Page 1 of 1
Megaruutta vs laki
Posted: Wed May 19, 2010 0:30
by louraiders
Hou. Tota juu, pitääkö tosiaan paikkansa et kaasarin tilalle ei sais ms:ssää asentaa ellei auto oo vanhempi ku -87??? Vai onko jotaa legendaa vaa.
edit: jotaa luin et katti pitää asentaa, nyt on kiinni tosiaan jo, tosin pelkät kuoret putken päällä mut ei sillä väliä

Re: Megaruutta vs laki
Posted: Wed May 19, 2010 11:06
by Saku
Saa asentaa ruiskun, 87 eteenpäin se pitää vaan muutoskatsastaa. Tosiaan sun tapauksessa ilmeisesti ne katin kuoret vaaditaan, katalysaattorin ei tarvi toimia.
Posted: Sat May 22, 2010 23:48
by louraiders
hyvä näin

kiitoksia :=)
Re: Megaruutta vs laki
Posted: Mon May 31, 2010 1:00
by kamski
louraiders wrote:Hou. Tota juu, pitääkö tosiaan paikkansa et kaasarin tilalle ei sais ms:ssää asentaa ellei auto oo vanhempi ku -87??? Vai onko jotaa legendaa vaa.
edit: jotaa luin et katti pitää asentaa, nyt on kiinni tosiaan jo, tosin pelkät kuoret putken päällä mut ei sillä väliä

mielipide Megaruutta vs laki:
No ainakin on yksi selkeä laki Megasquirtin asentamisessa. Kun olet asentanut Megasquirtin ja jos laki pysyttelee perässä niin silloin olet huonosti virittänyt kartat. Tähän voi tietenkin kirjoittaa koko ilta -hyvistä viritys vinkeistä mutta yleisesti ottaen jos vaihdetaan kaasarit ruiskuun ja sitä kautta haetaan lisää tehoa niin joutuu muutoskatsastamaan.
Jos pysty todistamaan että tehot pysyy samana niin voi olla että katsastusmies kirjoittaa otteeseen että on vaihdettu taantuman johjosta ruisku taikka ei kirjoita mitään lisäyksiä. Mutta parhaiten asia selviä kun käyt kysymässä muutamassa eri konttorissa ja katsastat siellä mistä saat parhaimman etuuden.
Posted: Mon May 31, 2010 9:38
by Höylä
jos auto on vähäpäästöinen, niin silloin megan asennus menee "laittomaksi" (pakkoko siitä on ensimmäisenä mainita katsastuksessa

), vanhaan autoon sen voi asentaa ja katsastuksessa kaasarin vaihto ruiskuun on ilmoitusasian tapainen homma, muistaakseni se käsitellään 10% lisää tehoa tuovaksi kapistukseksi...
Posted: Mon May 31, 2010 10:20
by kamski
Höylä wrote:jos auto on vähäpäästöinen, niin silloin megan asennus menee "laittomaksi" (pakkoko siitä on ensimmäisenä mainita katsastuksessa

), vanhaan autoon sen voi asentaa ja katsastuksessa kaasarin vaihto ruiskuun on ilmoitusasian tapainen homma, muistaakseni se käsitellään 10% lisää tehoa tuovaksi kapistukseksi...
Kyllä mene jotenkin niin.
Ilmeisesti vähäpäästöisiin saa laitta muu ruiskuohjain mutta sen tarvii käyttää VTT llä ja on kallista. Oma auto -88 ei cattia ja siihen on vaihdettu alkuperäisen boksin tilalle MS2. Pakokaasut voi ottaa korjaamolla ja esittää katsastus-yhteydessä ja sitä kautta on laillista. Tässä otinkin päästölapun, korvakuulolla säädetty arvot: HC 105 ja CO 0,97 näin olleen läppäriin ei tarvinnut koskea. Ja voihan sitä muutoskatsasta jo siltä tuntuu.
Tässä vähän lisä aiheesta:
viewtopic.php?t=5832&highlight=laki