Page 1 of 1
dwell settings
Posted: Wed Jun 16, 2010 22:33
by miklu
ongelmana on sytytyksen pätkiminen, logissa ei häiriöitä ja noin 5krpm rupee nykkiin kuin fuel cut ja paukkuu, pinta kaasulla yli ilman ongelmia, puola bosch-407 ja bosch kivet boksissa, lataus aikoja kokeiltu kaiken laisia mut minimum dischargen ajaksi kun laittaa 0.2ms niin kiertää eka vedon mut sitte on kivet tulikuumat running dwell on 1.9ms, minkä vastuksiset piuhat pitäis olla itellä matala ohmiset ja resistanssi tulpat.

Posted: Thu Jun 17, 2010 12:36
by Vauhtivaunu
Onhan spark inverted oikeinpäin (=yes). Kivet oli varmaan BIP373:set?
-407 puolalle sopiva latausaika on jotain 3.2-4.0 välillä.
Posted: Thu Jun 17, 2010 15:20
by miklu
spark inverted on yes, kivet on bip373

täytyy koittaa vielä vastus piuhoilla josko muuttuis

Posted: Thu Jun 17, 2010 20:49
by miklu
näköjään vaati vastus johdot ja tulpan kärkivälin pienennyksen 0.7mm>0.4mm lataus ajaksi 4.2ms. Katsotaan kuin pitkälle pääsee ennen kuin joutuu msd blaster2 ja 6al laittaan.
Posted: Fri Jun 18, 2010 13:40
by 1031
Tuollaisten ongelmien kanssa kannattaa kokeilla sitä noin 20uF kondensaattoria sytytysyksikön lähelle (maan ja sytytykselle tulevan +12voltin väliin)
Monesti tuo sytytyksen vaatima +12v "notkuu" nopeasti kun puolille kytketään virtaa nopeaan (varsinkin jos jännite on vedetty liian ohuella johdolla)
Konkka toimii tuossa "välivarastona" antanen virtaa nopeasti silloin kuin kuormitus on suuri, samalla häiriötasot (jännitepiikit) pienenevät paljon.
Helpoin kondensaattori tuohon käyttöön on "moottorin käynnistyskondensaattori"
http://www.partco.biz/verkkokauppa/popu ... 72&image=0
jännitekesto on tietenkin yliampuva tuohon , mutta muut ominaisuudet ovat omiaan sytytys systeemiin (matala esr, yleensä abikoilla liitettävä ym..)
Tuota kondesaattorin vaikutusta tuli testailtua ennen megan asennusta autoon "testipenkissä" ilman konkaa kipinä "räpelsi" jo noin 5K-6K rpm tienoilla, konkan kanssa kipinä oli iloinen aina 12k rpm:ään asti.
Posted: Fri Jun 18, 2010 15:41
by miklu
täytyypä kokeilla konkkaa, tuntuis et pitäis pitemmälle päästä ku mitä itellä on tällä hetkellä, mut kiitos vinkistä.
Posted: Wed Jul 07, 2010 22:27
by miklu
tulipa asennettua msd6al ja blaster3 puola, rupes muuten pelaan hienosti, mut rupes tekeen kierros lukuun piikin aina noin 6,3krpm ja 7,3krpm, voisko johtua tulpan johdoista ku ei vielä saanu accel 300+ johtoja niin olen ajanut vastuksettomilla normi johdoilla, alle 1,6 bar ei tee piikkiä?
Posted: Thu Jul 08, 2010 11:25
by teg
Hyvinkin voi olla niistä tulpanjohdoista kiinni. Koita pienentää kärkiväliä.