Page 1 of 1
tps ohjauksesta?
Posted: Sun Apr 18, 2010 18:32
by datsun180
elikkä ku laitan megaan sen tps ohjatun bensan syötön päälle ni meneekö sytkäkartta kuitenki paineen mukaan.
Posted: Sun Apr 18, 2010 18:35
by Purtsi
Menee, ellei sitä erikseen valitse tps-pohjaiseksi. (näin ainakin msextra 2.1.0 -koodilla)
Posted: Sun Apr 18, 2010 18:38
by datsun180
mistä sen pystyy erikseen vaihtamaan mulla on koodina 029 y4
Posted: Sun Apr 18, 2010 19:03
by kamski
Täyty olla MS 2 prossu.
Posted: Sun Apr 18, 2010 19:05
by datsun180
no minä en tiiä mikä tuo mulla on turtanan poksi kuitenki. meneekö siis mulla sytkäki tuon tps:ssän mukaan jos lsitan sen päälle
Posted: Mon Apr 19, 2010 6:30
by ArttuH
Jep, MS1-koodeilla myös sytkä menee TPS-pohjaiseksi kun laitaa alpha-N:n päälle. Tuohon on tosin olemassa viritys, jolla sytkän saa MAP-pohjaiseksi, vaatii koodin ja Megatunen .ini-tiedoston muokkausta. Ohjeita löytyy MS-extran foorumilta.
Posted: Mon Apr 19, 2010 10:03
by datsun180
sattuukohan kellään olemaan suoraan tuota koodia lähettää voi mulla jäähä tekemättä tuommonen ja kuitenki pitäs auto saada akkiä ajoon. vielä semmosta kysysin että voiko nokan ajoitus aiheuttaa sen että alipaine katoaa ja pakosarja punottaa herkästi kun ajaa?
Posted: Mon Apr 19, 2010 11:21
by datsun180
elikkäs siis alipaine ongelman vuoksi tätä modia haen ku ei saa oikeen säätöön kun tyhjäkäynnillä ei laske imusarjaan ku 80 kpa. vai onnistuuko tuohon vaihtaa se prosessori vai pitääkö koko boksi vaihtaa jos haluan sen ms2
Posted: Mon Apr 19, 2010 11:28
by Purtsi
Onko sulla mopon läppärungot käytössä kun tollasseet alipaineet on?
Posted: Mon Apr 19, 2010 11:32
by datsun180
on joo mopon rungot onko niillä sitte jotain vaikutusta että minkälainen se on alipaine tulee kuitenki poksille joka kurkusta
Posted: Mon Apr 19, 2010 11:35
by Purtsi
No henk.koht. en ole ite saanut läppärungoilla tuota alipainetta näyttämään lähellekään samoja lukuja kuin normi imusarjalla. En vaikka olisi käytössä kerääjäsäiliötä ja ties mitä.
Että jos joku on tuossa onnistunut, niin infoa tänne päin

Posted: Mon Apr 19, 2010 11:37
by datsun180
aa okei että vika välttämättä olekkaan nokassa. mutta pitää kuitenkin sen ajoitus tarkistaa ensin ku tahtoo vetää pakosarjaaki punaseksi vaikka sytkän ei kyllä pitäs olla myöhäsellä
Posted: Mon Apr 19, 2010 11:37
by jake74
mulla on läppärunkoilla ja virinokilla 60kpa alipaineet ja käytän alpha/n .
taitaa jäähä säätöalueet pieneksi jos käyttää map/kieroslukua kartoissa.
Posted: Mon Apr 19, 2010 11:38
by datsun180
no onko se sitte hyvä jos turbo koneessa menee sytkäki sen tps:ssän mukaan saako säätöihin tarpeeksi hyvin
Posted: Mon Apr 19, 2010 14:58
by Jasen2624
Toimiiha se pienillä ahtoilla mutta ite en ainakaa alkas leikikkimään jos paineet menee likellekkää kiloa.
Posted: Mon Apr 19, 2010 20:49
by kamski
datsun180 wrote: vielä semmosta kysysin että voiko nokan ajoitus aiheuttaa sen että alipaine katoaa ja pakosarja punottaa herkästi kun ajaa?
Voi aiheuttaa, oli vastaavanlainen tilanne itsellänikin. Alpha-N eli -TPS asetuksilla vähän parani mutta jos ajoitus poskella niin mikään auta.
Tilanne ei parane jos on pieni 8 venttiili kone ja isot läppärungot, turbo ja ajoitukset poskella. Tuota solmua kannattaa lähteä purkamaan tarkistamalla ensin Kaikki ennakot sitten ahtopaineet ja sitten äppärungojen koko tarvittaessa.
Posted: Mon Apr 19, 2010 23:24
by datsun180
nyt tosiaan vielä käytössä speed density. mutta olisin vaihtanut sen alpha n:nään mutta olen sen verran huono näissä tietokone hommissa että alan mieluummin ettimaan alipaine ongelmaa koneesta niin saa pelaamaan mapin mukaan oikeen. ensin nokan ajoitus pitää mitata sitte hommata uus nokka jos ei ala muuten pelaamaan kun aikalailla vaparin nokka mulla paikollaan. eli häätys hiottaa vakio akselista sopiva akseli. kai se voi johtua sarjan punotus siitäkin että lian huuhteleva nokka ja sitteku sopivan rikkaalla kuitenki oon ajanu nii palaa ylimääränen pakosarjassa.