Datsun finn

Käyttäjien onnistuneita Megasquirt asennuksia

Moderator: Masi_K

Post Reply
datsun
Megasquirttaaja
Posts: 41
Joined: Sat Apr 04, 2009 10:01
Location: T-niemi

Datsun finn

Post by datsun »

Nyt rupeaa projekti olemaan jo loppu suoralla vaikean talven jäljiltä.Eli kyseessä Finn Datsun jota rupesin piristelemään sen jälkeen kun hankin sen viime vuonna ja tämmöinenhän siitä tekniikasta sitten tuli:

Moottori:A14 eli 1.4l johon survottu A15 moottorin sisuskalut
Ruiskuna mega
vakio sytty
Suuttimet 390cc
garrett to3
kairatttu kansi
oma tekoinen imu/pakosarja
yms.

Voimansiirto:
Laatikko b310 Nissan sunnysta kun vakio laatikko sanoi työ sopimuksen irti 1bar paineilla
sintteri kytkin
vakio perä (ainakin sen aikaa kun kestää)

Image
Image
Image
Image
Image
Image
t.eskola
Megasquirt aloittelija
Posts: 12
Joined: Fri Mar 07, 2008 1:20

Post by t.eskola »

Hyvältä näyttää! Onko tuossa minkälainen sytytys? Pitäisi aloittaa tuossa omassa aluksi kaasarikokeiluilla ja laittaa ainakin aluksi kesän mittaan sytytys megalla.

Onko kannessa minkä kokoiset venttiilit?

Kuinka tuo T3 garretti pelittää tuossa? Miulla oli automaatti volvossa tuollainen ja keskialueen vääntö puuttui. Se ei tosin paljon harraste pelissä haittaa.

On tuossakin ollut hommaa saada tuo nippuun, onneksi olkoon.

Missäs tän näkee livenä?

:shock:
datsun
Megasquirttaaja
Posts: 41
Joined: Sat Apr 04, 2009 10:01
Location: T-niemi

Post by datsun »

Nissanin E15 koneesta kärjetön sytty paikallaan..yritin talvella saada sytyn ohjauksen megan kautta mut en saanut signaali millään konstilla tuosta jakajasta megaan vaikka kuinka testasin kytkennät että olivat oikein.Imu venttiili 37mm ja pako 30mm.Yllättävän hyvin herää toi ahdin vaikka on tuommoinen kivikautinen kapistus.Suurin homma oli tuossa imu/pakosarja hässäkässä kun sen teki mut muuten oli enemmän kiinni keleistä(kylmä talvi) ja motivaatiosta. :lol: Tässä enimmäkseen p-savon puolella pyörin mutta myös p-karjalan puolella joskus kun tässä rajalla melkein asun.
t.eskola
Megasquirt aloittelija
Posts: 12
Joined: Fri Mar 07, 2008 1:20

Post by t.eskola »

Onkos tuota E-koneen jakajaa mahdollista käyttää megan liipaisuun? Joskus muistan lukeneeni, että ei onnistuisi tuolla jakajalla. Perustelua en osaa kertoa, kun ei ymmärrys riitä :( Tähänhän varmaan joku guru osaisi kertoa tuon jakajan toiminperiaatteen perusteella, toimiiko vai ei.

Itsellä tarkoitus käyttää tuota E-koneen jakajaa myös. Eikös siulla ollut siinä vielä ennakonsäätö painekellolla? Kuinkas se on toiminut? Oletko laskeskellut kuinka monta astetta milläkin paineella tuo säätää sytkää?

Ilmoittelehan jos olet tulossa Joensuuhun päin. Voidaan pitää turbotatsunien kokootumisajot :D
datsun
Megasquirttaaja
Posts: 41
Joined: Sat Apr 04, 2009 10:01
Location: T-niemi

Post by datsun »

Ei mullakaan enää ymmärrys riitänyt tuon jakajan kanssa...Olis tosiaan joltain kiva saada tietoo jos tommoisen jakajan on saanu toimimaan megalla.En kerenny kokeilemaan tuota painekelloa kun tuli semmoinen kytö saada ennakonsäätö megan kautta ja kello jäi pyörimään hyllyyn.Sytkää sillä olis saanu myöhästettyä 20ast. jos en väärin muista.Täytyy joskus kokeilla että uskaltaako lähteä joensuuhun asti ku pisin yhtenäinen reissu on ollu outokumpuun ja takaisin(yht.60km)tällä tekniikalla,vaikkakin pitäähän sitä sen verran olla luottamusta tohon teknikkaan ku itse sen on kuitenkin rakentanu. :lol:
Post Reply