Lada 1700 TIC i
Moderator: Masi_K
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 101
- Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
- Location: KOTKA
Lada 1700 TIC i
facebook.com/TurboLada
- Lohko 2106 porattu 82.96mm.
- Kampura ja kiertokanget 1500cc, uudet laakerit.
- Aito MS1 v2.2 + 029y4
- Bosch 390cc suuttimet
- 42mm kaasuläppä
- Hukkakipinä Bosch
- sytytys moduli Bosch
- PLX laajakaista
- Walbro 255 bensapumppu
- b.paineensäädin http://www.autotune.fi/tuote/237/poltto ... adin-perus
- Garrett GT25
- Välijäähdytin 550x140x65mm
- Forgen säädettävä kello (0.6barin jousella+turboruuvi)
- SSQV "STYLE" Dumppi
- 2,5" putkisto
- 30 Litranen turvatankki
- akku paksissa kotelon sisässä.
- Kaikki jarrut uusittu, satulat,levyt,linjat ja pääsylinteri.
- E-vac Huohotus AN10 liittimillä ja letkulla.
- 15 rivinen öljynjäähdytin, AN10 Letkuilla ja liittimillä.
- VAL Racing Levylukko
- 3 Lapanen sintteri + jäykempi simmattu asetelma.
http://www.facebook.com/TurboLada
on varmasti muutakin mut ei voi muistaa..
- Lohko 2106 porattu 82.96mm.
- Kampura ja kiertokanget 1500cc, uudet laakerit.
- Aito MS1 v2.2 + 029y4
- Bosch 390cc suuttimet
- 42mm kaasuläppä
- Hukkakipinä Bosch
- sytytys moduli Bosch
- PLX laajakaista
- Walbro 255 bensapumppu
- b.paineensäädin http://www.autotune.fi/tuote/237/poltto ... adin-perus
- Garrett GT25
- Välijäähdytin 550x140x65mm
- Forgen säädettävä kello (0.6barin jousella+turboruuvi)
- SSQV "STYLE" Dumppi
- 2,5" putkisto
- 30 Litranen turvatankki
- akku paksissa kotelon sisässä.
- Kaikki jarrut uusittu, satulat,levyt,linjat ja pääsylinteri.
- E-vac Huohotus AN10 liittimillä ja letkulla.
- 15 rivinen öljynjäähdytin, AN10 Letkuilla ja liittimillä.
- VAL Racing Levylukko
- 3 Lapanen sintteri + jäykempi simmattu asetelma.
http://www.facebook.com/TurboLada
on varmasti muutakin mut ei voi muistaa..
Last edited by louraiders on Mon Feb 25, 2013 16:31, edited 10 times in total.
Lada 1200L -89 1.7 TICi
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 101
- Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
- Location: KOTKA
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 101
- Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
- Location: KOTKA
Joku sellain perussäädin hommattu, alkoi tosin tuo fuelab kiinnostaa ja sieltä kaveriksi suodatin.
Last edited by louraiders on Wed Jan 16, 2013 13:11, edited 1 time in total.
Lada 1200L -89 1.7 TICi
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 101
- Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
- Location: KOTKA
Lisäystä:
Mittarit:
- öljynpaine
- bensapaine (konehuoneessa)
- Voltti
- Ahto
Muuta:
- Imuilman lämpöanturi m14x1,5 fae33220
- Moottorin lämpöanturi m12x1,5 fae33010
- Lattiasta revitty kaikki vaimennus pois / ~ -17kg
- Paksista vararengas poistettu.
- Takapenkit olen poistamassa / niistä irtoaa ~ -20kg
Eli auton omaksi painoksi jää jotain 900kg
Tuli tilattuu uudet tulpan johdot Hesteciltä, ja tietys jonku verran muuta kamaa siinä samalla, esim tuon silikoni supistuksen tuohon kaasuläpälle. Eli nyt pääsee seuraavia säätöjä tekemään jo paineiden kanssa.
Mittarit:
- öljynpaine
- bensapaine (konehuoneessa)
- Voltti
- Ahto
Muuta:
- Imuilman lämpöanturi m14x1,5 fae33220
- Moottorin lämpöanturi m12x1,5 fae33010
- Lattiasta revitty kaikki vaimennus pois / ~ -17kg
- Paksista vararengas poistettu.
- Takapenkit olen poistamassa / niistä irtoaa ~ -20kg

Eli auton omaksi painoksi jää jotain 900kg

Tuli tilattuu uudet tulpan johdot Hesteciltä, ja tietys jonku verran muuta kamaa siinä samalla, esim tuon silikoni supistuksen tuohon kaasuläpälle. Eli nyt pääsee seuraavia säätöjä tekemään jo paineiden kanssa.

