Moro, pitäisi soveltaa 740 volvoon b200f moottorilla Megasquirt sytytyksellä virranjakajan kautta. Eli mega antaa vain ennakon puolalle ja virranjakaja jakelee kipinät..
Ei löytynyt virranjakajalta hall-anturia, mutta vauhtipyörältä löytyi anturi, josta tulee 2 johtoa. Voisiko tätä hyödyntää megalle?
Jos ei, niin mistä olette tehneet triggeröintipyöriä? Ajattelin mopon 36 piikkistä takaratasta, josta leikkaisi piikin pois. Onko jollakulla parempaa ehdotusta?
Miksi ihmiset foorumilla puhuvat kahdesta hall-anturista? Käsittääkseni mega tarvitsee vain yhden kierroslukutiedon? Ei tajua..
Sitten vielä on tuo boschin 0 227 100 200 , mikä sen virka on (jossain päin foorumia se mainittiin mutta meni taas ohi) ja pystyisikö sen rakentamaan itse?
Kiitoksia avusta jo näin etukäteen.. Foorumilta löytyy kyllä tietoa mutta välillä tuo hajanainen tieto monesta paikasta pistää pään sekaisin...
Vinkkejä aloittelevalle kitoos
Moderator: Masi_K
Vauhtipyörää lukee VR-anturi. Elikkäs joutuu laittamaan muunninpiirin.
http://www.mega-efi.fi/product/34/vr-an ... 22-levylle
Yhteen volvoon hitsattiin siivapyörään 2kpl 10X10mm nastaa ja honeywellin halli lukemaan niitä.
http://www.mega-efi.fi/product/34/vr-an ... 22-levylle
Yhteen volvoon hitsattiin siivapyörään 2kpl 10X10mm nastaa ja honeywellin halli lukemaan niitä.
V2.2 on ykkönen
Ajattelin jos ton muunninpiirin tekis verolevylle, löytyykö siihen kytkentäkaavioita?
Toimiiko se siis tällä kytkennällä;
-2 "triggeri" nastaa kampiakselille ja honeywell hall anturi lukemaan niitä
-vr muunninpiirin kautta signaali megaan
-mega maadoittaa puolaa? Vai tarvitseeko se jotain vielä megan ja puolan väliin? näillä tiedoilla pitäis pärjätä
Edit: Pystyykö toi megasquirt 1 muuten ohjaamaan sitä puolan latausaikaa vai?
Edit2: Heppeppepepepp takasin pikkasen, volvosta löytyi boschin 0 227 100 124 moduuli, tekisikö sillä jotain? Miten kytketään? säästyisipä siinäkin rahaa jos tuon saisi hyödynnettyä
Edit3 Sori kun puhun täällä itsekseni mutta teen samalla muistiinpanoja, löytyi melkein heti toimivat kytkikset tuolle moduulille;
http://www.megamanual.com/ms2/Bosch_124.htm
Eli nyt taitaa olla kaikki tarvittava tieto koottuna.. Taidan aloittaa sytkämuutosten tekemisen lankulle. Ties vaikka viikonloppuna jo aloittelis johtosarjaa
Toimiiko se siis tällä kytkennällä;
-2 "triggeri" nastaa kampiakselille ja honeywell hall anturi lukemaan niitä
-vr muunninpiirin kautta signaali megaan
-mega maadoittaa puolaa? Vai tarvitseeko se jotain vielä megan ja puolan väliin? näillä tiedoilla pitäis pärjätä

Edit: Pystyykö toi megasquirt 1 muuten ohjaamaan sitä puolan latausaikaa vai?

Edit2: Heppeppepepepp takasin pikkasen, volvosta löytyi boschin 0 227 100 124 moduuli, tekisikö sillä jotain? Miten kytketään? säästyisipä siinäkin rahaa jos tuon saisi hyödynnettyä

Edit3 Sori kun puhun täällä itsekseni mutta teen samalla muistiinpanoja, löytyi melkein heti toimivat kytkikset tuolle moduulille;
http://www.megamanual.com/ms2/Bosch_124.htm
Eli nyt taitaa olla kaikki tarvittava tieto koottuna.. Taidan aloittaa sytkämuutosten tekemisen lankulle. Ties vaikka viikonloppuna jo aloittelis johtosarjaa

No höh. Eipä aukea sittenkään. Eli mitenkä nyt alan etenemään asian kanssa? Näiden ohjeiden mukaan ( http://www.megamanual.com/ms2/Bosch_124.htm ) pitäisi kytkeä tuo boschin 5. pinni megan #30 pinniin.
Teenkö myös ne perusmuutokset lankulle, eli d5 ja d8 pois, 750 ohm vastus d17 - jalkaan jne... ?
Kytketäänkö tuo hall- anturi sitten mihin? Suoraan megaan? Tarvitseeko mega ton vr muuntimen jos käytetään hall-anturia?
Ai että kun meni sekasin kun koittaa imeä liikaa tietoa kerralla
Teenkö myös ne perusmuutokset lankulle, eli d5 ja d8 pois, 750 ohm vastus d17 - jalkaan jne... ?
Kytketäänkö tuo hall- anturi sitten mihin? Suoraan megaan? Tarvitseeko mega ton vr muuntimen jos käytetään hall-anturia?
Ai että kun meni sekasin kun koittaa imeä liikaa tietoa kerralla

Sain kipinän tulemaan kun kytkin boschin mokkulan ja puolan testausta varten kiinni, mutta puola vie aika paljon virtaa! 7A tyhjäkäynnillä ja mitä suurempi kierrosluku, sitä pienempi virrankulutus..
Enää askarruttaa se anturiasia, eli tarvitsenko jotain honeywellin ja megan väliin vai lukeeko mega anturia sellaisenaan?
Enää askarruttaa se anturiasia, eli tarvitsenko jotain honeywellin ja megan väliin vai lukeeko mega anturia sellaisenaan?
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 2
- Joined: Thu Nov 18, 2010 10:43
- Location: haapajärvi
apuva
Apua tarvisin, olen laittamassa 1700i ladaan 4-piste ruutaa joten osaako joku kertoa miten saan megan ohjaamaan ladan omaa kärjetöntä sytkää?
Re: apuva
Eikös tuossa Ladilacissa on Opelin Bosch vermeet. VR anturi, jakaja ja muut helposti hyödyntävissä olevat osat?lada driver wrote:Apua tarvisin, olen laittamassa 1700i ladaan 4-piste ruutaa joten osaako joku kertoa miten saan megan ohjaamaan ladan omaa kärjetöntä sytkää?
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 2
- Joined: Thu Nov 18, 2010 10:43
- Location: haapajärvi