Lada 1700 TIC i

Käyttäjien onnistuneita Megasquirt asennuksia

Moderator: Masi_K

louraiders
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 101
Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
Location: KOTKA

Lada 1700 TIC i

Post by louraiders »

facebook.com/TurboLada

- Lohko 2106 porattu 82.96mm.
- Kampura ja kiertokanget 1500cc, uudet laakerit.
- Aito MS1 v2.2 + 029y4
- Bosch 390cc suuttimet
- 42mm kaasuläppä
- Hukkakipinä Bosch
- sytytys moduli Bosch
- PLX laajakaista
- Walbro 255 bensapumppu
- b.paineensäädin http://www.autotune.fi/tuote/237/poltto ... adin-perus
- Garrett GT25
- Välijäähdytin 550x140x65mm
- Forgen säädettävä kello (0.6barin jousella+turboruuvi)
- SSQV "STYLE" Dumppi
- 2,5" putkisto
- 30 Litranen turvatankki
- akku paksissa kotelon sisässä.
- Kaikki jarrut uusittu, satulat,levyt,linjat ja pääsylinteri.
- E-vac Huohotus AN10 liittimillä ja letkulla.
- 15 rivinen öljynjäähdytin, AN10 Letkuilla ja liittimillä.
- VAL Racing Levylukko
- 3 Lapanen sintteri + jäykempi simmattu asetelma.

http://www.facebook.com/TurboLada

on varmasti muutakin mut ei voi muistaa..
Last edited by louraiders on Mon Feb 25, 2013 16:31, edited 10 times in total.
Lada 1200L -89 1.7 TICi
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

muuten kuulostaa ihan hyvältä, mutta tuo "FSE Paineen säädin" pisti silmään :roll: niistä ei ole ollut kuin ongelmia :x
louraiders
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 101
Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
Location: KOTKA

Post by louraiders »

Onjoo itelläkii toi pitää jotaa ääntä joskus ja välillä laskee paineet heti alas ku sammuttaa pumpun :D Kyl toi tulee viel vaihtumaan :D Mut nyt se kelpaa ku viel toimii :D Ja pakko kysyä mitäs suosittelisit ton tilalle?
Lada 1200L -89 1.7 TICi
olafu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 365
Joined: Sat Mar 05, 2005 16:54
Location: Urjala

Post by olafu »

Tilalle joku ihan tavallinen boschilainen. Eikös se lada ole alunperin nelipisteruiskulla ja sillon siinä on myös sopiva, toimiva bensanpaineensäädin? Jos ei löydy mistään valmiina niin volvo, ford, saab jne akselilta löytyy. BMW, opel...
louraiders
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 101
Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
Location: KOTKA

Post by louraiders »

Joku sellain perussäädin hommattu, alkoi tosin tuo fuelab kiinnostaa ja sieltä kaveriksi suodatin.
Last edited by louraiders on Wed Jan 16, 2013 13:11, edited 1 time in total.
Lada 1200L -89 1.7 TICi
louraiders
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 101
Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
Location: KOTKA

Post by louraiders »

Lisäystä:

Mittarit:

- öljynpaine
- bensapaine (konehuoneessa)
- Voltti
- Ahto

Muuta:

- Imuilman lämpöanturi m14x1,5 fae33220
- Moottorin lämpöanturi m12x1,5 fae33010

- Lattiasta revitty kaikki vaimennus pois / ~ -17kg
- Paksista vararengas poistettu.
- Takapenkit olen poistamassa / niistä irtoaa ~ -20kg 8)

Eli auton omaksi painoksi jää jotain 900kg :D

Tuli tilattuu uudet tulpan johdot Hesteciltä, ja tietys jonku verran muuta kamaa siinä samalla, esim tuon silikoni supistuksen tuohon kaasuläpälle. Eli nyt pääsee seuraavia säätöjä tekemään jo paineiden kanssa. :lol:
Lada 1200L -89 1.7 TICi
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Post by MrFairlane »

Kyllähän tuolla kehtaisi jätättää farmari-Volvoja moottoritiellä karvalakki päässä ja potkukelkka suksitelineillä.
Tikkeri
Megasquirt aloittelija
Posts: 7
Joined: Sat Oct 27, 2007 11:17
Location: Hamina

