Elikkäs millä ois helpoin totetuttaa syttyä fordin ohariin, ku ei oo ku bensan ohjausta nykyisellä kokoonpanoolla ja näyttäs olevan kaasarinmallin jakaja ja motocraft yksikkö lokarissa pultattuna. Saako näistä hyödynnettyä mitään?
Paukulle kun ois käyttöä mutta ei näyttävästi onnistu EDIS4:lla?
OHC:n sytty
Moderator: Masi_K
Uskaltaisin väittää et lienee Hall antura näin monen päivän ahkeran tutkiskelun jälkeen. Jakajan jumimisesta oli jo varmuutta.
Pitänee huomenna ottaa purkki pöydälle ja ruveta tekeen muutokset, kerta suuttimetkin loppui kesken autosta jo alle kilon paineella.
Pitänee huomenna ottaa purkki pöydälle ja ruveta tekeen muutokset, kerta suuttimetkin loppui kesken autosta jo alle kilon paineella.
jake74 wrote:taitaa saaha. tarvittavat muutokset sitten hall tai vr anturin mukaan mikä sulla siellä jakajassa on.hepsukka wrote:saako toimiin 139 modulilla + tarvittavat boksimuutokset?
ni ja keskipako säädin lukkittava jumiin jos on semmonen.
hepsukka wrote:Uskaltaisin väittää et lienee Hall antura näin monen päivän ahkeran tutkiskelun jälkeen.
Pitänee huomenna ottaa purkki pöydälle ja ruveta tekeen muutokset, kerta suuttimetkin loppui kesken autosta jo alle kilon paineella.
jake74 wrote:taitaa saaha. tarvittavat muutokset sitten hall tai vr anturin mukaan mikä sulla siellä jakajassa on.hepsukka wrote:saako toimiin 139 modulilla + tarvittavat boksimuutokset?
ni ja keskipako säädin lukkittava jumiin jos on semmonen.
Jos se on sillä motorcraftin "isolla" boksilla, mihin menee imusarjasta alipaineletku, niin jakajassa ei ole keskipakosäädintä. Matala bosch jakaja, 3-napanen liitin kyljessä, eikä alipaineletkua. Jakaja sopii sellaisenaan megan kanssa.
Motorcraftin tikkuaskin kokonen moduli ja korkea jakaja, kaks johtoo jakajasta ulos niin se on induktiivinen. Sisältää ennakonsäätimen ja alipainesäätimen. Ei toimi megan kanssa suoraan.
Motorcraftin tikkuaskin kokonen moduli ja korkea jakaja, kaks johtoo jakajasta ulos niin se on induktiivinen. Sisältää ennakonsäätimen ja alipainesäätimen. Ei toimi megan kanssa suoraan.
Juu mutta joutuu jakajaa modifioimaan. Ilmeisesti meinasti triggerin ottaa puolaan tarkotetulta navalta?Benkku wrote:Miksi ei?
Motorcraftin purkki (joko 12A199 tai 12A297) on ns. Fordin TFI-sytytysmoduuli, jossa toki on tach output lähtö. Jakajan anturoinnilla ei siis ole megan sovituksen suhteen merkitystä.
Sitten on vielä olemassa se IS:n TFI, eli Ns. motorcraftin molojakaja, missä moduli on suoraan jakajan kyljessä. Is:ssä on myös Boschin jakajaa mikä on tietääkseni sama kuin kaasariboksimallin jakaja. IS:ssä on tämän jakajan kanssa erillinen pikkuinen syttymoduli lokasuojassa. Liitin on modulin päädyssä.
Mut tosiaan tossa 83BB 12A199 B3A modulissa on vain nämä navat: Maa, puolan-, virtalukkovirta, startin heräte ja jakajaan menevät triggerijohdot. Napoja on 6 ja ne tuli kaikki tossa. Liitin on modulin pitkällä sivulla. En kyllä ole mieltänyt sitä TFI-moduliksi. Toiminta on sama kuin GM:n hei-modulissa, mutta fordin modulissa on startilta tuleva käynnistystieto lisänä. Ilmeisesti kasvattaa dwelliä tai tekee jotain muuta vastaavaa, en ole selvittänyt mitä.