Page 1 of 1

Vinkkejä aloittelevalle kitoos

Posted: Wed Sep 01, 2010 23:12
by vetu
Moro, pitäisi soveltaa 740 volvoon b200f moottorilla Megasquirt sytytyksellä virranjakajan kautta. Eli mega antaa vain ennakon puolalle ja virranjakaja jakelee kipinät..

Ei löytynyt virranjakajalta hall-anturia, mutta vauhtipyörältä löytyi anturi, josta tulee 2 johtoa. Voisiko tätä hyödyntää megalle?
Jos ei, niin mistä olette tehneet triggeröintipyöriä? Ajattelin mopon 36 piikkistä takaratasta, josta leikkaisi piikin pois. Onko jollakulla parempaa ehdotusta?
Miksi ihmiset foorumilla puhuvat kahdesta hall-anturista? Käsittääkseni mega tarvitsee vain yhden kierroslukutiedon? Ei tajua..

Sitten vielä on tuo boschin 0 227 100 200 , mikä sen virka on (jossain päin foorumia se mainittiin mutta meni taas ohi) ja pystyisikö sen rakentamaan itse?

Kiitoksia avusta jo näin etukäteen.. Foorumilta löytyy kyllä tietoa mutta välillä tuo hajanainen tieto monesta paikasta pistää pään sekaisin...

Posted: Thu Sep 02, 2010 5:39
by jantunen
Vauhtipyörää lukee VR-anturi. Elikkäs joutuu laittamaan muunninpiirin.

http://www.mega-efi.fi/product/34/vr-an ... 22-levylle

Yhteen volvoon hitsattiin siivapyörään 2kpl 10X10mm nastaa ja honeywellin halli lukemaan niitä.

Posted: Thu Sep 02, 2010 5:56
by vetu
Ajattelin jos ton muunninpiirin tekis verolevylle, löytyykö siihen kytkentäkaavioita?

Toimiiko se siis tällä kytkennällä;
-2 "triggeri" nastaa kampiakselille ja honeywell hall anturi lukemaan niitä
-vr muunninpiirin kautta signaali megaan
-mega maadoittaa puolaa? Vai tarvitseeko se jotain vielä megan ja puolan väliin? näillä tiedoilla pitäis pärjätä :wink:

Edit: Pystyykö toi megasquirt 1 muuten ohjaamaan sitä puolan latausaikaa vai? :roll:

Edit2: Heppeppepepepp takasin pikkasen, volvosta löytyi boschin 0 227 100 124 moduuli, tekisikö sillä jotain? Miten kytketään? säästyisipä siinäkin rahaa jos tuon saisi hyödynnettyä :)

Edit3 Sori kun puhun täällä itsekseni mutta teen samalla muistiinpanoja, löytyi melkein heti toimivat kytkikset tuolle moduulille;
http://www.megamanual.com/ms2/Bosch_124.htm

Eli nyt taitaa olla kaikki tarvittava tieto koottuna.. Taidan aloittaa sytkämuutosten tekemisen lankulle. Ties vaikka viikonloppuna jo aloittelis johtosarjaa 8)

Posted: Thu Sep 02, 2010 7:43
by vetu
No höh. Eipä aukea sittenkään. Eli mitenkä nyt alan etenemään asian kanssa? Näiden ohjeiden mukaan ( http://www.megamanual.com/ms2/Bosch_124.htm ) pitäisi kytkeä tuo boschin 5. pinni megan #30 pinniin.

Teenkö myös ne perusmuutokset lankulle, eli d5 ja d8 pois, 750 ohm vastus d17 - jalkaan jne... ?

Kytketäänkö tuo hall- anturi sitten mihin? Suoraan megaan? Tarvitseeko mega ton vr muuntimen jos käytetään hall-anturia?

Ai että kun meni sekasin kun koittaa imeä liikaa tietoa kerralla :evil:

Posted: Thu Sep 02, 2010 12:26
by vetu
Sain kipinän tulemaan kun kytkin boschin mokkulan ja puolan testausta varten kiinni, mutta puola vie aika paljon virtaa! 7A tyhjäkäynnillä ja mitä suurempi kierrosluku, sitä pienempi virrankulutus..

Enää askarruttaa se anturiasia, eli tarvitsenko jotain honeywellin ja megan väliin vai lukeeko mega anturia sellaisenaan?

apuva

Posted: Thu Nov 18, 2010 10:47
by lada driver
Apua tarvisin, olen laittamassa 1700i ladaan 4-piste ruutaa joten osaako joku kertoa miten saan megan ohjaamaan ladan omaa kärjetöntä sytkää?

Re: apuva

Posted: Thu Nov 18, 2010 18:57
by kamski
lada driver wrote:Apua tarvisin, olen laittamassa 1700i ladaan 4-piste ruutaa joten osaako joku kertoa miten saan megan ohjaamaan ladan omaa kärjetöntä sytkää?
Eikös tuossa Ladilacissa on Opelin Bosch vermeet. VR anturi, jakaja ja muut helposti hyödyntävissä olevat osat?

Posted: Fri Nov 19, 2010 16:51
by lada driver
kyllähän ne löytyy