Page 1 of 1

V8:n ruiskuttaminen / 4 vai 8 pistettä?

Posted: Tue Aug 02, 2005 12:50
by Teemu
Mitä käytännön toiminnallista tai suorituskyvyllistä eroa (unohdetaan asennus) on veekasin ruiskuttamisessa 'aidolla' monipisteruiskulla, jossa tulee suuttimet imusarjaan tai vaihtoehdolla, jossa tulee neljä ruiskusuutinta läppärunkoon.

Esimerkit löytyy: http://www.speed-technology.com/efi_throttle.html

V8 4 barrel ja V8 4 barrel multipoint

Jos megasquirt toimii tällä hetkellä vain batch ruiskuna, saadaanko venttiilin päälle suihkuttavasta ohjauksesta täyttä hyötyä irti ilman sekventiaalisuutta?

Posted: Mon Aug 08, 2005 11:59
by Mudracer
Tuskin on tehossa juurikaan eroa jos ilma ja suuttimet riittää molemmissa tapauksissa. Pikkukierroksilla vääntö voi olla hivenen parempi monipistemallissa, mutta perstuntumaeroa ei välttämättä ole.

Autoissa joissa on tuo sequentalhomma niin se toimii vain pienillä kiekoilla yleensä ja kun tehoa tarvitaan niin ne ruikkii "megamaisesti".