Megaruutta vs laki

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
louraiders
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 101
Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
Location: KOTKA

Megaruutta vs laki

Post by louraiders »

Hou. Tota juu, pitääkö tosiaan paikkansa et kaasarin tilalle ei sais ms:ssää asentaa ellei auto oo vanhempi ku -87??? Vai onko jotaa legendaa vaa.

edit: jotaa luin et katti pitää asentaa, nyt on kiinni tosiaan jo, tosin pelkät kuoret putken päällä mut ei sillä väliä :D
Lada 1200L -89 1.7 TICi
Saku
Megasquirttaaja
Posts: 40
Joined: Tue Sep 01, 2009 17:51
Location: Kotka

Re: Megaruutta vs laki

Post by Saku »

Saa asentaa ruiskun, 87 eteenpäin se pitää vaan muutoskatsastaa. Tosiaan sun tapauksessa ilmeisesti ne katin kuoret vaaditaan, katalysaattorin ei tarvi toimia.
louraiders
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 101
Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
Location: KOTKA

Post by louraiders »

hyvä näin :D kiitoksia :=)
Lada 1200L -89 1.7 TICi
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Re: Megaruutta vs laki

Post by kamski »

louraiders wrote:Hou. Tota juu, pitääkö tosiaan paikkansa et kaasarin tilalle ei sais ms:ssää asentaa ellei auto oo vanhempi ku -87??? Vai onko jotaa legendaa vaa.

edit: jotaa luin et katti pitää asentaa, nyt on kiinni tosiaan jo, tosin pelkät kuoret putken päällä mut ei sillä väliä :D
mielipide Megaruutta vs laki:
No ainakin on yksi selkeä laki Megasquirtin asentamisessa. Kun olet asentanut Megasquirtin ja jos laki pysyttelee perässä niin silloin olet huonosti virittänyt kartat. Tähän voi tietenkin kirjoittaa koko ilta -hyvistä viritys vinkeistä mutta yleisesti ottaen jos vaihdetaan kaasarit ruiskuun ja sitä kautta haetaan lisää tehoa niin joutuu muutoskatsastamaan.
Jos pysty todistamaan että tehot pysyy samana niin voi olla että katsastusmies kirjoittaa otteeseen että on vaihdettu taantuman johjosta ruisku taikka ei kirjoita mitään lisäyksiä. Mutta parhaiten asia selviä kun käyt kysymässä muutamassa eri konttorissa ja katsastat siellä mistä saat parhaimman etuuden.
Last edited by kamski on Mon May 31, 2010 9:58, edited 1 time in total.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

jos auto on vähäpäästöinen, niin silloin megan asennus menee "laittomaksi" (pakkoko siitä on ensimmäisenä mainita katsastuksessa ;)), vanhaan autoon sen voi asentaa ja katsastuksessa kaasarin vaihto ruiskuun on ilmoitusasian tapainen homma, muistaakseni se käsitellään 10% lisää tehoa tuovaksi kapistukseksi...
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Post by kamski »

Höylä wrote:jos auto on vähäpäästöinen, niin silloin megan asennus menee "laittomaksi" (pakkoko siitä on ensimmäisenä mainita katsastuksessa ;)), vanhaan autoon sen voi asentaa ja katsastuksessa kaasarin vaihto ruiskuun on ilmoitusasian tapainen homma, muistaakseni se käsitellään 10% lisää tehoa tuovaksi kapistukseksi...
Kyllä mene jotenkin niin.



Ilmeisesti vähäpäästöisiin saa laitta muu ruiskuohjain mutta sen tarvii käyttää VTT llä ja on kallista. Oma auto -88 ei cattia ja siihen on vaihdettu alkuperäisen boksin tilalle MS2. Pakokaasut voi ottaa korjaamolla ja esittää katsastus-yhteydessä ja sitä kautta on laillista. Tässä otinkin päästölapun, korvakuulolla säädetty arvot: HC 105 ja CO 0,97 näin olleen läppäriin ei tarvinnut koskea. Ja voihan sitä muutoskatsasta jo siltä tuntuu.

Tässä vähän lisä aiheesta:


viewtopic.php?t=5832&highlight=laki
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Post Reply