Post by Tikkeri »

Ja nyt on vielä kunnon kaasuvaijerikin :) toimitettuna tienpäälle.
Kiva kattoo kohtalontoverin aikaansaannoksia kun oma farkku seisoo tallissa inspiraatiota vaikka kaikki osatki tuli jo tänään saatua.
-86 2104 BA3
louraiders
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 101
Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
Location: KOTKA

Post by louraiders »

Niinhän se on :) nyt on jo kardaani ja vaiheloota irti 8) nyt postist tulos sintteri levy.. viel jostaa kunnon asetelma ja vola :D ja tietyst ois nyt hyvä vaihtaa samal toi loota kestävämpää :D
Lada 1200L -89 1.7 TICi
louraiders
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 101
Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
Location: KOTKA

Post by louraiders »

Oiskos kellää tiedos mist sais tommosen fiatin sileeposkisen laatikon ladaa.. Tai joku muu, Sellanen helppoasentaa ja kestää tehoi :D
Lada 1200L -89 1.7 TICi
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Post by jake74 »

louraiders wrote:Oiskos kellää tiedos mist sais tommosen fiatin sileeposkisen laatikon ladaa.. Tai joku muu, Sellanen helppoasentaa ja kestää tehoi :D
fiiatti foorumia lukemaa ni sieltä varmaa voi löytyä :wink:
mulla oli äffäläisessa ladassa fiiatin laatikko ja ainakin siihen joutu tekee kartaanitunneelii muutoksia.
louraiders
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 101
Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
Location: KOTKA

Post by louraiders »

Fiat foorumilta löyty laatikko 8) sit vaa jostaa rahotusta, miä laitan keräyksen pystyy, yv:llä saa tilinumeron :twisted: :lol: Nojuu eiköhän jostaa sen verta pierase..
Lada 1200L -89 1.7 TICi
louraiders
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 101
Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
Location: KOTKA

Post by louraiders »

Nyt on sintteri paikallaan 8)

Fiiatin sileekylkinen on sovituksessa, nyt sopii joo muuten, mutta kytkintyösylinterille pitää tehä tukeva kiinnitys. Ja fiatin lyhyempi kardaanin etupätkä on hakusessa, taikka sit lyhennytän tuon ladan oman.

Tulipa ostettua myös tuo HKS SSQV "STYLE" Dumppi.

Tuosta voip kattoo, ensi kertaa ajossa:
http://www.youtube.com/watch?v=zD2dV67zI7w
Lada 1200L -89 1.7 TICi
Pansu
Megasquirttaaja
Posts: 25
Joined: Wed Sep 09, 2009 19:29

Post by Pansu »

Vanhan 1200 latukan alkuperäisellä laatikolla tuli ajeltua parikin kesää Fiat TC turbo tekniikalla ja noin 300konilla, eikä mitään ongelmia laatikon kanssa vaikka sai runtua kaasu pohjassa vaihtojenkin kanssa :D
Myöhemmin oli myös toinen samanlainen liki vastaavalla tekniikalla, eikä senkään laatikko koskaan hajonnut. Liekkö tuuria vai mitä, mutta hyvin ryssäosat kestivät rääkin.
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Post by Turbiini »

Kyllä ladan loota tosiaan kestää suuriakin tehoja, mulla on yksi hajonnu kun oli takpään mutteri löystyny ja aiheutti ylimääräisen välyksen mikä tuhosi vitosen ja lisäksi 1-2 siirtäjä liian repivän vaihdon takia, mutta voiman takia ei tuhoutunu mitään. Vakio peristä sitten tasauspyörästön rattaat ei kestäny kovinkaan montaa lähtöä. Tehoista ei tietoa mutta, 417 suuttimilla 80% pulssilla afr noin 11.5 8:1 puristukset ja 2bar ahtoa.
louraiders
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 101
Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
Location: KOTKA

Post by louraiders »

Kyllä olen iteki kuullu että ne keistäis jotakin :) Enemmän tuo rikkoutuminen on ajajasta kiinne :lol: Mutta tulipa hankittua, ja makso sen verran että kyllä sen asennan myös paikalleen :twisted:

