Eli, MS2 V3 ja oli aikaisemmin tehty 7pin HEI modaus Dyiautotunen ohjeilla, B&Gn koodilla en saanut kunnolla toimimaan ja ajettu Extra koodilla 2.1.0d. Nyt menin muuttamaan tuon lähdön extran suosittelemaksi D14 lähdöksi en saa RPM tietoa autossa enkä stimussa???
Tuolla extran ohjeella:
http://www.msextra.com/doc/ms2extra/Ign ... eonout.GIF
ja tässä sitten se B&G versio Dyiautotunella:
Using the MegaSquirt-II PCBv3
If you're assembling your MegaSquirt-II from a kit (Part# MS230-K):
* For the most part, stick with the standard assembly documentation at http://www.megasquirt.info/ms2/V3assemble.htm. I'll just be covering any departures from that doc here.
* Step 22: You will want all of the IAC jumpers.
* The input mods are to invert the input signal from the HEI module's tach signal. The HEI module will ground pin 24 to trigger a spark input.
* Remove D1 and D2, if they are installed. Replace them with jumpers.
* Remove the jumper between XG1 and XG2 and any jumper leading to TachSelect, if fitted.
* Run a jumper wire from TachSelect to XG1.
* Run a jumper wire from OptoIn to one of the two +5V holes in the Proto Area.
* Remove C30.
* Replace R12 with a 1.3k resistor. You may substitute a resistor from between 1 to 2 k.
* Jumper OPTOOUT to TSEL.
* Step 65: You will not be using the IGBT high current driver; you're using a logic level ignition output instead. Jumper JS10 to IGN to bring the signal out on pin 36.
That's it-- you've got your Megasquirt-II Engine Management System fully prepared to work with a HEI ignition and stepper IAC.
Kokeillut kaikkea mahdollista ja myös kaisin alkuperäiseen JS10 modiin... 5V jännite tulee mun nähdäkseni aivain oikein molemmissa tapauksissa mutta missä sitten olis vika? Olisko toi U3 tai U4 kumpi se Opto nyt olikaan ottanut itteensä... Koko ajan vaivannut ennakon kanssa ongelmat mutta RPM tieto on aina tullut pätkimättä.
Kokeillut paria eri jakajaakin ja uutta HEI moduliakin.
Auto on muuten L98 koneinen Corvette TPI ruiskulla.
MS2 V3, Miten saada RPM toimimaan stimulla??? HEI-mod
Moderator: Masi_K
Re: MS2 V3, Miten saada RPM toimimaan stimulla??? HEI-mod
U3 on opto. Ja siihenkin täytyy tehdä pienet modaukset ohjeiden mukaisesti. Luonnollisesti spr4 ja ign pinn on nyt pulssi lähdöt. Sitten MegaTuneen täytyy myös valita oikeat asetukset että toi led D14 ja 16 toimivat sytkänä"TerZZaTPI wrote:Eli, MS2 V3 ja oli aikaisemmin tehty 7pin HEI modaus Dyiautotunen ohjeilla, B&Gn koodilla en saanut kunnolla toimimaan ja ajettu Extra koodilla 2.1.0d. Nyt menin muuttamaan tuon lähdön extran suosittelemaksi D14 lähdöksi en saa RPM tietoa autossa enkä stimussa???
Tuolla extran ohjeella:
http://www.msextra.com/doc/ms2extra/Ign ... eonout.GIF
ja tässä sitten se B&G versio Dyiautotunella:
Using the MegaSquirt-II PCBv3
.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Vastataan itse itselle
Ei tartte näköjään jumpperoida, nyt näkyy RPM stimulla. kuoret kinni ja autoon koittamaan.
Eli OPTO vaihdettu 4N35 ja R12 vaihtu 2W malliin jonka jalat vedin varmuuden vuoksi vielä C12 ja C30 jalkohin kun en enää 100% luottanut kun R12 vaihdettu jo niin moneen kertaan ja tosta kerroslevystä ei mun silmään nää ettei olis jo palanu puhki...
Toivottavasti tosta seemasta tulkitsin että se R12 menee toinen pää toiseen uläreunaa levyä C30 jalkaan ja toinen pää R12 C12 alareunaan... Mutta ainaki stimulla workkii. Levy alkaa olla jo johtoa pullollaan

[/img]

Ei tartte näköjään jumpperoida, nyt näkyy RPM stimulla. kuoret kinni ja autoon koittamaan.
Eli OPTO vaihdettu 4N35 ja R12 vaihtu 2W malliin jonka jalat vedin varmuuden vuoksi vielä C12 ja C30 jalkohin kun en enää 100% luottanut kun R12 vaihdettu jo niin moneen kertaan ja tosta kerroslevystä ei mun silmään nää ettei olis jo palanu puhki...
Toivottavasti tosta seemasta tulkitsin että se R12 menee toinen pää toiseen uläreunaa levyä C30 jalkaan ja toinen pää R12 C12 alareunaan... Mutta ainaki stimulla workkii. Levy alkaa olla jo johtoa pullollaan


