MS2 V3, Miten saada RPM toimimaan stimulla??? HEI-mod
Posted: Mon Jun 28, 2010 21:32
Eli, MS2 V3 ja oli aikaisemmin tehty 7pin HEI modaus Dyiautotunen ohjeilla, B&Gn koodilla en saanut kunnolla toimimaan ja ajettu Extra koodilla 2.1.0d. Nyt menin muuttamaan tuon lähdön extran suosittelemaksi D14 lähdöksi en saa RPM tietoa autossa enkä stimussa???
Tuolla extran ohjeella:
http://www.msextra.com/doc/ms2extra/Ign ... eonout.GIF
ja tässä sitten se B&G versio Dyiautotunella:
Using the MegaSquirt-II PCBv3
If you're assembling your MegaSquirt-II from a kit (Part# MS230-K):
* For the most part, stick with the standard assembly documentation at http://www.megasquirt.info/ms2/V3assemble.htm. I'll just be covering any departures from that doc here.
* Step 22: You will want all of the IAC jumpers.
* The input mods are to invert the input signal from the HEI module's tach signal. The HEI module will ground pin 24 to trigger a spark input.
* Remove D1 and D2, if they are installed. Replace them with jumpers.
* Remove the jumper between XG1 and XG2 and any jumper leading to TachSelect, if fitted.
* Run a jumper wire from TachSelect to XG1.
* Run a jumper wire from OptoIn to one of the two +5V holes in the Proto Area.
* Remove C30.
* Replace R12 with a 1.3k resistor. You may substitute a resistor from between 1 to 2 k.
* Jumper OPTOOUT to TSEL.
* Step 65: You will not be using the IGBT high current driver; you're using a logic level ignition output instead. Jumper JS10 to IGN to bring the signal out on pin 36.
That's it-- you've got your Megasquirt-II Engine Management System fully prepared to work with a HEI ignition and stepper IAC.
Kokeillut kaikkea mahdollista ja myös kaisin alkuperäiseen JS10 modiin... 5V jännite tulee mun nähdäkseni aivain oikein molemmissa tapauksissa mutta missä sitten olis vika? Olisko toi U3 tai U4 kumpi se Opto nyt olikaan ottanut itteensä... Koko ajan vaivannut ennakon kanssa ongelmat mutta RPM tieto on aina tullut pätkimättä.
Kokeillut paria eri jakajaakin ja uutta HEI moduliakin.
Auto on muuten L98 koneinen Corvette TPI ruiskulla.
Tuolla extran ohjeella:
http://www.msextra.com/doc/ms2extra/Ign ... eonout.GIF
ja tässä sitten se B&G versio Dyiautotunella:
Using the MegaSquirt-II PCBv3
If you're assembling your MegaSquirt-II from a kit (Part# MS230-K):
* For the most part, stick with the standard assembly documentation at http://www.megasquirt.info/ms2/V3assemble.htm. I'll just be covering any departures from that doc here.
* Step 22: You will want all of the IAC jumpers.
* The input mods are to invert the input signal from the HEI module's tach signal. The HEI module will ground pin 24 to trigger a spark input.
* Remove D1 and D2, if they are installed. Replace them with jumpers.
* Remove the jumper between XG1 and XG2 and any jumper leading to TachSelect, if fitted.
* Run a jumper wire from TachSelect to XG1.
* Run a jumper wire from OptoIn to one of the two +5V holes in the Proto Area.
* Remove C30.
* Replace R12 with a 1.3k resistor. You may substitute a resistor from between 1 to 2 k.
* Jumper OPTOOUT to TSEL.
* Step 65: You will not be using the IGBT high current driver; you're using a logic level ignition output instead. Jumper JS10 to IGN to bring the signal out on pin 36.
That's it-- you've got your Megasquirt-II Engine Management System fully prepared to work with a HEI ignition and stepper IAC.
Kokeillut kaikkea mahdollista ja myös kaisin alkuperäiseen JS10 modiin... 5V jännite tulee mun nähdäkseni aivain oikein molemmissa tapauksissa mutta missä sitten olis vika? Olisko toi U3 tai U4 kumpi se Opto nyt olikaan ottanut itteensä... Koko ajan vaivannut ennakon kanssa ongelmat mutta RPM tieto on aina tullut pätkimättä.
Kokeillut paria eri jakajaakin ja uutta HEI moduliakin.
Auto on muuten L98 koneinen Corvette TPI ruiskulla.