Lada 1200L -89 1.7 TICi
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Kyllähän tuolla kehtaisi jätättää farmari-Volvoja moottoritiellä karvalakki päässä ja potkukelkka suksitelineillä.
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 101
- Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
- Location: KOTKA
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 101
- Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
- Location: KOTKA
fiiatti foorumia lukemaa ni sieltä varmaa voi löytyälouraiders wrote:Oiskos kellää tiedos mist sais tommosen fiatin sileeposkisen laatikon ladaa.. Tai joku muu, Sellanen helppoasentaa ja kestää tehoi

mulla oli äffäläisessa ladassa fiiatin laatikko ja ainakin siihen joutu tekee kartaanitunneelii muutoksia.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 101
- Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
- Location: KOTKA
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 101
- Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
- Location: KOTKA
Nyt on sintteri paikallaan
Fiiatin sileekylkinen on sovituksessa, nyt sopii joo muuten, mutta kytkintyösylinterille pitää tehä tukeva kiinnitys. Ja fiatin lyhyempi kardaanin etupätkä on hakusessa, taikka sit lyhennytän tuon ladan oman.
Tulipa ostettua myös tuo HKS SSQV "STYLE" Dumppi.
Tuosta voip kattoo, ensi kertaa ajossa:
http://www.youtube.com/watch?v=zD2dV67zI7w

Fiiatin sileekylkinen on sovituksessa, nyt sopii joo muuten, mutta kytkintyösylinterille pitää tehä tukeva kiinnitys. Ja fiatin lyhyempi kardaanin etupätkä on hakusessa, taikka sit lyhennytän tuon ladan oman.
Tulipa ostettua myös tuo HKS SSQV "STYLE" Dumppi.
Tuosta voip kattoo, ensi kertaa ajossa:
http://www.youtube.com/watch?v=zD2dV67zI7w
Lada 1200L -89 1.7 TICi
Vanhan 1200 latukan alkuperäisellä laatikolla tuli ajeltua parikin kesää Fiat TC turbo tekniikalla ja noin 300konilla, eikä mitään ongelmia laatikon kanssa vaikka sai runtua kaasu pohjassa vaihtojenkin kanssa
Myöhemmin oli myös toinen samanlainen liki vastaavalla tekniikalla, eikä senkään laatikko koskaan hajonnut. Liekkö tuuria vai mitä, mutta hyvin ryssäosat kestivät rääkin.

Myöhemmin oli myös toinen samanlainen liki vastaavalla tekniikalla, eikä senkään laatikko koskaan hajonnut. Liekkö tuuria vai mitä, mutta hyvin ryssäosat kestivät rääkin.
Kyllä ladan loota tosiaan kestää suuriakin tehoja, mulla on yksi hajonnu kun oli takpään mutteri löystyny ja aiheutti ylimääräisen välyksen mikä tuhosi vitosen ja lisäksi 1-2 siirtäjä liian repivän vaihdon takia, mutta voiman takia ei tuhoutunu mitään. Vakio peristä sitten tasauspyörästön rattaat ei kestäny kovinkaan montaa lähtöä. Tehoista ei tietoa mutta, 417 suuttimilla 80% pulssilla afr noin 11.5 8:1 puristukset ja 2bar ahtoa.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 101
- Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
- Location: KOTKA
Kyllä olen iteki kuullu että ne keistäis jotakin
Enemmän tuo rikkoutuminen on ajajasta kiinne
Mutta tulipa hankittua, ja makso sen verran että kyllä sen asennan myös paikalleen
Mitäköhän kaikkee si keksis että pysyy tuo 100,8 hp maksimissa, katsastusta aatellen.. Ahtoja kuuleman mukaa pitää olla penkityksessä, mutta eihän penkitys papereissa näy ahtopaineet? Ni vois vaa ottaa vaiks dumpin veke yhtee paperiin
ja si tekee toiset paperit ihan maksimi paineilla ja ne jää varmaan siihen 1 barin pintaan, niillä sit esitellään kavereille että sieltä ladasta tosiaan jotakin löytyy
Ja nyt on fiat forumilta lötynyt mahdollisesti lyhyempi kardaanin etupätkä.



Mitäköhän kaikkee si keksis että pysyy tuo 100,8 hp maksimissa, katsastusta aatellen.. Ahtoja kuuleman mukaa pitää olla penkityksessä, mutta eihän penkitys papereissa näy ahtopaineet? Ni vois vaa ottaa vaiks dumpin veke yhtee paperiin


Ja nyt on fiat forumilta lötynyt mahdollisesti lyhyempi kardaanin etupätkä.
Lada 1200L -89 1.7 TICi
jos katastukseen paperia tarttet ni pitää olla ahtopaineet ilmotettuna millä on kyseessä oleva teho mitattu.louraiders wrote:
Mitäköhän kaikkee si keksis että pysyy tuo 100,8 hp maksimissa, katsastusta aatellen.. Ahtoja kuuleman mukaa pitää olla penkityksessä, mutta eihän penkitys papereissa näy ahtopaineet?
tee jonkulainen kuristin imu puolelle tai jms millä saa tehot alas.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 101
- Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
- Location: KOTKA
voihan sitä ottaa vaikka yhden tulpankin pois ja napata siitä pytystä suuttimen piuhan irti, ei ladat niin nuukia siitä luulis olevan... sais ainakin reiluilla paineilla sen lapon 
penkkilapon pitää vain olla loogisen näköinen, mitään notkahduksia tehoissa siinä ei katsota hyvällä... esim. että yläkierroksilla tapahtuis jotain sytkän myöhästymistä liiallisena tai muuta vastaavaa...

