariin niin lämpötila nousee (adiabaattisessa) tapauksessa yli 200 celsius asteeseen, jos nyt oikein laskin. Eli jotain on mennyt pieleen auto-turbon mittauksissa
.

Re: ATS -AutoTurbo-
eiköhän se normaali sääntö päde tässäkin ihan hyvin, eli 1 bar = 100 Cteg wrote:Jos ahotopaine nousee 0.8 baariin niin lämpötila nousee (adiabaattisessa) tapauksessa yli 200 celsius asteeseen, jos nyt oikein laskin. Eli jotain on mennyt pieleen auto-turbon mittauksissa.
eli tuolla 0.8 bar. ahdoilla pitäis lämmön nousta 80 C, ihanteellisissa olosuhteissa, mutta jos ahdin joutuu työskentelemään huonolla hyötysuhteella, voi lämpö nousta 0.8 bar ahdoilla yli 120 C...
ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin 