Mitäköhän kaikkee si keksis että pysyy tuo 100,8 hp maksimissa, katsastusta aatellen.. Ahtoja kuuleman mukaa pitää olla penkityksessä, mutta eihän penkitys papereissa näy ahtopaineet? Ni vois vaa ottaa vaiks dumpin veke yhtee paperiin :D ja si tekee toiset paperit ihan maksimi paineilla ja ne jää varmaan siihen 1 barin pintaan, niillä sit esitellään kavereille että sieltä ladasta tosiaan jotakin löytyy 8)

Ja nyt on fiat forumilta lötynyt mahdollisesti lyhyempi kardaanin etupätkä.
Lada 1200L -89 1.7 TICi
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Post by jake74 »

louraiders wrote:
Mitäköhän kaikkee si keksis että pysyy tuo 100,8 hp maksimissa, katsastusta aatellen.. Ahtoja kuuleman mukaa pitää olla penkityksessä, mutta eihän penkitys papereissa näy ahtopaineet?
jos katastukseen paperia tarttet ni pitää olla ahtopaineet ilmotettuna millä on kyseessä oleva teho mitattu.
tee jonkulainen kuristin imu puolelle tai jms millä saa tehot alas.
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

eihän sitä ole pakko kaasupohjassa penkittää :wink: ja voihan sitä vaikka auton omilla jarruillakin hieman syödä enimpiä tehoja pois...
louraiders
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 101
Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
Location: KOTKA

Post by louraiders »

jeps. laitan kainennäkösii kuristimii :) kuulin et joku 0,2 bar on joku minimi?? just jollaa 3/4 osa kaasul ja kierrosrajotin 5000 :) ja ennakot myöhäselle :D
Lada 1200L -89 1.7 TICi
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

voihan sitä ottaa vaikka yhden tulpankin pois ja napata siitä pytystä suuttimen piuhan irti, ei ladat niin nuukia siitä luulis olevan... sais ainakin reiluilla paineilla sen lapon :P

penkkilapon pitää vain olla loogisen näköinen, mitään notkahduksia tehoissa siinä ei katsota hyvällä... esim. että yläkierroksilla tapahtuis jotain sytkän myöhästymistä liiallisena tai muuta vastaavaa...
Aatu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 137
Joined: Sun Aug 21, 2005 12:50

Post by Aatu »

Höylä wrote:voihan sitä ottaa vaikka yhden tulpankin pois ja napata siitä pytystä suuttimen piuhan irti, ei ladat niin nuukia siitä luulis olevan... sais ainakin reiluilla paineilla sen lapon :P

penkkilapon pitää vain olla loogisen näköinen, mitään notkahduksia tehoissa siinä ei katsota hyvällä... esim. että yläkierroksilla tapahtuis jotain sytkän myöhästymistä liiallisena tai muuta vastaavaa...

30mm kuristin ennen ahdinta tekee kummia.

cossun kone 150hv 0,5bar 54/60 siivillä.
Last edited by Aatu on Sun Sep 12, 2010 22:50, edited 1 time in total.
louraiders
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 101
Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
Location: KOTKA

Post by louraiders »

noniin tulihan tuossa yks päivä ajettua nesteelle asti 3 pytyllä uutta tulppaa hakemaan :D

voishan nuo sytkä ennakot laittaa kiinteeksi.. :)

riittänee varmaan ku nappaan suuttimen liittimen irti,
voihan se tulppa kipunoia siel yksinään hetken :D

No mutta sen näkee sitten penkissä mitä tekee/keksii :D
Lada 1200L -89 1.7 TICi
Hannes
Megasquirttaaja
Posts: 28
Joined: Wed Apr 04, 2007 21:31
Location: Joensuu

Post by Hannes »

0.4 bar on minimi jonka hyväksyvät, kannattaa tosiaan jotain kuristinta keksiä
Pansu
Megasquirttaaja
Posts: 25
Joined: Wed Sep 09, 2009 19:29

Post by Pansu »

Turbiini wrote:Kyllä ladan loota tosiaan kestää suuriakin tehoja, mulla on yksi hajonnu kun oli takpään mutteri löystyny ja aiheutti ylimääräisen välyksen mikä tuhosi vitosen ja lisäksi 1-2 siirtäjä liian repivän vaihdon takia, mutta voiman takia ei tuhoutunu mitään. Vakio peristä sitten tasauspyörästön rattaat ei kestäny kovinkaan montaa lähtöä. Tehoista ei tietoa mutta, 417 suuttimilla 80% pulssilla afr noin 11.5 8:1 puristukset ja 2bar ahtoa.
Mulla on ollu kaikissa kempin lukko perässä jo alkumetreiltä, niin tasauspyörästön failureita ei ole ollut :D
Myös kaikki vaihdelootat oli muistaakseni 4-vaihteisia.