penkkilapon pitää vain olla loogisen näköinen, mitään notkahduksia tehoissa siinä ei katsota hyvällä... esim. että yläkierroksilla tapahtuis jotain sytkän myöhästymistä liiallisena tai muuta vastaavaa...
Höylä wrote:voihan sitä ottaa vaikka yhden tulpankin pois ja napata siitä pytystä suuttimen piuhan irti, ei ladat niin nuukia siitä luulis olevan... sais ainakin reiluilla paineilla sen lapon
penkkilapon pitää vain olla loogisen näköinen, mitään notkahduksia tehoissa siinä ei katsota hyvällä... esim. että yläkierroksilla tapahtuis jotain sytkän myöhästymistä liiallisena tai muuta vastaavaa...
30mm kuristin ennen ahdinta tekee kummia.
cossun kone 150hv 0,5bar 54/60 siivillä.
Last edited by Aatu on Sun Sep 12, 2010 22:50, edited 1 time in total.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 101
- Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
- Location: KOTKA
noniin tulihan tuossa yks päivä ajettua nesteelle asti 3 pytyllä uutta tulppaa hakemaan
voishan nuo sytkä ennakot laittaa kiinteeksi..
riittänee varmaan ku nappaan suuttimen liittimen irti,
voihan se tulppa kipunoia siel yksinään hetken
No mutta sen näkee sitten penkissä mitä tekee/keksii

voishan nuo sytkä ennakot laittaa kiinteeksi..

riittänee varmaan ku nappaan suuttimen liittimen irti,
voihan se tulppa kipunoia siel yksinään hetken

No mutta sen näkee sitten penkissä mitä tekee/keksii

Lada 1200L -89 1.7 TICi
Mulla on ollu kaikissa kempin lukko perässä jo alkumetreiltä, niin tasauspyörästön failureita ei ole ollutTurbiini wrote:Kyllä ladan loota tosiaan kestää suuriakin tehoja, mulla on yksi hajonnu kun oli takpään mutteri löystyny ja aiheutti ylimääräisen välyksen mikä tuhosi vitosen ja lisäksi 1-2 siirtäjä liian repivän vaihdon takia, mutta voiman takia ei tuhoutunu mitään. Vakio peristä sitten tasauspyörästön rattaat ei kestäny kovinkaan montaa lähtöä. Tehoista ei tietoa mutta, 417 suuttimilla 80% pulssilla afr noin 11.5 8:1 puristukset ja 2bar ahtoa.

Myös kaikki vaihdelootat oli muistaakseni 4-vaihteisia.
Joskus oli myös yksi 5-vaihteinen suorakytkentäloota, mutta se hajosi jo F-ryhmäläisen 160konilla. Tilalle tuli välitetty 4-vaihteinen ja sen kanssa ei sitten ollutkaan taas ongelmia.
Tuohon penkitys hommaan, niin tuossa yksi entinen auto mitattiin 0,5bar ja puolella kaasulla, riitti juuri alittamaan riman.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 101
- Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
- Location: KOTKA
Jos nokka ja kansi on vakiot niin tuo 100 heppaa alittuu lähes ilman kikkailuja kunhan vain ahdot rajaa siihen max 0.5, mutta imukuristin on tosiaan kätevä, eräästä toyotan 2JZ-GTE koneesta dynotettiin noin 30mm kuristimella 175 heppaa ahdot huippuväännöllä max 0.5bar josta sitten laskivat kierrosten noustessa -0.2bar rajoittajalla teho oli yli 160 heppaa välillä 2500-6000. Hyvin kelpasi katsastukseen vaikka koneen orkkis tehot taitaa olla 280 heppaa, muutoksina alkuperäisen tuplaturbo järjestelmän vaihto yhteen turboon (garret jossa lukee scania)ja alkeellisempi moottorin ohjaus (mega) Ilman kuristinta samoilla säädöillä ahtoja max 1.3bar ja 420 heppaa sytkä ongelmien vaivaamana, niiden korjauksen jälkeen 1.4bar ja 480 heppaa (vakio suuttimet alkaa käymään pieniksi joten tuon enempää ei ole vielä koitettu.
taisin tähän kyseiseen moottoriin viitata mersufoorumilla yhtenä päivänä, kun oli puhetta niistä muutoskatsastus tehoistaTurbiini wrote: eräästä toyotan 2JZ-GTE koneesta dynotettiin noin 30mm kuristimella 175 heppaa ahdot huippuväännöllä max 0.5bar josta sitten laskivat kierrosten noustessa -0.2bar rajoittajalla teho oli yli 160 heppaa välillä 2500-6000. Hyvin kelpasi katsastukseen vaikka koneen orkkis tehot taitaa olla 280 heppaa.

-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 101
- Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
- Location: KOTKA
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 101
- Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
- Location: KOTKA