Page 1 of 1
OHC:n sytty
Posted: Mon Jun 14, 2010 19:26
by hepsukka
Elikkäs millä ois helpoin totetuttaa syttyä fordin ohariin, ku ei oo ku bensan ohjausta nykyisellä kokoonpanoolla ja näyttäs olevan kaasarinmallin jakaja ja motocraft yksikkö lokarissa pultattuna. Saako näistä hyödynnettyä mitään?
Paukulle kun ois käyttöä mutta ei näyttävästi onnistu EDIS4:lla?
Posted: Tue Jun 15, 2010 20:47
by hepsukka
saako toimiin 139 modulilla + tarvittavat boksimuutokset?
Posted: Tue Jun 15, 2010 22:43
by jake74
hepsukka wrote:saako toimiin 139 modulilla + tarvittavat boksimuutokset?
taitaa saaha. tarvittavat muutokset sitten hall tai vr anturin mukaan mikä sulla siellä jakajassa on.
ni ja keskipako säädin lukkittava jumiin jos on semmonen.
Posted: Wed Jun 16, 2010 0:02
by hepsukka
Uskaltaisin väittää et lienee Hall antura näin monen päivän ahkeran tutkiskelun jälkeen. Jakajan jumimisesta oli jo varmuutta.
Pitänee huomenna ottaa purkki pöydälle ja ruveta tekeen muutokset, kerta suuttimetkin loppui kesken autosta jo alle kilon paineella.
jake74 wrote:hepsukka wrote:saako toimiin 139 modulilla + tarvittavat boksimuutokset?
taitaa saaha. tarvittavat muutokset sitten hall tai vr anturin mukaan mikä sulla siellä jakajassa on.
ni ja keskipako säädin lukkittava jumiin jos on semmonen.
Posted: Wed Jun 16, 2010 0:02
by hepsukka
hepsukka wrote:Uskaltaisin väittää et lienee Hall antura näin monen päivän ahkeran tutkiskelun jälkeen.
Pitänee huomenna ottaa purkki pöydälle ja ruveta tekeen muutokset, kerta suuttimetkin loppui kesken autosta jo alle kilon paineella.
jake74 wrote:hepsukka wrote:saako toimiin 139 modulilla + tarvittavat boksimuutokset?
taitaa saaha. tarvittavat muutokset sitten hall tai vr anturin mukaan mikä sulla siellä jakajassa on.
ni ja keskipako säädin lukkittava jumiin jos on semmonen.
Posted: Wed Jun 30, 2010 14:15
by olafu
Jos se on sillä motorcraftin "isolla" boksilla, mihin menee imusarjasta alipaineletku, niin jakajassa ei ole keskipakosäädintä. Matala bosch jakaja, 3-napanen liitin kyljessä, eikä alipaineletkua. Jakaja sopii sellaisenaan megan kanssa.
Motorcraftin tikkuaskin kokonen moduli ja korkea jakaja, kaks johtoo jakajasta ulos niin se on induktiivinen. Sisältää ennakonsäätimen ja alipainesäätimen. Ei toimi megan kanssa suoraan.
Posted: Thu Jul 01, 2010 2:02
by Benkku
Miksi ei?
Motorcraftin purkki (joko 12A199 tai 12A297) on ns. Fordin TFI-sytytysmoduuli, jossa toki on tach output lähtö. Jakajan anturoinnilla ei siis ole megan sovituksen suhteen merkitystä.
Posted: Thu Jul 01, 2010 15:34
by olafu
Benkku wrote:Miksi ei?
Motorcraftin purkki (joko 12A199 tai 12A297) on ns. Fordin TFI-sytytysmoduuli, jossa toki on tach output lähtö. Jakajan anturoinnilla ei siis ole megan sovituksen suhteen merkitystä.
Juu mutta joutuu jakajaa modifioimaan. Ilmeisesti meinasti triggerin ottaa puolaan tarkotetulta navalta?
Sitten on vielä olemassa se IS:n TFI, eli Ns. motorcraftin molojakaja, missä moduli on suoraan jakajan kyljessä. Is:ssä on myös Boschin jakajaa mikä on tietääkseni sama kuin kaasariboksimallin jakaja. IS:ssä on tämän jakajan kanssa erillinen pikkuinen syttymoduli lokasuojassa. Liitin on modulin päädyssä.
Mut tosiaan tossa 83BB 12A199 B3A modulissa on vain nämä navat: Maa, puolan-, virtalukkovirta, startin heräte ja jakajaan menevät triggerijohdot. Napoja on 6 ja ne tuli kaikki tossa. Liitin on modulin pitkällä sivulla. En kyllä ole mieltänyt sitä TFI-moduliksi. Toiminta on sama kuin GM:n hei-modulissa, mutta fordin modulissa on startilta tuleva käynnistystieto lisänä. Ilmeisesti kasvattaa dwelliä tai tekee jotain muuta vastaavaa, en ole selvittänyt mitä.