Joskus oli myös yksi 5-vaihteinen suorakytkentäloota, mutta se hajosi jo F-ryhmäläisen 160konilla. Tilalle tuli välitetty 4-vaihteinen ja sen kanssa ei sitten ollutkaan taas ongelmia.

Tuohon penkitys hommaan, niin tuossa yksi entinen auto mitattiin 0,5bar ja puolella kaasulla, riitti juuri alittamaan riman.
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Post by jake74 »

kaverin corollaa kokeiltii ajaa 3 pytyllä. teho ja vääntökäyrästä tuli sellanen ettei kukaan ois uskonut että se oli turbokoneesta. loivempi käyrä ku vapari koneessa :lol:
louraiders
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 101
Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
Location: KOTKA

Post by louraiders »

Kokeilemallahan se selviää :) koska 100 heppaa teho raja ni kyllä se varmaan 3 pytyllä hoituu :) joku 90hp ois jepa...
Lada 1200L -89 1.7 TICi
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Post by Turbiini »

Jos nokka ja kansi on vakiot niin tuo 100 heppaa alittuu lähes ilman kikkailuja kunhan vain ahdot rajaa siihen max 0.5, mutta imukuristin on tosiaan kätevä, eräästä toyotan 2JZ-GTE koneesta dynotettiin noin 30mm kuristimella 175 heppaa ahdot huippuväännöllä max 0.5bar josta sitten laskivat kierrosten noustessa -0.2bar rajoittajalla teho oli yli 160 heppaa välillä 2500-6000. Hyvin kelpasi katsastukseen vaikka koneen orkkis tehot taitaa olla 280 heppaa, muutoksina alkuperäisen tuplaturbo järjestelmän vaihto yhteen turboon (garret jossa lukee scania)ja alkeellisempi moottorin ohjaus (mega) Ilman kuristinta samoilla säädöillä ahtoja max 1.3bar ja 420 heppaa sytkä ongelmien vaivaamana, niiden korjauksen jälkeen 1.4bar ja 480 heppaa (vakio suuttimet alkaa käymään pieniksi joten tuon enempää ei ole vielä koitettu.
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

Turbiini wrote: eräästä toyotan 2JZ-GTE koneesta dynotettiin noin 30mm kuristimella 175 heppaa ahdot huippuväännöllä max 0.5bar josta sitten laskivat kierrosten noustessa -0.2bar rajoittajalla teho oli yli 160 heppaa välillä 2500-6000. Hyvin kelpasi katsastukseen vaikka koneen orkkis tehot taitaa olla 280 heppaa.
taisin tähän kyseiseen moottoriin viitata mersufoorumilla yhtenä päivänä, kun oli puhetta niistä muutoskatsastus tehoista :roll:
louraiders
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 101
Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
Location: KOTKA

Post by louraiders »

No siis tosiaan on nyt ollu rajattuna paineet siinä 0.4-0.5bar.. Viikonpäästä tulee vasta tuo lyhyempi kardaani, Toivottavasti olisi silloin jo muuten penkitys kunnossa.. Uuden laajakaista lambda-anturin tarvis vielä..
Lada 1200L -89 1.7 TICi
louraiders
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 101
Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
Location: KOTKA

Post by louraiders »

Mitenkäs tuo paukku muuten hoituu.. Kytkin kyllä kytkinpolkimen alle, mutta lankkumuutokset? ja mikäs pinni tosta db-37:sta?

Vaiko oisko jossaa suoraan asiaa siitä? asiaan kun en ole vielä perehtynyt? :oops:
Lada 1200L -89 1.7 TICi
Post Reply